21/09/08 Gistel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
constant johan
Mountainbiker

Post by constant johan »

proficiat, sterk, wat een mooie tocht en dit voor een eerste organitatie, zeker tot volgend jaar
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Rocky Rider wrote:
Cubedude wrote: Ik denk dat dit wel een perfect parcours was voor de vele wielertoeristen die hun koersfiets tijdelijk aan de haak hangen en beginnen met het mountainbiken.
Mountainbiken is een zomersport !!! Dus noem wat jullie doen aub niet zo.
In de winter, en op zo'n platte parcoursen spreken van veldtochten of cyclocross. Lijkt mij ook het uitdagendst om die met een cyclocrosser te rijden ipv met een bling bling 'foellie'.
Persoonlijk rijd ik zowel met de 'koersvelo' als met de 'montenbaaijk' maar ik laat het seizoen niet bepalen waar ik rijd.
In de winter kunt ge met de koersvelo nog perfect goed rijden.
Dit lijkt me muggeziften hoor! Het is en blijft een feit dat nogal wat wielertoeristen in de winter op de mountainbike kruipen en vtt ritten gaan rijden. Voor de lol of voor de conditie, dat doet er eigenlijk niet toe. Mountainbiken een zomersport? Ik zou niet weten waarom. ik rijd het hele jaar door met de mtb, dus voor mij is het een alle seizoensport. En met de koersvelo rijd ik ook het ganse jaar om te trainen en vanaf het voorjaar zo nu e,n dan eens zo een grote rit zoals E3, gent - wevelgem, helletocht. Dit vind ik eens leuk met een groepje vrienden. En die crossfietsen kom ik ook wel overal tegen, tot zelfs op een 100km vtt in Kasterlee, dat de hele tijd singeltracks en door het bos was. Iedereen rijd wel met wat hij het leukst vind, bling of niks bling.
Wat de ene "uitdagenst" vind is voor de ander dan weer iets anders.
En ja het is natuurlijk veel prettiger te gaan mtb'en in het heuvelland en vlaamse ardennen. Maar nood breekt wet, als er geen heuvels zijn en geen bos, dan moet het maar over veldwegels en door modder en dat vinden de meeste mensen ook wel leuk; gezien de grote opkomsten.
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

gisteren ook de 75 km gereden (op mijn fietscomputer: 69 km).

Goeie tocht met afwisseling, ook met verrassende stukken.
Bepijling kon beter (méér en duidelijker pijlen).
Heel goede bevoorradingen (1ste mocht misschien iets vroeger).

Vanuit Gistel kun je volgens mij 2 kanten uit: Oostende (Schorre) of Ichtegem/Koekelare. De 2 uitersten echter combineren lijkt mij op voorhand al te mislukken: om je te beperken tot 75 km moet je dan sowieso mooie stukken (off-road) laten vallen.
Kies voluit voor Oostende (Schorre) en probeer die road-stukken in het 2de deel van de rit door privé-lussen te vervangen (Oudenburg en omstreken) en dan maak je er een unieke tocht van met een persoonlijke tint!

Doe zo verder!
Computermanneke
Mountainbiker

Bevinding

Post by Computermanneke »

Ik had de zaterdag nog gevraagd waar de 55 in Ichtegem passeerde maar heb 'savonds laat niet meer aan de pc geweest. Dus heb ik dan de 40 Km gereden maar vanuit Ichtegem gestart via de groene 62 naar gistel gereden. De 40 was naar mijn weten ook 48 km, in het totaal had ik er 71 (met heen en terug erbij). Als ik dit van vooraf geweten had kon ik de 75 vanuit Ichtegem starten, ik ging dan juist evenveel km hebben.

Ik vond de kleur van de pijltjes totaal verkeerd, nu je kan dat ook niet weten van vooraf, maar met de opgaande zon kon je er niet veel van zien. 2 x misreden en 1x overkop gegaan en in de gracht beland. Ik vond ook dat er op sommige plaatsen pijltjes tekort stonden, vb. in een aardeweg heb je de weg die zowel naar links en naar rechts afbuigd, er stond geen pijltje, dus de helft reed verkeerd. Het behendigheidsparkoer in Stene was goed maar niet super. er werd teveel zigzag gereden. vb. we moesten zo'n heuvel op (in gras) weer schuin af en weer schuin op, tjah.... Ook scherpe haarspeldbocht juist na een afdaling. Ik had er meer van verwacht van de rit na de goede voorspellingen op het forum.
Verder me goed kunnen uitleven en goede bevooraading gehad.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

hier staan ook al enkele foto s
http://picasaweb.google.com/roy.verge/L ... OX9y8-8JlQ
De rest komt op de site, hier heb ik geen zicht op, De verantwoordelijke beloofde dit zo snel mogelijk te doen.
grtjs en bedankt voor vele reacties
uit de kritieken moeten we leren, ze zijn dan ook meestal wel opbouwend.
Bijna iedereen schrijft dat hij of zij volgend jaar terugkomen en dat doet ons deugd.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

http://s135.photobucket.com/albums/q146 ... i/latocht2
hier staan ook terug een aantal foto s
de rest van de foto s komen eerstdaags op de site van de club
www.langenavondbikers.be ( alvast dat had de webmaster toch beloofd) [-o<
Wat mij betreft tot binnenkort ergens op een af andere TT
Graag ook tot op onze 2 de tocht volgend jaar
CU on weels :bounce: :bounce: :bounce: :drunk:
Mon Ten Bike
Mountainbiker
Location: On One Pompetamine singlespeed / GT PEACE 29' singlespeed

Post by Mon Ten Bike »

Kan het zijn dat er een foutje zit op de website? Ik kan maar 1 van alle albums openen, ergens een typfout in de url's misschien?
frawiwi
Mountainbiker

Post by frawiwi »

ik heb ook geinformeerd, Volgens Geert komt het omdat er heel veel foto s ineens op geplaatst werden een dikke 600 of zoiets, blijkbaar zal t laden hiervan in verschillende dagen moeten gebeuren, ikzelf ken er nie al teveel van , maar naar t schijnt zal tegen eind deze week alles vlot moeten verlopen. De webruimte werd al 3 keer aangepast ondertussen.
t komt in ieder geval voor de bakker, indien t je niet lukt stuur gerust een mailtje
mvg wim
jelle_hemelsoen
Mountainbiker

Foto's Toertocht 21/09/2008 Gistel

Post by jelle_hemelsoen »

Via de volgende link kan je al heel wat foto's van de toerocht in Gistel door Den Langen Avondbikers zien.
Er komen er nog meer online in de loop van de volgende week.
Hier de Link: http://langenavondbikers.mijnalbum.be/
Post Reply