De bevoorradingen zijn in orde maar je neemt best toch wat extra eten mee. Als je later aankomt is er reeds minder te eten. Er ligt oa. geraagd fruit, suiker, koekjes etc...
banden! opgelet aan de start (vliegveld) daar ligt het vol doorntjes en deze kom je verder tijdens de marathon ook tegen vandaar dat we met no tubes rijden. Na eerste deelname (2 j geleden) zaten er 25 gaatjes in de buitenband waar de melk doorheen was gekomen. Ik rij met een nn vooraan en een rr achteraan.
rock d'azur
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Rode Kogel
- Mountainbiker
- ATEGEV
- Mountainbiker
Klopt het dat het parcours bezaaid is met scherpe stenen. Nu heb ik booraan het superbandje RacKing zitten, maar ik ben bang dat hij zal scheuren in wedstrijden als deze. Ook was het zo in de Ironbike, super band voor dergelijke parcours, maar te zwakke flanken.
Wat denken de anciens?? Beter MountainKing Protection??
Thx.
Thx.
-
joeke
- Mountainbiker
Hallo,ATEGEV wrote:Klopt het dat het parcours bezaaid is met scherpe stenen. Nu heb ik booraan het superbandje RacKing zitten, maar ik ben bang dat hij zal scheuren in wedstrijden als deze. Ook was het zo in de Ironbike, super band voor dergelijke parcours, maar te zwakke flanken.
Thx.
Op 6 deelnames en 1 jaar dat ik niet kon door een blessure, ben ik enkel het jaar van de blessure lekgereden.
De 1ste 2 jaar met Michelin.
De andere jaren met GEAX Arrojo of saguaro tubeless of TNT.
Telkenmale had ik antilekvloeistof voorzien.
Na de Roc zal je het wel aan je banden zien dat je op rotsachtig terrein hebt gereden.
Je moet ook wat uitkijken waar je rijdt en wat geluk hebben.
Dit jaar zal ik er niet bijzijn.
Groetjes,
Joeke
hout vasthouden ...
nog nooit lek gereden op mijn 4 deelnames
Wel de laatste 2 jaar met antilek spul in de banden.
Verwacht je inderdaad aan heel wat stenen en aan de beruchte doorntjes op de start.
Een tip, rij niet met je fiets op het gras buiten het circuit want dan is de kans wel heel groot dat je prijs hebt.
nog nooit lek gereden op mijn 4 deelnames
Wel de laatste 2 jaar met antilek spul in de banden.
Verwacht je inderdaad aan heel wat stenen en aan de beruchte doorntjes op de start.
Een tip, rij niet met je fiets op het gras buiten het circuit want dan is de kans wel heel groot dat je prijs hebt.
- Goldfinger1
- Mountainbiker
Post by Goldfinger1 »
altijd al met Michelin gereden, xcr x-trem, lijkt lachwekkend, maar op 6 deelnames nog maar 1 keer platgereden.
Harde noppen, veel grip, geen antilek, voor mij een zeer goeie band.

Harde noppen, veel grip, geen antilek, voor mij een zeer goeie band.
- Goldfinger1
- Mountainbiker
Post by Goldfinger1 »
Inderdaad, eens op het circuit geen probleem, maar rij nooit over het gras buiten de zones, want gegarandeert plat! En niet met 1 doorntje hoor! Het zijn er direct 10-tallen!biker85 wrote:Een tip, rij niet met je fiets op het gras buiten het circuit want dan is de kans wel heel groot dat je prijs hebt.