BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bedankt voor deze getuigenis Christophe. Ik heb het al gezegd, het reglement is op zijn minst seksistisch en niet meer van deze tijd..

Op alle foto's die ik tot nog toe van jullie beide gezien in het BK heb, zit jij keurig op een 5-tal meter van Karen. Zeker geen geval van stayeren, integendeel mij lijkt het dat je een afstand houdt om te vermijden dat er klachten zouden komen.

Het is jammer dat dit diende te gebeuren, en het zou spijtig zijn als jullie daarvoor de mtb-sport de rug zouden toekeren.
Er zijn nog evenementen genoeg waar je als koppel kan aan deelnemen zonder risiko te lopen op uitsluiting doordat jullie toevallig in elkaars buurt reden.
Veel geluk in de Croc.
ATEGEV
Mountainbiker

Re: dames

Post by ATEGEV »

Christophe Huybrighs wrote:
Heb achteraf ook mijn verhaal gedaan aan de mensen van de jury.
Conclusie:
1. Proficiat Mevr. Mermans, geniet van uw prestatie, uw medaille en uw 200 euro. Wij gaan geen 160€ betalen om beroep aan te tekenen en een paar keer over en weer naar Brussel te rijden
2. Proficiat heren van de jury, om jaloerse vrouwen nog wat te stimuleren.
3. Bedankt om mij dan ook nog uit de uitslag te schrappen.
4. Ons zie je niet meer terug in een officiële mtb-wedstrijd.
Bedankt.

Ik begrijp je woede en geef je gelijk. Il vind het wel jammer van het laatste puntje (rood). Het vrouwenmountainbiken in België kan best een paar extra goede deelneemsters gebruiken. Ik denk dat elke sportieve supporter en elke koersende dame dit met mij eens is.

Misschien krijg je in de Croc toch weer de microbe te pakken...
Veel succes alleszins.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Ik vraag me af wat een Belgisch kampioenschap zou zijn met enkel de 10 a 15 beste in elke klasse, als je dit wil ga je wel geen inkomsten hebben. Als je aan iedereen 26 € vraagt (voor de mensen die het moesten vergeten zijn, dit is wel 1048,84 oude Belgische frank) en je sluit niemand uit moet je ook voor iedereen een klassement opmaken. Ik vind het jammer dat ik dit moet zeggen, maar het was de laatste keer dat ik aan zo iets deel neem. Ik stop mijn geld wel in organisatie's die met iedereen rekening houd. Dit jaar Bastogne +-10€, voor iedereen een aandenken, iedereen een klassement en prachtige bevoorrading.
Jammer voor de inzet van alle vrijwilligers, maar voor mij hoeft dit niet meer. Ik heb echt het gevoel dat de deelnemers die niet top 10 rijden dienen om de boel te sponseren.
Dit is de eerste keer dat ik negatieve kritiek geef op een organisatie, maar het moest er even uit.
julie
Mountainbiker

Re: dames

Post by julie »

ATEGEV wrote:
Christophe Huybrighs wrote:
Heb achteraf ook mijn verhaal gedaan aan de mensen van de jury.
Conclusie:
1. Proficiat Mevr. Mermans, geniet van uw prestatie, uw medaille en uw 200 euro. Wij gaan geen 160€ betalen om beroep aan te tekenen en een paar keer over en weer naar Brussel te rijden
2. Proficiat heren van de jury, om jaloerse vrouwen nog wat te stimuleren.
3. Bedankt om mij dan ook nog uit de uitslag te schrappen.
4. Ons zie je niet meer terug in een officiële mtb-wedstrijd.
Bedankt.

Ik begrijp je woede en geef je gelijk. Il vind het wel jammer van het laatste puntje (rood). Het vrouwenmountainbiken in België kan best een paar extra goede deelneemsters gebruiken. Ik denk dat elke sportieve supporter en elke koersende dame dit met mij eens is.

Misschien krijg je in de Croc toch weer de microbe te pakken...
Veel succes alleszins.
Dit doet het vrouwenmountainbiken zeker geen goed! Er zijn er al niet zo veel, althans misschien in Vlaanderen al meer dan in Wallonie, ik kom er hier in de ardennen altijd maar zelden eentje tegen (die wat serieuzer rijdt) en als dan die dames dan ook nog bonje gaan zitten maken, dan houdt het al helemaal op.
Jammer
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Jawadde jongens als ik da hier allemaal nekeer lees...pfff wat een zootje.
Knoop da goe in jullie oren wat ik zeg...als ge iets met den bond moet organiseren altijd miserie. Nen hoop amateurs eerste klas! Kijk naar belgische voetbalbond, boic...allemaal dezelfde apen.

Ma toch pak ik mij volgend jaar ook een vergunning #-o om mee te kunnen doen aan het bk marathon. Den bond kan alleen maar verbeteren zeker?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Christophe Huybrighs

wel zeer kort door de bocht van Mermans om klacht neer te leggen, terwijl ze zelf ervoor OOK meegereden heeft in jullie groepje.
Dat de bond daarop ingaat en de 'klacht' aanvaard - (die hier duidelijk totaal onterecht en niet eens gegrond is) - is totaal belachelijk en perfekt geschikt om deze sport een deuk te geven. We zagen het ook al eens bij de aspirantjes.. kinderen een medaille afnemen en nog van die fratsen.

sorry, er zijn wel bekwame mensen binnen de Bond, maar door al de jaren heen moet je toch telkens weer vaststellen dat zij afgeremd worden en de idioten de zaak laten leiden. btw : als het over de mtb commisarissen gaat, moet je maar eens ten rade gaan bij de mensen uit de BMX wereld.. je gelooft je oren niet (zijn dezelfde commisarisen)
Als je de oorzaak kent van de 'uitbetalingstoestanden' te houffalize.. die oorzaak lag dus niet aan de organisator, verder ga ik er niet over uitwijden, alleen dat die afgevaardigde wel uit zijn ambt moet gezet worden om gegronde redenen. Ze krijgen het telkens weer voor elkaar..tssss...

Laat wel duidelijk zijn, dat de organisator TOTAAL LOS STAAT van de beslissingen van een wedstrijdcommisaris.
ik hoop dat men dan ook niet de organisator daarvoor aankijkt.

voor de organisatie van het BK was het ook niet makkelijk. overal loopt er weleens iets fout, ik denk dat bepaalde zaken hier wel fel uitvergroot worden terwijl een gewone opmerking genoeg is.
Kheb met vrienden gesproken die deelnamen, en er waren wel enige gebreken maar de perfekte organisatie bestaat niet, volgens hun was het verder heel goed.
Naar men vermoed zijn er bepaalde zaken gewoon het gevolg van de trage afleveringen van toelatingen en richtlijnen, en dan word het soms op het laatste nog aanpassen.
vanwege men vrienden, toch een proficiat voor het organiseren van een goed kampioenschap.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

wielerbond [-X [-X gepensioneerdenbond klinkt beter.
En inderdaad daar zullen wel bekwame mensen bij den bond zijn, ma degene die het voor het zeggen zijn de grootste ezels.
Een inschrijving kunnen ze nog niet vlot laten verlopen laat staan een bk.
Ma waar den bond wel heel sterk in is da moet ik wel zeggen en toegeven in hun zakken vullen en incasseren. De organiserende club laten dokken om een bk te mogen geven.
Nee spijtig genoeg kan ik er ni veel goeds over vertellen over den bond...
Ma ik blijf positief zenne kan alleen maar verbeteren :lol:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Vind het ook een spijtige zaak dat, nu er eens meer dames aanwezig waren, de strijd buiten het parcours feller wordt.

Volgens mij speelt plaats een grotere rol dan de prestatie tov van het aantal (evenwaardige) concurrentes. Staat mooier op uw palmares hé :roll:
Last edited by Fre C on Wed 01 Oct 2008 15:39, edited 1 time in total.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

@franco,die sossis van bastogne moette wel OPETEN é,en nie aan de muur hangen!!!
ik wist niet dat vrouwen zo jaloers waren.........ik dacht dat die hoogstens es een opmerking maakten over een dik gat of nen opkomende snor,maar zo iemands bk verkloten das laag bij de gronds
wie maakt wie hier nu belachelijk alléé?
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

De sport is misschien aan het lijden door haar eigen succes , en waarom zou iemand die 15 per uur minder fietst dan de beste niet mogen mee doen aan een kampioenschap of wedstrijd ?
Ik denk dat deze mensen mee de organisatie sponseren .
Misschien moet er maar is werk gemaakt worden van het herschikken van de categorieën !
Kijk is naar de tijden van de eerste bij de fun , en kijk dan is naar de tijden bij de elites en dan weet je dat die van de fun nog 10 minuten later zijn vertrokken en veel last hadden van andere bikers . Dan stel ik de vraag , is dit nog fun ?
Maak een elite en belofte reeks en laat deze eerst starten , en laat bij de elites ook de betere masters toe (wel met vergunning van elite dan ) die dit zelf willen .
Maak dan verschillende master categorieën (of geef het een andere naam) bv al vanaf de belofte .Master 1 van 25-35j en dan telkens verder per 5 of 10j bv master 2 35-40j master 3 van 40 – 45j enz .
En laat de fun enkel toe voor mensen zonder vergunning ,maar laat deze wel deelnemen aan bv LMTB , flanders cup enz en laat de drie eersten het jaar erop niet meer toe in de fun en verplicht ze dan naar de elites of naar één van de verschillende master categorieën over te gaan ! En laat dan in een kampioenschap of wedstrijd marathon eerst de elites en beloftes starten en daarna de master categorieën en vervolgens de vrouwen en de fun en schaf het verbieden van in iemands wiel te fietsen gewoon af .
Ps Het zijn maar voorstellen hè !
Post Reply