BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo Adri, anderen,

Hou er de moed maar in als je al die commentaren leest. amai.
Ik kan er ook van meespreken door 't BK in Tervuren in 2005.
Commentaar geven is makkelijk, maar men moet steeds de achtergrond kennen.

Een BK organiseren doe je niet op 5 minuten. Daar kruipt heel veel tijd in voor verschillende personen.
Eigenlijk moet je bijna beschikken over een team van 6 tot 10 personen die ieder wat voor hun rekening neemt.
Met de BK's worden ook de gemeentes betrokken partij. Dikwijls zijn ze niet goed op de hoogte van wat het allemaal inhoudt. Pak de burgemeester, schepen van sport, ... mee naar een aantal evenementen.
Zo kunnen ze misschien een beter beeld vormen over zulk evenement.

Als ik dit parkoers vergelijk met de Accrobike, dan zijn er gelijkenissen, maar bij de Accrobike zijn de mooie stukken beter aan elkaar gelinkt en wordt er ook uitgeweken naar een naburige gemeente.
Ik verschoot van het aantal kasseipaden in deze gemeente. Ja er zijn er een aantal bijgekomen sinds de regio geteisterd werd door een aantal slagregens. Als ze in Parijs Roubaix geen hellestroken meer hebben, komt jullie gemeente in de kijker. Je moet natuurlijk een parkoers uittekenen met de middelen die je hebt en waar je de nodige toelatingen voor kunt verkrijgen.

Ik weet nu niet of
de bewoners geinformeerd waren. Onder andere die dame in Nethen. Waaghalzerij wat die uithaalt!!!
de seingevers geinformeerd waren. Volgens 't reglement blijven staan tot een gemiddelde van 15km/u. Ikzelf heb er 4u33 over gedaan en ben tot de vaststelling gekomen dat op veel plaatsen seingevers ontbraken, stonden te kuieren, ... . Ik moet u niet zeggen dat dit voor de deelnemers, andere weggebruikers de wenkbrauwen doet fronsen.
er een verkeersplan opgesteld werd met de politie. Borden enz... heb ik niet gezien.
de medewerkers geinformerd waren over de annkomstplaats, rennersparking, ... .
er door omstandigheden een te kort aan medewerkers was. Indertijd hadden wij er een 150, maar ik kan me inbeelden gezien de lengte van 't parkoers dit onvoldoende is.
...

Op een kampioenschap tellen de truien, maar weet verdomd goed dat er heel wat onkosten bijkomen. Verzorg dan ook alle deelnemers, ook degene die er een halve dag overdoen, want je hebt ze nodig.

Voor mij is dit eens een kans om eens uit de bol te gaan, maar ik wens ook te genieten van omgeving, gezelligheid, ... . Dit was voor mij een van de minst aantrekkelijke marathons die ik al gereden heb.

Volgens mij zit in het pakket van den bond een electronische tijdsregistratie inbegrepen. Voor zover het nog in mijn geheugen zit. Tervuren is ondertussen 3 jaar achter de rug.

Het was in Pécrot back to basic.

Iedereen probeert het natuurlijk volgens zijn kunnen. En niet iedereen heeft alle mogelijkheden ter beschikking.

Groetjes,

Joeke
Speedyes
Mountainbiker

Foto's

Post by Speedyes »

Laat ik beginnen met de organisatie te bedanken voor hun inspanning om een NK/BK te organiseren!!!
- het parcours was erg leuk, de verzorging spartaans maar bij een titelstrijd hoort ook een beetje je eigen verzorging top regelen, de start erg goed met die tijdsverschillen, dat zie je waar je zit meteen!!, de aankomst beetje erg kale aankleding.
Al met al vond ik het prima! Zeker die Adri die snel op zaken reageert op de site en Laurent die ook prima snel op mails reageert, Hulde mannen. =D>

Nou ja, nu ben ik ook erg blij want ik was nr. 1 bij de masters 2 :lol: .

Weet iemand of er foto's ergens zijn van de huldiging????
Ik heb er wel een paar van de race, ruilen? :drunk:

Verslagje op site : http://members.tele2.nl/rdeursen/
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

manitou. wrote:
sunn xtreme wrote:de 2 dames.. zijn die uitgesloten omdat ze 'gestayert' werden door een deelnemer, of door iemand die niet deelnam? (geen startnummer etc...)

als de 2 dames ingepikt zijn bij een officieel startende deelnemer, is het gewoon een belachelijke beslissing. Dat zijn zaken die wel erg normaal zijn in de koers, en het gebeurd in ELKE wedstrijd. anders moeten ze er maar een individuele tijdrit van maken.
de heren waardat de dames zogezegd in het wiel hebben gezeten waren officieele deelnemers
diegene die klacht heeft ingedient reed ook in een heer zijn wiel
ze moeten dan elke dame uitsluiten omdat ze allemaal in een heer zijn wiel hebben gehangen
men moet maar een apparte wedstrijd voor dames en heren organiseren
anders zit men altijd met dit probleem
inderdaad, apart.
daarom dat deze beslissing wel erg belachelijk is, want verder rijden ze in elke marathon in elkaars wiel. En daar kraait geen haan naar.
ze hebben ze weer bruin gebakken :) (niet de organisatie, wel die andere :wink: )
manitou.
Redactie

Re: Foto's

Post by manitou. »

Speedyes wrote:Laat ik beginnen met de organisatie te bedanken voor hun inspanning om een NK/BK te organiseren!!!
- het parcours was erg leuk, de verzorging spartaans maar bij een titelstrijd hoort ook een beetje je eigen verzorging top regelen, de start erg goed met die tijdsverschillen, dat zie je waar je zit meteen!!, de aankomst beetje erg kale aankleding.
Al met al vond ik het prima! Zeker die Adri die snel op zaken reageert op de site en Laurent die ook prima snel op mails reageert, Hulde mannen. =D>

Nou ja, nu ben ik ook erg blij want ik was nr. 1 bij de masters 2 :lol: .

Weet iemand of er foto's ergens zijn van de huldiging????
Ik heb er wel een paar van de race, ruilen? :drunk:

Verslagje op site : http://members.tele2.nl/rdeursen/
zie eens naar het fotoalbum op de homepage
daar staan mijn foto's op
oa die van de podiums
xav
Mountainbiker

Post by xav »

A d r i wrote:
xav wrote:Adri,

Versta me niet verkeerd, maar een BK- MTB al is het nu XC of marathon hoort volgens mij niet thuis op een parcour zoals vorig jaar op het BK in Ottignies en gisteren.
Het is jullie fout niet, integendeel, er zouden meer mensen moeten zijn die de wil en de moed hebben om iets te organiseren.
Volgens mij ligt de fout alleen bij de bond die er enkel op uit is om geld te scheppen en er zelf de moeite niet voor doet om te gaan kijken op welk parcour er zal moeten gereden worden, of omdat ze geen eisen stellen aan het parcour.
Niet iedere streek is geschikt om te MTBen in België. Wedstrijden wildwater kayakken wordt volgens mij ook niet georganiseerd op de Schelde (om maar 1 redicuul voorbeeld te geven)

Jammer dat er geen wedstrijden kunnen georganiseerd worden met mensen die het wel willen maar het parcour niet hebben, en mensen die het parcour wel hebben, maar misschien niet de kennis en het geld.
Ik denk dat we in Belgie op alle soorten parcours mountainbike wedstrijden moeten kunnen organiseren. Ga je de lmtb dan ook geen kans geven, of een strandrace of een mtb xc in zottegem?
Echte mountains hebben we hier zowiezo niet, dus de franse benaming is allicht meer van toepassing, vtt.

Ik was anders de overtuiging toegedaan dat het bk verleden jaar wel moeilijk genoeg was, aan de afgepeigerde gezichten voor m'n lens te zien?

Inderdaad Adri, excuseer me, ik heb me vergist met de Benelux Cup die enkele weken na het BK gereden werd in Ottignies.
Het BK- parcour was inderdaad een prachtig parcour, ik was dan ook met vele verwachtingen naar Ottignies gegaan voor de Benelux cup en dat was dan voor mij een grote teleurstelling.

MTBen is altijd lastig, al is het nu een strandrace of een Flanders cup, en ik wil zeker geen stenen werpen naar de organisatoren want die doen hun best om iets te organiseren en meestal lukt hen dit ook goed, parcours niet meegerekend, volgens mij moet als de streek zich niet leent om te MTBen dan moet er ook niet geprobeerd worden om een MTB wedstrijd te organiseren (is mijn mening)
Volgens mij waren het enkel Westouter en Langdorp van de wedstrijden van de FL cup die zich de naam waardig waren. Aan het deelnemers aantal van de Fl Cup te zien is het blijkbaar ik alleen niet die er zo over denkt en hopelijk trekken ze bij de bond daar hun conclussies uit.

Als een biker enkele malen teleurgesteld thuiskomt van een wedstrijd door een ondermaats parcour, dan komen die gasten ook niet meer terug en zijn dat ook gasten die we verliezen aan de weg, die dichter bij de deur georganiseerd worden en waar er ook nog wat te verdienen valt, volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn van een organisator.

Waarom niet tesamen werken met organisatoren die het willen en gemeenten/prive-eigenaars waar het kan.
bv wedstrijd van Patrick Meerschaert in Chimay
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Zoals ik een 10-tal bladzijde eerder al zei, geef me carte blanche en ik haal in deze streek 1700 hoogtemeters op die 95km.
Maar dat is utopie , de realiteit is wat we verleden zondag voorgeschotelt hebben. Met wat meer tijd en gepalaver hadden we er misschien nog 2-300 hoogtemeters bijgekregen maar de 'lekkere' stukken zijn zowiezo off-limits voor een grote organisatie.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Organisatie: zeker niet perfect, maar het pracours was, gezien de omgeving best wel mooi. Dat het "snel" zou worden, was ook te verwachten. De bepijling was niet schitterend maar wel ok (toch op de 95 km).

Yeps: merci aan de organisatie om toch iets deftigs op poten te stellen, anders was er niets...!

Waarom kost de 54 km 10 €, en de 95 km maar liefst 22 €? Dan vraag ik me af wat de federatie moet hebben opdat een of andere club onze sport toch een BK wil aanbieden...??? Ik heb in het verleden (bv Hotton) serieuze bedragen gehoord. Waarom?

Ivm de dames: flauw... zoals reeds gezegd: iedereen reed in groepjes. Voor mij is Kim 2e, een mooie troost voor haar harde werk na een seizoen met een lange blessure. Super Kim! Idem voor dat andere meisje ea.

Ken
A d r i
Mountainbiker

Re: Foto's

Post by A d r i »

manitou. wrote: zie eens naar het fotoalbum op de homepage
daar staan mijn foto's op
oa die van de podiums
Een reeks met veel zeer geslaagde foto's, Gert...
Jammer voor de freak dat de exif eruit is [-o<
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

A d r i wrote:Ik heb hiervan de bevestiging gekregen zondag om 18u30.
Voor zover ik weet is er een klacht tegen Karen. Kim is 'betrapt' door een commissaris en er waren ook klachten .

Voor wat beroep en dergelijke aangaat => http://www.belgiancycling.be
Daar hebben wij niks mee te maken
klopt.
maar ze nemen wel regelmatig stomme en / of dubbelzinnige beslissingen.
ik wens de meisjes sterkte in hun protest, maar de Bond kennende, eindigt het in 'klacht niet ontvankelijk voor behandeling' en horizontaal geklasseerd.

ivm de omloop opbouw. ik ken de streek ook een beetje, je kan er inderdaad heel wat HM inbouwen om het lastiger te maken, en bij regen kan het daar zeer zwaar bollen.
maar zoals vaak, krijg je op weinig plaatsen toelatingen op te passeren.
Christophe Huybrighs
Mountainbiker

dames

Post by Christophe Huybrighs »

Ik ben de "dader" waardoor Karen Steurs gedeklasseerd werd en wil langs deze weg toch ook mijn woordje eens doen.
Binnen 2 weken nemen wij deel aan de Crocodile Trophy en dit was voor ons beide onze eerste echte mtb-wedstrijd. Karen heeft er een heel wegseizoen opzitten en ik ben intussen ook al vrij goed getraind en startte in de funklasse, 4' achter de dames. Na 1u haalde ik Karen in en reed haar voorbij. Dan reed ik Mevr. Mermans voorbij, die reed 200m voor Karen. Even verder ben ik weliswaar terug gestopt omdat ik blijkbaar iets te diep was gegaan en een stekende pijn kreeg in mijn borst. Na een paar keer goed door te ademen ging de pijn weg en Karen passeerde mij terug, ik besloot om mij verder niet te forceren en pikte bij haar aan, kwestie van er samen een gezellige rit van te maken. Wij zaten in een groepje en haalden wat verder Delfosse in, die stond bergop gewoon geparkeerd en zou 10' na ons aankomen. Wat verder haalden we Mevr. Mermans in die volgens mij een technisch probleem had op een stukje bergop. Zij pikte aan in ons groepje en begon direkt tegen mij te zeggen dat het wel gemakkelijk is zo om samen te rijden en dat ik het gat op haar had dicht gereden. Ik denk niet dat ik Karen heb bevoordeeld door dezelfde kleur van trui aan te hebben (ontworpen voor de Crocodile Trophy) en door mij te laten meedrijven in dat groepje, en uiteindelijk sloot Mevr. Mermans wel mooi aan. Die laatste 20km reed Mevr. Mermans volledig mee in onze groep, en in de laatste 3km reed zij wat weg. Ik ben toen op geen enkel moment uit Karen haar wiel geweest en dat kan iedereen uit die groep getuigen. Wat verder had Mevr. Mermans weer een technisch probleem (ik denk chain suck) waardoor Karen haar terug voorbij reed en zo 3de werd. Ik ben altijd achter Karen blijven rijden op de momenten dat er werd gestreden voor die 3de plaats en heb Karen niet bevoordeeld en Mevr. Mermans niet benadeeld. Toch vond zij het nodig om een klacht in te dienen, dewelke tot onze grote verbazing dan nog werd aanvaard door de jury!

Heb achteraf ook mijn verhaal gedaan aan de mensen van de jury.
Conclusie:
1. Proficiat Mevr. Mermans, geniet van uw prestatie, uw medaille en uw 200 euro. Wij gaan geen 160€ betalen om beroep aan te tekenen en een paar keer over en weer naar Brussel te rijden
2. Proficiat heren van de jury, om jaloerse vrouwen nog wat te stimuleren.
3. Bedankt om mij dan ook nog uit de uitslag te schrappen.
4. Ons zie je niet meer terug in een officiële mtb-wedstrijd.

Bedankt.
Post Reply