2008-09-28 Zwevezele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Laat ons ook eens weten hoeveel de afstand is , hoeveel kost ons de inschrijving , bevoorrading enz......
hillestamper1
Mountainbiker

Post by hillestamper1 »

Beste Bikers,

Op de hillestamperstocht kunt u kiezen tussen de 30, 37 of 50km.

Op de 50km heeft men 2 bevoorradingen. Op de 30 en 37km 1 bevoorrading.

Leden van BBR, VWB,... betalen slechts 2 euro.

Niet-leden betalen 3 euro.

Wij bieden u deftige bevoorradingen met sportdrank, 2 soorten wafels, peperkoek, bananen en appelsienen.

Op het einde van de rit ontvangt iedereen gratis een hot-dog.

Zoals ik al laten weten heb stoot een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen en is het parcours volledig gewijzigd. Dat belooft!!!

Hopelijk komen jullie het ontdekken.

Tot zondag,

Hillestamper 1
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

hillestamper1 wrote:Beste Bikers,

Zoals ik al laten weten heb stoot een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen en is het parcours volledig gewijzigd. Dat belooft!!!

Hopelijk komen jullie het ontdekken.

Tot zondag,

Hillestamper 1
Na vorig jaar na de eerste bevoorrading terug naar de start gereden te hebben na kilomerters op de weg gereden te hebben zonder off-road! :evil: (was redelijk teleurgesteld :evil: ) zeg ik vandaag:

Awel Hillestamper en medewerkers,ge hebt ons kunnen overtuigen en we komen dit jaar terug af.(en hopelijk ben ik niet den "ezel" zondag :wink: )
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

awel...ik kom ook af!!!iedereen verdient een tweede kans...grijp ze dan ook met jullie twee handen!!wij komen jullie nieuwe parcour ontdekken met een 7-tal steenbakkers!! =D> tot zondag rond de klok van 08.30u!!
so long...dingo 8)
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

ik kan jammer genoeg niet aanwezig zijn op jullie tt, heel veel succes ermee. Wel hoorde ik in de club dat er verschillende leden zullen komen
ladybiker
Mountainbiker

Post by ladybiker »

Ik zal proberen af te komen naar jullie tocht.
Tot morgen misschien.
ladybiker
Mountainbiker

Post by ladybiker »

Ik zal proberen af te komen naar jullie tocht.
Tot morgen misschien.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Kleine parcoursbescheiving Hillestamper1 ??????????

Gr,
Casper :-D
mtbiker.
Mountainbiker

Post by mtbiker. »

Goeie tocht met voldoende offroad !!
Bevoorrading e.d. waren ook ok

Best dat de pijltjes fel-oranje waren, want met al die mist zag je bijna geen steek.

Afstand = 49.9
AVS = 24.7
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen voor de tweede keer de TT Hille-Zwevezele gereden.
Over het parcours kan ik eerlijk zeggen : het zal nooit een supertocht worden, alleen al omdat het niet echt de streek is. Het moet wel gezegd worden dat deze editie al een heel stuk beter was dan die van vorig jaar (toen 12km baan en mooie tocht door de bossen die eigenlijk te ver lagen).

Wat kregen we nu : passage door Wingene en Hertsberge, een beetje gelijkaardig aan vorig jaar, maar wel beter doordat we al na 1km offroad hadden en enkele mooie dreven, waarvan ik sommige niet echt herkende (al kan dat ook aan de mist gelegen hebben). In de aanvangsfase ook een mooi technische parcours in een bos (Hertsberge?) Daarna ietsje meer baan tot aan de bevoorrading en ook daarna nog wat. Maar dan kregen we zoals beloofd stilaan zicht op de velddreven in Ruddervoorde en Zwevezele. De passage in de Lakenbossen werd ten volle gesmaakt.

Gezien de Zwevezeelse velddreven niet veel aangedaan worden is het er altijd leuk rijden en ze lagen er alleszins veel beter bij dan met de uitgeregende rit van de KWB Lichtervelde (maart). Mooie aaneenschakeling van de offroad aldaar tot aan de tweede bevoorrading.

Dan volgde waar ik een beetje bang voor was. Vanuit Zwevezele-Veld moest het naar het centrum en daar ligt er niet veel offroad. Toch wel enkele zeer lange baanstukken. Korte passage door Kasteelpark. Aanvankelijk de korte afdaling laten schieten, wegens te druk, maar op de terugweg naar huis, nog eventjes doorgereden. Op het einde de offroad en smalle wegeltjes tussen Zwevezele en de Hille via de wijken rondgecrosst, was me dat draaien en keren...

Slotsom qua parcours : globaal veel beter dan vorig jaar, verdienstelijk dat het roer omgegooid werd en er werd zichtbaar energie in gestoken. Misschien nog een beetje aan de startstroken en vooral aan de laatste 10km werken (indien mogelijk - alle organisaties moeten nu eenmaal groeien), maar aangename rit.

Bevoorradingen ruim voldoende, mss beetje onderbemand op bepaald ogenblik. Bepijling goed. Oranje viel in de mist wel op. Bikewash OK, douches niet gebruikt, want was met de bike gekomen. Ik heb wel de indruk dat het nieuwe BBR-systeem (scanning) nog niet ten volle werkt.
De hele rit samen met de Steenbakkers (11 man + gelegenheidssteenbakker Filiberke) gereden, wat gezien de mistige toestanden wel leuk was.

@Hillestampers: proficiat met het geleverde werk. Jullie gaan alvast de goede weg op.
Post Reply