Training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
downhillbicky
Mountainbiker

Training

Post by downhillbicky »

Ik rijd nu al 2 jaar met de koersfiets en mtb.Zou graag volgend jaar in maart april eens willen meedoen aan mijn eerste parochianenkoers hier in mijn stad . Kan me iemand een trainingscheme geven voor de beste voorbereiding. Het grootste probleem is tijd, ben vrachtwagenchauffeur en doe minimum 12 uur per dag. Maar toch probeer ik nog 5-6 dagen per week te fietsen en is wel lastig want moet elke dag om 4u smorgens op en kom meestal om 18 uur thuis .Op dinsdag heb ik wel altijd rond 14 uur gedaan en dan vindt mijn duurtraining van ongeveer 3 uur plaats. De woensdag 1 uur op mijn rollen.Donder 1u-1u30 intensieve duurtraining, gewoon 30min opwarmen en dan 30 minuuten tijdrit maar net niet in rood.De vrijdag 1 uur rollen of eventueel bij mooi weer 2 uur buiten . En op zaterdag een 3 tal uurtjes en ongeveer 1 a 2 keer per maand duurtraining van 115 km 4 uur ongeveer. Zondag wat losrijden 1 uur. Zou ik met die trainingintensiseit tot mei kunnen doorgaan en dan een mooi resultaat kunnen boeken? Wil zeggen , niet losgereden worden van het peleton?
Alvast vriendelijk bedankt
gr
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

alles hangt af van uw fysiek.
en.... hard rijden in een wedstrijd is niet moeilijk... de lastigheid zit hem in het snelle optrekken na een bocht, en de tempowisselingen door demarages.
nu, bij een nevenbond valt dat heel erg mee of in toeristenkoersen. dat zijn korte versnellingen en stilvallen, beetje zoals bij de juniors.

vraag is natuurlijk, gezien je lange dagen, dat je geen fysieke terugslag gaat krijgen. tussendoor wat extra slapen ipv een training zal veel belangrijker zijn dan de training van die dag als je al moe bent.

om een koers te rijden is training wel heel belangrijk , maar zeker niet het belangrijkste : dat is voldoende nachtrust en vroeg slapen.
Post Reply