baanbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
tristef
Mountainbiker

baanbanden

Post by tristef »

Hoi,
Ga een tweede setje wielen kopen voor trainingen op de baan. Welke banden zijn het best. Ik bedoel dan qua rolweerstand! En moet ik ergens anders speciaal op letten of kan ik elke 26'' band op een mtb-velg leggen.
Voorlopig denk ik aan de Schwalbe Marathon Supreme 26''X 1.9 of de Ritchey Speedmax 26''X 1.9 of de Continental Grand Prix MTB 26''X 1.0.

Alle tips en opmerkingen welkom, ik kan er maar uit leren!

Gr
Stefan
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

persoonlijk heb ik goei ervaringen met de Geax Street Runner 1.25 ( nie kapot te krijgen & toch snel genoeg om nie af te geven op klassiekers of semi-klassiekers 8) )

nu heb ik de Tom Slicks 1.4 van Ritchey ... nog maar 'n paar keer mee gereden, maar voelen 'n beetje als de Street Runners, ondanks iets breder profiel =D>

breder profiel betekent meestal(!) ook dat de totale diameter van je wiel toeneemt, dus in weze zou je minder moeten trappen voor 'n omwenteling als bij 'n 1.0 of 1.1 ... zo legde m'n LBS 't uit & kon ik mij daar ook wel in vinden ...

PS: zeker 's de zoek functie gebruiken voor tientallen pagina's over dit onderwerp
tristef
Mountainbiker

Post by tristef »

Breder profiel betekent toch ook meer rolweerstand?
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

schwalbe kojak 1.3 =D> =D> =D>
Donny
Mountainbiker

Post by Donny »

ik heb marathons in 1.5 liggen om baantochtjes te doen.
heel content...
tristef
Mountainbiker

Post by tristef »

En kunnen die bandjes op de normale MTB-velgen?
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

tristef wrote:En kunnen die bandjes op de normale MTB-velgen?
yes! wel ander binnenbandjes leggen (dunner)
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Als je echt zero rolweerstand wil -> Slicks opleggen à la Kojacks, XCR road,... Heb met de XCR road wel minder goeie ervaringen. Snel lek en op de Ventoux is er eentje gescheurd. Grip was wel super ook in natte omstandigheden. Heb er een kletsnatte RVV mee gereden dit jaar, nergens troubles zelfs niet op natte kasseien. Nu Schwalbe Kojacks, zijn iets smaller maar nog niet echt veel mee gereden en 't was altijd droog.
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Gweñito Gafotas wrote:. Grip was wel super ook in natte omstandigheden. Heb er een kletsnatte RVV mee gereden dit jaar, nergens troubles zelfs niet op natte kasseien.
deze morgen voor de eerste keer in de regen met de Tom Slicks ... heb toch ne schone powerslide gemaakt bij 't uitacceleren van 'n bocht :lol: ... voorzichtigheid gewenst dus
Donny
Mountainbiker

Post by Donny »

Mijn marathons hadden geen last van nattigheid, ik heb er wel met profiel gekozen...

Image

deze heb ik dus liggen als tweede set.
500km baan en geen lekje, vlot rijden, grip, weinig rolweerstand (met 4 bar), ...
Post Reply