BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Je moet die stroken liggen hebben é . . .
Ik vond het een mooi, maar snel parcour, op alle nodige plaatsen seingevers, heel af en toe pijlen beke te laat (2 keer bocht gemist), maar al bij al een goed parcour.
Douches ook goedgekeurd, maar was wel voor de massa denk ik . . .
Maar de prijsuitreiking hadden ze beter aan de start daar gedaan op de parking in dit weer, dat "kot" was veel te klein.
En mss een hamburgerkraam ofzo, dat zou nogal verkopen.
Maar anders vond ik het wel in orde ;)!
Bedankt Adri voor de wekelijkse mail met parcoursinfo en dergelijke ;)!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

the sentinel wrote:Mijn uitslag scheelt toch maar liefst 11min met de uitslag in het document!

Van 4u 05 naar 4u16!!!
Dat zal dan de tijd zijn dat de funklasses na de elites vertrokken is.
Ze hebben blijkbaar voor iedereen dezelfde starttijd genomen.
Zo erg is dat niet, de verschillen blijven toch dezelfde in de klassen onderling.
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

the sentinel wrote:Mijn uitslag scheelt toch maar liefst 11min met de uitslag in het document!

Van 4u 05 naar 4u16!!!
Bij mij ook, als ze het bij iedereen gedaan hebben, no problem :)!

*Edit: En ik reed bij beloften, dus ze hebben het precies overal gedaan!
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Graag wilde ik reageren op het declasseren van Karen Steurs en Kim Saenen bij de dames (nummer twee en drie in het BK !) ! Nadat nummer 4 en 5 een klacht indiende omdat nummer 2en 3 steeds in het wielen zaten van een mannelijke biker ( volgens hen).
Eerste en vooral is dit niet het geval geweest dat er steeds iemand voor hen reed. Op welke basis werden de beslissingen genomen dat dit effectief wel het geval was ??? Wat nummer 4 vergeet is dat zij meer dan 50 % van de race in mijn groep reed en hier zijn foto's van. Op deze manier mogen belofte ook niet in de wielen van elite rijden en ga zo maar door !
Als de nummer 2 en 3 dan in het wiel van een mannelijke biker zaten waarom konden nummer 4 en 5 niet aanpikken en ook in het wielen zitten ? Mij lijkt dit eerde een reactie van slechte verliezers. Als je sterk genoeg bent kan je aanpikken. Op deze manier maak je de sport kapot en blijft er volk weg. Maar zo sta je wel op het podium ... ( en geniet ! )ervan )

Voor de rest was het een goed BK met mooi maar snel parcours. Enkel het zonder chip rijden begrijp ik totaal niet. We draaien de tijd wel 10 jaar terug met onze nummers schrijven.
kevmori
Mountainbiker

Post by kevmori »

ik zit ook op 4.11 tov 3.58 op de polar, toch een beetje jammer, ik zou toch graag mijn gereden tijd in de boeken hebben
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Bij mij is het verschil binnen de Masters 1 klasse wel 8 plaatsen. En dat is voor MIJ wel belangrijk. Het is een persoonlijke prestige zaak hè. Ik heb gereden voor wat ik waard ben en niet voor 11 min en 8 plaatsen trager.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

wo wrote:Graag wilde ik reageren op het declasseren van Karen Steurs en Kim Saenen bij de dames (nummer twee en drie in het BK !) ! Nadat nummer 4 en 5 een klacht indiende omdat nummer 2en 3 steeds in het wielen zaten van een mannelijke biker ( volgens hen).
Eerste en vooral is dit niet het geval geweest dat er steeds iemand voor hen reed. Op welke basis werden de beslissingen genomen dat dit effectief wel het geval was ??? Wat nummer 4 vergeet is dat zij meer dan 50 % van de race in mijn groep reed en hier zijn foto's van. Op deze manier mogen belofte ook niet in de wielen van elite rijden en ga zo maar door !
Als de nummer 2 en 3 dan in het wiel van een mannelijke biker zaten waarom konden nummer 4 en 5 niet aanpikken en ook in het wielen zitten ? Mij lijkt dit eerde een reactie van slechte verliezers. Als je sterk genoeg bent kan je aanpikken. Op deze manier maak je de sport kapot en blijft er volk weg. Maar zo sta je wel op het podium ... ( en geniet ! )ervan )

Voor de rest was het een goed BK met mooi maar snel parcours. Enkel het zonder chip rijden begrijp ik totaal niet. We draaien de tijd wel 10 jaar terug met onze nummers schrijven.

Wat Kim Saenen betreft kan ik je alvast gelijk geven, ik heb een foto van haar op KM63 met haar chaperon keurig achter haar. Maar een foto is natuurlijk maar een momentopname. Op de foto erna zie je een andere dame die in een groepje rijdt..

Wat betreft de tijden, dat scheelt helemaal geen plaatsen, vermits alle rijders uit eenzelfde klasse dezelfde "tijdsstraf" kregen.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

wo wrote:Graag wilde ik reageren op het declasseren van Karen Steurs en Kim Saenen bij de dames (nummer twee en drie in het BK !) ! Nadat nummer 4 en 5 een klacht indiende omdat nummer 2en 3 steeds in het wielen zaten van een mannelijke biker ( volgens hen).

En waarom mogen die dames niet in de wielen hangen?Heb controle gedaan op 3 plaatsen en de meeste dames kwamen daar gans alleen door.Wat is dat nu voor onzin.Wat met de mannen die in de wielen hangen van de vrouwen?
Dit is echt een reden om er de brui aan te geven en foert te zeggen aan de sport.Die 4° en 5° moesten beschaamd zijn en zouden hun klacht moeten intrekken als zij nog wat sympathie in dat wereldje willen behouden.
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Terug weer een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet dacht ik. Bep. ondermaats, bev. ook ondermaats en niet aangegeven vooraf. Tijdsregistratie was helemaal om te lachten. Ik reed in de amateursklasse zonder lic. 26€ inschrijving, terwijl om de site van de blancs gilets maar 22,5€ staat. Maar voor die prijs had ik toch een registratie met matten en een chip verwacht en eventueel een drankje na de rit of aandenken. De Nederlands collega's hebben terug een kunnen lachen met de Belgen.
Wat het parcours betreft, er zaten leuke stukken in maar had meer single tracks verwacht van deze streek. Kasseien waren er in ieder geval genoeg. Besluit afgezien maar uitgereden en dat is het belangrijkste. want toch veel opgaves gezien onderweg.

34° in 4u41min met avs 21,12 km/u

greetz

2f2f
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Ik weet alvast dat gedeklasseerde nummer 3 niet meer te zien zal zijn op een BK MTB op deze wijze. Ze is een zeer goed wegrenster en wilde dit ook wel eens proberen maar voor haar hoeft dit echter niet meer. Dit is echt jammer . . .
Post Reply