Omdat ik met een aanslepende polsblessure zit ga ik de laatste tijd heel weinig offroad. Ik maal m'n kilometertjes dus meestal af op de dijk.
Nu liggen er slicks op m'n bike (Michelin XCR Road 1.4), maar daar zit natuurlijk helemaal niks profiel op. Ik wil graag een offroadbandje dat licht loopt.
Welke band(en) zouden hiervoor het best geschikt zijn?
licht lopende banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ik train op oude wedstrijdbanden, dan hoef ik niet altijd op de baan te blijven en doen die oude lorren ook nog dienst.
Beetje meer rolweerstand maakt voor training nix uit, snelheid is geen parameter waarnaar je moet kijken om te trainen.
(een half versleten band blijft meestal toch maar in een hoekje liggen)
Beetje meer rolweerstand maakt voor training nix uit, snelheid is geen parameter waarnaar je moet kijken om te trainen.
klopt, diablo, maar ik rijd meestal mee met een klein groepje reetfietsers, en dan mag je op terreinbandjes flink trappen om bij te blijven. En mijn conditie is nu ook weer niet van dat peil dat dat al te best luktEl Perro Diablo wrote:Ik train op oude wedstrijdbanden, dan hoef ik niet altijd op de baan te blijven en doen die oude lorren ook nog dienst.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
In dat geval moet je bij je slick blijven das overduidelijk.Jan1963 wrote:klopt, diablo, maar ik rijd meestal mee met een klein groepje reetfietsers, en dan mag je op terreinbandjes flink trappen om bij te blijven. En mijn conditie is nu ook weer niet van dat peil dat dat al te best luktEl Perro Diablo wrote:Ik train op oude wedstrijdbanden, dan hoef ik niet altijd op de baan te blijven en doen die oude lorren ook nog dienst.
-
pieter mels
- Mountainbiker
- Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus
Post by pieter mels »
heb nu de maxxis maxxlite 310 en die hebben in mijn ogen weinig rolweerstand. bollen goed over de weg en op verhard, echter bij modder of zachte grond, is het niet geweldig, dan moet je toch goede stuurkunsten hebben
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Net als FF's zijn ze erg sletig op de baan.pieter mels wrote:heb nu de maxxis maxxlite 310 en die hebben in mijn ogen weinig rolweerstand. bollen goed over de weg en op verhard, echter bij modder of zachte grond, is het niet geweldig, dan moet je toch goede stuurkunsten hebben
Als je met koersfietsen gaat meerijden, best een stel naven in koerswielen laten vlechten, koersbandjes erop en afdrogen die gasten!!!
-
pieter mels
- Mountainbiker
- Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus
Post by pieter mels »
daar hebt ge inderdaad een punt, qua slijtage zijn ze erg gevoelig,
natuurlijk is een stel koerswielen niet te verslaan als ge die op uw mtb laat leggen.
natuurlijk is een stel koerswielen niet te verslaan als ge die op uw mtb laat leggen.