Crisp titanium (update pag. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
occ
Mountainbiker

Post by occ »

qwan wrote:Dit vind ik toch ook helemaal niet mis:

Image

Bovendien blijft de remklauw steeds haar oorspronkelijke positie tov. de schijf behouden en zorgt de stelvijs er ook voor dat je het wiel minder moet klemmen: het kan toch niet naar voor schuiven.
Ietsje te druk naar mijn zin maar de andere kant zal dan weer zeer clean zijn.

Waneer zal de fiets volledig klaar zijn Peter?
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

lookbiker wrote:Waneer zal de fiets volledig klaar zijn Peter?
Ik hoop rond 15/10, dan kan ik hem nog eens testen op het technisch parcours in Wetteren :drunk:
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Benneke wrote:Wa is da iets :bounce:
Da's een SON dynamo-naaf en een adapterke om zijne GSM en GPS op te laden tiens. Dat knoppeke dient om het uitgaande voltage te regelen (is een klein potentiometerke in feite maar nu zijn we écht over details bezig), die twee kabels gaan naar de laders van resp. GSM en GPS.

Wat nu nog de max zou zijn is dat die mannen van SON ook iets kunnen vinden om iets te doen met de warmte van de schijfrem. Stel je voor dat je een kleine warmtepomp kunt inbouwen in je naaf :P
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

lookbiker wrote:Ietsje te druk naar mijn zin maar de andere kant zal dan weer zeer clean zijn.
dat is de reden waarom ik v-brakes en EBB heb genomen voor de rohloff montage/constructie ik denk niet dat er een compromis-loze oplossing bestaat voor disc-brake setup maar bon 't is een pesoonlijke keuze want voor beide oplossingen valt iets te zeggen
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Elk zijn mening natuurlijk maar zo ne Rohloff vind ik niet echt passen in een fietske met slanke buisjes.
'T is waar dat XTR en XO tegenwoordig niet meer zo exclusief zijn maar ne Rohloff vind ik ne lompen blok aan het achterwiel.

Les goûts, les couleurs (et les dérailleurs) ...
:lol:
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Ik denk dat je een Rollo niet kiest voor de exclusiviteit (dan ben je een beetje zottekes bezig: pokkemucho dinero uitgeven om een klomp van 500 gram op je achterwiel te boetseren), maar dat er andere beweegredenen voor zijn. Er zijn kringen van veelfietsers waar een Rollo kosten-batengewijs gewoon de beste (lees dus ook de goedkoopste!) oplossing is, los van andere problemen van klassieke derailleursystemen waar de Rollo weg mee weet.
Pas op, ik verdedig dat ding hier niet, verre van, maar je moet het gewoon niet per sé willen zien als "m'as-tu vu". Ik wou het ook niet snappen, tot je de grote rekening ziet. Je schrijft een Rohloff niét af op 1 of 2 jaar, normaal overleeft dat ding wel een paar fietsjes...
Wowtre
Mountainbiker

Post by Wowtre »

jerommeken wrote:Elk zijn mening natuurlijk maar zo ne Rohloff vind ik niet echt passen in een fietske met slanke buisjes.
'T is waar dat XTR en XO tegenwoordig niet meer zo exclusief zijn maar ne Rohloff vind ik ne lompen blok aan het achterwiel.
lompen blok, lompen blok mijn gedacht!, hiermaar even naar ge moogt U niet blind staren op de foto's van de losse naaf, gemonteerd valt dat mee en het hangt ook wel af van kleur, een zwarte naaf in een zwarte bike zal nauwelijks opvallen ik heb echter rood genomen omdat al de rest aan deze bike neutraal is maar de huidige nieuwe rode gegalvaniseerde kleur vind ik anders wel beter. de lichte versie zoal trouwens 20% kleiner zijn in diameter, nog nauwelijks te onderscheiden van een chris king bij voorbeeld. soit dit is een beetje of topic ik wil hier geen rohloff polimiek starten, doe dat maar op de andere topic
MudHungry wrote:Ik denk dat je een Rollo niet kiest voor de exclusiviteit... Je schrijft een Rohloff niét af op 1 of 2 jaar, normaal overleeft dat ding wel een paar fietsjes...
idd de rohloff-ti combinatie kies je voor het rijcomfort en duurzaamheid

oversized Ti buizen zijn trouwens geen goed gedacht dan verlies je het comfort voordeel van ti en maakt het frame zwaarder
Last edited by Wowtre on Wed 01 Oct 2008 21:58, edited 3 times in total.
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Als je een rohloff wilt die er niet lomp uitziet dan moet je een endorfin met rohloff kopen.

Die zijn geanodiseerd en laser-etched door tune. Ziet er een pak mooier uit dan een gewone rohloff. (maar dat is ook alles, is net even zwaar...)
Wowtre
Mountainbiker

Post by Wowtre »

hydrus wrote:Als je een rohloff wilt die er niet lomp uitziet dan moet je een endorfin met rohloff kopen.

Die zijn geanodiseerd en laser-etched door tune. Ziet er een pak mooier uit dan een gewone rohloff. (maar dat is ook alles, is net even zwaar...)
de nieuwe uitvoering van Rohloff zijn ook geanodiseerd en laser-etched, kost je niks extra, tune heeft wel meer kleurkes
ImageImage
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

qwan wrote:

Bovendien blijft de remklauw steeds haar oorspronkelijke positie tov. de schijf behouden en zorgt de stelvijs er ook voor dat je het wiel minder moet klemmen: het kan toch niet naar voor schuiven.
Dit begrijp ik niet, de remklauw staat toch mee bevestigd op de dropouts, dus als je die 2 stelvijzen losmaakt en de as verschuift dan schuift die remklauw toch mee tov de remschijf ?? :-k
Post Reply