28/09/2008 Stein

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
UBO
Mountainbiker

28/09/2008 Stein

Post by UBO »

Heb zoal eens wat rond gekeken hier op de site en de toertochten van onze noorderburen vallen niet echt in de smaak? Geldt dit ook voor de deze?
axirally
Mountainbiker

Post by axirally »

Deze was vorige jaren telkens de moeite waard. Goed uitgezet en een goede verzorging (met soep) onderweg en een gratis consumptie na afloop. Gratis foto enkele dagen na de tocht te downloaden via hun site.
Dit jaar met 3 afstanden, waarvan de langste, 60 km, 850 hoogtemeters zou hebben. Inschrijving dit jaar 5 Euro.
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

De lange route is een must voor de gevorderde mountainbiker. In deze route zit onder meer een passage langs de Geul en wordt het hellingbos in de omgeving van Meerssen en Valkenburg doorkruist. Beklimmingen en afdalingen van meer dan 30% zijn hierbij geen uitzondering. Er moeten maar liefst 850 hoogtemeters overwonnen worden.
klinkt alvast goed .. wij gaan 't 's uittesten :bounce:
modderfokker
Mountainbiker

toertocht stein

Post by modderfokker »

Vooropgesteld, iedereen die zich de moeite neemt om een toertocht te organiseren is natuurlijk goed bezig.Ik heb deze tocht al meerdere malen gereden.Mooie tocht maar alleen al jaaaaren ongeveer hetzelfde parcours. :( Moet toch mogelijk zijn om hier eens wat verandering in aan te brengen!Maar allez voor degene die hem nog niet gereden hebben cker de moeite waard.
axirally
Mountainbiker

Re: toertocht stein

Post by axirally »

modderfokker wrote:Vooropgesteld, iedereen die zich de moeite neemt om een toertocht te organiseren is natuurlijk goed bezig.Ik heb deze tocht al meerdere malen gereden.Mooie tocht maar alleen al jaaaaren ongeveer hetzelfde parcours. :( Moet toch mogelijk zijn om hier eens wat verandering in aan te brengen!Maar allez voor degene die hem nog niet gereden hebben cker de moeite waard.
Dan maar naar Genk, Jo :roll:
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Re: 28/09/2008 Stein

Post by Fons Moors »

UBO wrote:Heb zoal eens wat rond gekeken hier op de site en de toertochten van onze noorderburen vallen niet echt in de smaak? Geldt dit ook voor de deze?
Neem het gerust van mij aan. Daar is het ok.
Grote kans dat ik er voor de derde keer naar toe ga.

Een van mijn allereerste mtb TT's was daar.
UBO
Mountainbiker

Re: 28/09/2008 Stein

Post by UBO »

Fons Moors wrote:
UBO wrote:Heb zoal eens wat rond gekeken hier op de site en de toertochten van onze noorderburen vallen niet echt in de smaak? Geldt dit ook voor de deze?
Neem het gerust van mij aan. Daar is het ok.
Grote kans dat ik er voor de derde keer naar toe ga.

Een van mijn allereerste mtb TT's was daar.
Ik heb het filmpje bekeken: dat ziet er niet slecht uit, maar ga waarschijnlijk toch naar Genk. In ieder geval de deze gaat in mijn achterhoofd, voor de volgende keer....
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Idd een heel mooie tochtje wel als je de 60 hebt gedaan =D> . Vooral die lus van de 60 was het mooiste . Constant omhoog - omlaag op smalle paadjes leuke korte steile klimmetjes snelle singletracks , het was er allemaal . Serieus liggen vlammen met n paar man . Heerlijk zonnetje , lekker tochtje wat moet n mens nog meer hé ........ :wink: . hier zien ze mij volgend jaar zeker terug alleen de pijlen mogen ze wat beter en meer hangen . See you .....
Grtz
Ziggy8
Mountainbiker

Post by Ziggy8 »

De afpijling trok inderdaad op niet veel.
Als je ergens moest kiezen tussen links en rechts dan was het precies teveel gevraagd om recht voor je een pijl te hangen. Want de eerste pijl hing meestal een tiental meter verder.
Voor de rest wel een mooi toertje. Vooral de lus van de zestig. Daar was de fun te beleven.
biketastic
Mountainbiker

Post by biketastic »

ik wil er dit jaar heen. Iemand ondertussen meer info.

Genk is maar Genk hé, Stein is tenminste in het buitenland :wink:
Post Reply