Hoi,
Ga een tweede setje wielen kopen voor trainingen op de baan. Welke banden zijn het best. Ik bedoel dan qua rolweerstand! En moet ik ergens anders speciaal op letten of kan ik elke 26'' band op een mtb-velg leggen.
Voorlopig denk ik aan de Schwalbe Marathon Supreme 26''X 1.9 of de Ritchey Speedmax 26''X 1.9 of de Continental Grand Prix MTB 26''X 1.0.
Alle tips en opmerkingen welkom, ik kan er maar uit leren!
Gr
Stefan
baanbanden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- sTTevie
- Mountainbiker
persoonlijk heb ik goei ervaringen met de Geax Street Runner 1.25 ( nie kapot te krijgen & toch snel genoeg om nie af te geven op klassiekers of semi-klassiekers
)
nu heb ik de Tom Slicks 1.4 van Ritchey ... nog maar 'n paar keer mee gereden, maar voelen 'n beetje als de Street Runners, ondanks iets breder profiel
breder profiel betekent meestal(!) ook dat de totale diameter van je wiel toeneemt, dus in weze zou je minder moeten trappen voor 'n omwenteling als bij 'n 1.0 of 1.1 ... zo legde m'n LBS 't uit & kon ik mij daar ook wel in vinden ...
PS: zeker 's de zoek functie gebruiken voor tientallen pagina's over dit onderwerp
nu heb ik de Tom Slicks 1.4 van Ritchey ... nog maar 'n paar keer mee gereden, maar voelen 'n beetje als de Street Runners, ondanks iets breder profiel
breder profiel betekent meestal(!) ook dat de totale diameter van je wiel toeneemt, dus in weze zou je minder moeten trappen voor 'n omwenteling als bij 'n 1.0 of 1.1 ... zo legde m'n LBS 't uit & kon ik mij daar ook wel in vinden ...
PS: zeker 's de zoek functie gebruiken voor tientallen pagina's over dit onderwerp
- Gwen
- Mountainbiker
Als je echt zero rolweerstand wil -> Slicks opleggen à la Kojacks, XCR road,... Heb met de XCR road wel minder goeie ervaringen. Snel lek en op de Ventoux is er eentje gescheurd. Grip was wel super ook in natte omstandigheden. Heb er een kletsnatte RVV mee gereden dit jaar, nergens troubles zelfs niet op natte kasseien. Nu Schwalbe Kojacks, zijn iets smaller maar nog niet echt veel mee gereden en 't was altijd droog.
- sTTevie
- Mountainbiker
deze morgen voor de eerste keer in de regen met de Tom Slicks ... heb toch ne schone powerslide gemaakt bij 't uitacceleren van 'n bochtGweñito Gafotas wrote:. Grip was wel super ook in natte omstandigheden. Heb er een kletsnatte RVV mee gereden dit jaar, nergens troubles zelfs niet op natte kasseien.