BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jeankie Powerrr
Mountainbiker
Location: Ridley bike test rider Ignite 29r , 27,5 and Helium SL road bike

Post by Jeankie Powerrr »

A d r i wrote:
Jeankie Powerrr wrote:
A d r i wrote:Aangepaste uitslag HIER
Hi Adri, ff een vraag kan het zijn dat alleen de Master2 de juiste tijd hebben?? want een master 2 die een snellere tijd heeft als mij bv en dan achter me binnen komt..dat kan toch niet? -1 min van de start dan..
Jean, ik weet dat om 14u21 de eerste Elite in koers binnenkwam..
De eerste M1 was binnen om 14u28
1ste Amateur/Fun om 14u35:30
de eerste M2 om 14u36:30..
en de eerste vrouw om 14u50.

Dit zijn de afgeronde tijden in de EXIF files van m'n D2X (zie m'n fotoreeks)
(Die staat op wintertijd en loopt 2 minuten achter)

Als je dan de uitslag bekijkt (afgerond):

EL : 3u27 (+ 6min)
M1 : 3u35 (+ 7min)
M2 : 3u33 (+ 3min30)
AM : 3u43 (+ 11min30)
DA : 3u57 (+ 7min)

als jij daar een lijn kunt in trekken.. be my guest . In alle geval, aan deze tijden word niet meer geraakt, dat is de Bond zijn werk en zij hebben een referentietijd gebruikt.

ps: ik heb een foto van jou ook, al gezien? :wink:
hahaha ok ok, ik denk sowieso dat er ongeveer 11min af kan.. maar goed het doet er ook verder niet meer toe!

ik heb de foto gezien.. en toegestuurd gekregen van iemand! heb hem op mijn site geplaatst! :oops:
THANKS, en ik vind het knap dat jij ook op alle vragen en kritiek antwoord geeft =D> menig organisatie houdt zich daar dus niet mee bezig!!

Thanks JB
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ons verslag van het BK is te vinden op teamNomaDesk.com
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

zoals altijd leuke verslagjes van jullie team :) =D>
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, ik vind het best ook een leuk en eerlijk verslag. =D>
We hebben wel wat meer ervaring dan alleen de Accro Bike. Zo organiseerden we verleden jaar ook het BK XC in Ottignies LLN.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

cyclon wrote:
the sentinel wrote:Ferm jong!!! Zo'n uitspraken hebben fortis bijna om zeep geholpen...
Ge hebt lef om da te zeggen op een forum waar ieder naar eigen vermogen zijn wedstrijden rijdt. =D> =D> =D>
Image

dat wij wel kunnen meedoen aan 't bk marathonbiken maar bvb. niet aan 't bk op de weg, is te danken of te wijten aan 't feit dat 't mtbiken in 't algemeen en 't marathonmtbiken in 't bijzonder nog een vrij jonge sport is én commercieel niet (bijzonder) interessant

't is alsof er op 't bk een hele sliert bikertjes achter de profs zou rijden, waarvan de laatsten een paar uur na die profs zouden binnenkomen :drunk:
't Gaat mij niet om het feit of het al dan niet de juiste manier van koersen is(Trouwens als je een masterslicentie hebt mag je evengoed een BK Masters op de weg meerijden!). 't Gaat mij om het feit dat je de PRETENTIE hebt om te zeggen dat iedereen die volgens jou niet snel genoeg rijdt maar niet zou mogen deelnemen! Laat me raden... jij zat juist onder de 4u zeker?
xav
Mountainbiker

Post by xav »

Adri,

Versta me niet verkeerd, maar een BK- MTB al is het nu XC of marathon hoort volgens mij niet thuis op een parcour zoals vorig jaar op het BK in Ottignies en gisteren.
Het is jullie fout niet, integendeel, er zouden meer mensen moeten zijn die de wil en de moed hebben om iets te organiseren.
Volgens mij ligt de fout alleen bij de bond die er enkel op uit is om geld te scheppen en er zelf de moeite niet voor doet om te gaan kijken op welk parcour er zal moeten gereden worden, of omdat ze geen eisen stellen aan het parcour.
Niet iedere streek is geschikt om te MTBen in België. Wedstrijden wildwater kayakken wordt volgens mij ook niet georganiseerd op de Schelde (om maar 1 redicuul voorbeeld te geven)

Jammer dat er geen wedstrijden kunnen georganiseerd worden met mensen die het wel willen maar het parcour niet hebben, en mensen die het parcour wel hebben, maar misschien niet de kennis en het geld.
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Had het daarentegen een paar dagen geregend, men zou ook een uurke langer onderweg geweest zijn...
Er waren toch wel paar mooie technische passages, maar door het weer waren dat allemaal rappe stukken geworden...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

xav wrote:Adri,

Versta me niet verkeerd, maar een BK- MTB al is het nu XC of marathon hoort volgens mij niet thuis op een parcour zoals vorig jaar op het BK in Ottignies en gisteren.
Het is jullie fout niet, integendeel, er zouden meer mensen moeten zijn die de wil en de moed hebben om iets te organiseren.
Volgens mij ligt de fout alleen bij de bond die er enkel op uit is om geld te scheppen en er zelf de moeite niet voor doet om te gaan kijken op welk parcour er zal moeten gereden worden, of omdat ze geen eisen stellen aan het parcour.
Niet iedere streek is geschikt om te MTBen in België. Wedstrijden wildwater kayakken wordt volgens mij ook niet georganiseerd op de Schelde (om maar 1 redicuul voorbeeld te geven)

Jammer dat er geen wedstrijden kunnen georganiseerd worden met mensen die het wel willen maar het parcour niet hebben, en mensen die het parcour wel hebben, maar misschien niet de kennis en het geld.
Ik denk dat we in Belgie op alle soorten parcours mountainbike wedstrijden moeten kunnen organiseren. Ga je de lmtb dan ook geen kans geven, of een strandrace of een mtb xc in zottegem?
Echte mountains hebben we hier zowiezo niet, dus de franse benaming is allicht meer van toepassing, vtt.

Ik was anders de overtuiging toegedaan dat het bk verleden jaar wel moeilijk genoeg was, aan de afgepeigerde gezichten voor m'n lens te zien?
dirtymtbiker
Mountainbiker

bk marathon

Post by dirtymtbiker »

wordt het klassement van de laatste bikers nog opgemaakt, of is dit overbodig?
Sponsors mogen ook vermeld worden !!!!!!!!

Chronorace was trouwens niet beschikbaar voor dit weekend, we hebben wel degelijk aanvraag gedaan.
Als je een BK organizeerd calculeer je toch een degelijke tijdsopmeting erin én contacteer je een firma op voorhand !

Adri : iedereen heeft gene GPS maatje !!!

Cyclon : we kunne mekaar eens spreken als je 50 j bent, misschien geraak je dan nie meer op ne velo !

Iedereen die aan een BK meedoet heeft het recht op een uitslag.
Ben ook laat binnengekomen tesamen met maatje voor een dag, men heeft nochthans duidelijk onze nummers genoteerd.(en ps hebben op verschillende plekken controleurs gezien, gene km afgesneden, kan iedereen niet zeggen, 3-4 mannen 2x voorbijgereden ???)

Mensen die vallen, ketting stuk rijden, plat rijden én dan meer karakter hebben dan sommige, "benen waren slecht, ben uitgestapt", daar is respect voor nodig én horen in uitslag te staan!

BTW :
afpijling = ondermaats, soms één goed verstopt pijlke op een situatie !
bevoorrading = ondermaats , nog nooit van sportdrank gehoord ?
Niet iedereen heeft lief, pa, ma, vriend die langs de kant staat.
die aankomst = da meende toch nie !

Parcours was goed, meer hm's maar dan draaien en keren (met nog meer gefrutsel!), was beter geweest, dan geven er meer op ;-) .

[-o< Hopelijk volgend jaar organisatie zoals BK-WK Verviers !
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Het klassement is finaal. Indien problemen => contacteer Arthur Jordens via http://www.belgiancycling.be/
Post Reply