Hac 4 of Polar S710
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Bmweke
- Mountainbiker
ik heb de polar S710 gehad en hem weggedaan voor de Hac 4+...
reden= kleine détails...
De polar
+ Makkelijk om mee te werken
+ Makkelijke software + int nederlands
+ Alles legt zijn eigen uit
+ de bikemount is stevig en ge moet de polar erond doen gelijk rond uwe pols.
+ is een kwaliteits bandje rond (stevig rubberen horlogebandje)
+ kan makkelijk naar vorige prestaties gaan zien (files)
+ Groot scherpje meerdere functies mogelijk op scherm
-------------------------------------------------------
- Duur
- Hoogtemeter is niet uitgebreid (geen percentages enz...)
- trapfrequentie is optioneel (maar wel draadloos)
- Werkt met infrarood voor connectie naar pc (indien geen infrarood moet men interface bijkopen)
De Hac 4
+ Goedko(o)p(er)
+ Alles, maar dan ook alles wordt gemeten
+ interface inclusief
+ trapfrequentie inclusief (maar met kabeltje, heeft wel de mogelijkheid om eraf te laten)
+ is in details over hoogtemeting
----------------------------------------------------
- int begin moeilijk om mee te werken
- software is int engels (voorlopig nog)
(dees is ff wenne maar na nen tijd zijde dat gewoon software is moeilijker maar dan ook uitgebreider dan polar)
- de bikemount is met een reksysteem te bevestigen op stuur
(heb er persoonlijk nog geen last mee gehad)
- kan moeilijk naar de vorige prestaties zien (je kan ze zien maar alleen de vorige)
- kan ze niet zo gemakkelijk als horloge dragen (is wel een velcrobandje bij, maar das ook ni alles)
Conclusie
ge zijt met geen 1 van de 2 gekl**t
Polar is bekender en heeft meer luxe (softwarematig en gebruiksvriendelijk) maar dat betaal je dan ook...
Hac 4 is "iets" minder bekend, maar daarom zekerst niet minder goed.
iets goeiekoper en moet je meer moeite doen om te leren kenne, maar is vind ik vollediger in het opslagen van "alle" gegevens...
voila

reden= kleine détails...
De polar
+ Makkelijk om mee te werken
+ Makkelijke software + int nederlands
+ Alles legt zijn eigen uit
+ de bikemount is stevig en ge moet de polar erond doen gelijk rond uwe pols.
+ is een kwaliteits bandje rond (stevig rubberen horlogebandje)
+ kan makkelijk naar vorige prestaties gaan zien (files)
+ Groot scherpje meerdere functies mogelijk op scherm
-------------------------------------------------------
- Duur
- Hoogtemeter is niet uitgebreid (geen percentages enz...)
- trapfrequentie is optioneel (maar wel draadloos)
- Werkt met infrarood voor connectie naar pc (indien geen infrarood moet men interface bijkopen)
De Hac 4
+ Goedko(o)p(er)
+ Alles, maar dan ook alles wordt gemeten
+ interface inclusief
+ trapfrequentie inclusief (maar met kabeltje, heeft wel de mogelijkheid om eraf te laten)
+ is in details over hoogtemeting
----------------------------------------------------
- int begin moeilijk om mee te werken
- software is int engels (voorlopig nog)
(dees is ff wenne maar na nen tijd zijde dat gewoon software is moeilijker maar dan ook uitgebreider dan polar)
- de bikemount is met een reksysteem te bevestigen op stuur
(heb er persoonlijk nog geen last mee gehad)
- kan moeilijk naar de vorige prestaties zien (je kan ze zien maar alleen de vorige)
- kan ze niet zo gemakkelijk als horloge dragen (is wel een velcrobandje bij, maar das ook ni alles)
Conclusie
ge zijt met geen 1 van de 2 gekl**t
Polar is bekender en heeft meer luxe (softwarematig en gebruiksvriendelijk) maar dat betaal je dan ook...
Hac 4 is "iets" minder bekend, maar daarom zekerst niet minder goed.
iets goeiekoper en moet je meer moeite doen om te leren kenne, maar is vind ik vollediger in het opslagen van "alle" gegevens...
voila
Last edited by Bmweke on Wed 03 Mar 2004 20:59, edited 1 time in total.
Ander verschil is de registratie-tijd die bij Polar instelbaar is vanaf 5 sec tegenover 20 seconden vast bij hac. Persoonlijk vind ik 20 seconden teveel voor MTB...
Er bestaat een variant van de hac software die ook de polar files leest (dus ook met % voor de liefhebbers
)
En ik ga het geen 2 keer zeggen
btw kan niet iedereen zijn berichten wissen?
Er bestaat een variant van de hac software die ook de polar files leest (dus ook met % voor de liefhebbers
En ik ga het geen 2 keer zeggen
btw kan niet iedereen zijn berichten wissen?
Kleine opmerking over de Hac4plus:
- Tot 2003 had de bikemount een schroefbevestiging, veel steviger, platter, maar alleen te bevestigen op het stuur.
- De huidige bikemount heeft idd een rubberbandbevestiging. Is minder stevig maar voordeel is dat je hem ook op een oversized stuur kan aanbrengen en op je stem (mount is draaibaar). Het nadeel van de rubberen ring is echter op te vangen door deze te vervangen door 2 tiestraps, komt nooit meer los wanneer het niet moet.
Over Polar:
Voor mijn Hac+ had ik ook een Polar. Het rubberen polsbandje is idd veel eleganter dan de Hac4+ maar spijtig genoeg was dit bandje bij mij al na 15 maanden volledig doorgesleten door steeds over de plastic mount te doen, gelukkig niet onderweg.
@BMWke
Wat bedoel je dat je de vorige gegevens van je Hac 4 niet kan lezen?
- Tot 2003 had de bikemount een schroefbevestiging, veel steviger, platter, maar alleen te bevestigen op het stuur.
- De huidige bikemount heeft idd een rubberbandbevestiging. Is minder stevig maar voordeel is dat je hem ook op een oversized stuur kan aanbrengen en op je stem (mount is draaibaar). Het nadeel van de rubberen ring is echter op te vangen door deze te vervangen door 2 tiestraps, komt nooit meer los wanneer het niet moet.
Over Polar:
Voor mijn Hac+ had ik ook een Polar. Het rubberen polsbandje is idd veel eleganter dan de Hac4+ maar spijtig genoeg was dit bandje bij mij al na 15 maanden volledig doorgesleten door steeds over de plastic mount te doen, gelukkig niet onderweg.
@BMWke
Wat bedoel je dat je de vorige gegevens van je Hac 4 niet kan lezen?
Als ik zo vrij mag zijn het te vragen: bmwke, vind jij dat geen nadeel van de hac4+ dan?Shrek wrote:Ander verschil is de registratie-tijd die bij Polar instelbaar is vanaf 5 sec tegenover 20 seconden vast bij hac. Persoonlijk vind ik 20 seconden teveel voor MTB...
(Ik zit zelf ook nog te dubben...)
Als ik zo vrij mag zijn: zo op papier ziet dat er inderdaad een nadeel uit maar in werkelijkheid loopt dat wel los. Ik rij geregeld dezelfde heuvel op als training en mijn hoogtemetingen zijn bijna altijd gelijk. En het zou al moeten lukken dat ik bij elke 20" meting telkens op dezelfde plaats was.
Persoonlijk vind ik dat het weer een veel grotere invloed heeft op een correcte meting dan de tijdsinterval van de meting en daar heeft elke hoogtemeter die met luchtdruk werkt last van.
Persoonlijk vind ik dat het weer een veel grotere invloed heeft op een correcte meting dan de tijdsinterval van de meting en daar heeft elke hoogtemeter die met luchtdruk werkt last van.
idd qua hoogtemeters zijn de verschillen te verwaarlozen tussen 5s en 20s of het moet een parcour zijn met allemaal snelle kleine bergjes...mieke wrote:Als ik zo vrij mag zijn: zo op papier ziet dat er inderdaad een nadeel uit maar in werkelijkheid loopt dat wel los. Ik rij geregeld dezelfde heuvel op als training en mijn hoogtemetingen zijn bijna altijd gelijk. En het zou al moeten lukken dat ik bij elke 20" meting telkens op dezelfde plaats was.
Probleem met de intervals is dat de software rechte lijnen trekt tussen de verschillende meetpunten dus hoe groter de intervals hoe onnauwkeuriger de resultaten. En ik blijf erbij op 20 seconden kan er veel gebeuren tijdens het mtb'en
- Ward #3
- Mountainbiker
Ik weet het ook nog niet, maar kan iemand van jullie (mieke) meten en dan in een draaiende auto gaan zitten(of op een motor) ? Als hij dan nog juist meet dan zou hij ook op de motor moeten werken.
Hoe meet de polar de hoogte?
Een hac is dus eigenlijk niet als polshorloge te dragen, maar kan je er mee gaan hardlopen dan?
Hoe meet de polar de hoogte?
Een hac is dus eigenlijk niet als polshorloge te dragen, maar kan je er mee gaan hardlopen dan?
- Bmweke
- Mountainbiker
@ Ward jawel men kan hem wel dragen als polshorloge
ge kunt er zelfs mee gaan skieën en dan meet hij de snelheid...
echt waar --> ski modus
@ Speich nee ik heb daar geen hinder van
idd bij de polar kunde die tijd instellen en dan wordt ook het geheugen aangepast... maar echt hinder hebt ge daar ni van...
@ Mieke . bij de polar kunde in de files naar al de vorige ritten gaan kijken (voor zover het geheugen gaat)
bij de Hac kunde alleen naar de vorige rit kijken
en als laatste shrek... nee ge kunt uw eigen berichten ni wissen tenzij ge admin zijt... mja dat zouden ze moeten aanpassen en normaal kan dat dan wel.
ge kunt er zelfs mee gaan skieën en dan meet hij de snelheid...
echt waar --> ski modus
@ Speich nee ik heb daar geen hinder van
idd bij de polar kunde die tijd instellen en dan wordt ook het geheugen aangepast... maar echt hinder hebt ge daar ni van...
@ Mieke . bij de polar kunde in de files naar al de vorige ritten gaan kijken (voor zover het geheugen gaat)
bij de Hac kunde alleen naar de vorige rit kijken
en als laatste shrek... nee ge kunt uw eigen berichten ni wissen tenzij ge admin zijt... mja dat zouden ze moeten aanpassen en normaal kan dat dan wel.