28/09/2008 Flines Lez Raches (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Fritsie wrote:Kan iemand eens het juiste adres geven? Salle des fêtes zal niet geprogrammeerd zijn in mijn GPS. Juist slecht nieuws gelezen op vtt5962. De terril van Roost zit er niet meer in. :cry: Blijkbaar hebben ze de toestemming niet gekregen. Daarom werd het parcours aangepast. Hopelijk blijft het de moeite.
Volgens Zanneis is Flines-lez-Raches zo'n boeregat dat je moet zorgen dat je op tijd remt. La salle des fêtes vinden zal waarschijnlijk dan een makkie zijn...

Jammer van dienen terril van Roost, maar zolang Rieulay erin zit, is het voor mij nog altijd de moeite om de verplaatsing te maken. (Minder dan 50 kilometer van de grens is echt niet ver...)
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Deze zondag zal ik moeten overslaan. Morgen het dak van ons tuinhuis vervangen. Sik. #-o
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

twee of drie terrils, ik zal er zijn!!!!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Allez... waddisdadier? Ik ben er efkens niet en we staan bijna op pagina 2 :roll:

Nog geen verslagje geschreven, maar vlug even de GPS file op het net gezet, zodat je eens kan kijken waar we lichtjes van het parcours zijn afgeweken... (het bos links van Pecquencourt was oorspronkelijk geen deel van het parcours, maar de paadjes waren zo aanlokkelijk....) :wink:

Het was de besten niet die we al gereden hebben, maar als ze ons de volgende keer aanspreken als parcoursbouwers, dan kunnen ze hier iets strafs van maken. :lol: Wij zouden er zelf nog iets veel straffer van gemaakt hebben, maar door de mist was het zicht het grootste deel van de voormiddag beperkt tot minder dan 50 meter, waardoor we de terrils eerst niet vonden. #-o

Off-road percentage was heel hoog, fungehalte (van het officiele parcours) eerder laag, fungehalte (van de forumbikers aanpassing) meer dan aangenaam.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Op anderhalve km van de meet noteerde ik nog een gemiddelde van 20km/u. Niet slecht.
Tot daar - vanuit de gezellige rommelmarkt - een 17de eeuwse dresse zomaar de straat overstak. Omarmd door twee knappe blonde Françaises met zichtbare navelpiercing, korte rokjes, en topjes van het niemendalleke soort. Als antiekkenner hield ik even halt en wees hen op de originele eeuwenoude patine van het eik houtfineer op de zijpaneeltjes. Geinteresseerd bogen ze zich voorover teneinde één en ander nog beter te kunnen bekijken, wat mij spontaan en onbaatzuchtig deed uitweiden over de Cabriole pootjes van hun meubel. Ze hebben hééle schone meubels in Frankrijk.
Het gemiddelde aan de meet na 61,8 km van 19,9 km/u telt dus eigelijk niet.
Dat het parcour geen topper was had u al begrepen. Maar toch. Fijn gezelschap en een beetje improviseren zorgden voor een aangename zondag.
Meer moet dat (voor één keer) niet zijn.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Deze morgen met hoge verwachtingen de skreve overgestoken. Nadat ik met de auto tussen de eerste bezoekers van de brocantemarkt laveerde, me vlug gaan inschrijven en daar zaten reeds enkele bekende gezichten te wachten: Moustache, Motorbiker en dochterlief. Nadat Hanzi, Slijkcrosserke en Traxer de groep vervoegden, vlug vertrokken in de mist. En de mist bleef maar hangen, terwijl we maar verder reden op de smalle kiezelwegen. Gelukkig met een mooie singletrack als intermezzo. Plots kwamen we op de eerste serieuze terril. Ook hier hadden de parcoursbouwers weinig oog voor al dat moois :cry: ...dus werd er al vlug afgeweken van de bepijlde paden. Op en af, op en af :drunk: ...Na een kwartier was de speeltijd over en was ik de rest van de groep uit het oog verloren. #-o Dan maar verder gereden in de hoop dat ik de speelvogels terug zou vinden op de terril van Rieulay, maar tevergeefs. Dan aan een speedtempo verder op kruissnelheid samen met een Galibot naar de eindmeet. Nog het gratis broodje en drankje genuttigd en dan vlug naar huis. Opnieuw een zalige terril leren kennen: Rieulay. :drunk: Spijtig dat de parcoursbouwer(s) weinig inspiratie had(den). :( De mogelijkheden waren voorhanden. Toch één van de minste Franse tochten die ik reed.... de bepijling en de organisatie waren prima.
Last edited by Fritsie on Mon 29 Sep 2008 08:26, edited 1 time in total.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Enfin,

Toch nog een volledig verslagje geschreven.

Nemen we contact met de organisatoren om dit volgend jaar een beetje "up te graden"? Ze hebben zeker de streek, nu moeten ze ze nog leren gebruiken. #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

En hoe waren de belevenissen op de Rieulay???

Beperkt,uitgebreid of verkennend???
(En nu zere terug naar "min kenin")
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Moustache wrote:Enfin,

Toch nog een volledig verslagje geschreven.

Nemen we contact met de organisatoren om dit volgend jaar een beetje "up te graden"? Ze hebben zeker de streek, nu moeten ze ze nog leren gebruiken. #-o
Dat zou niet slecht zijn, want de enkele Franse medebroeders die ik na de rit sprak waren ook niet echt gelukkig met het parcours.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

veel is er aan het verslag van Moustache niet toe te voegen.
Desondanks vond ik deze toch ok.
Er was veel offroad en hebben we ons ooit al eens volledig aan de pijlkes gehouden in frankrijk :-k
Toffe bende, veel leute en een bruintje achteraf!
Wat moet een mens nog meer hebben.
Volgende week zal het voor mij toch weer over de schreve te doen zijn :bounce:
Post Reply