BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- A d r i
- Mountainbiker
Na de inspectie en verkenning van het parkoers door de Wielerbond, en omwille van een laatste aanpassing gevraagd door de politie, zijn er nog een aantal wijzigingen aan het parkoers aangebracht.
Het parkoers zal in totaal 95km lang zijn.
De laatste 7 kilometer verlopen parallel met de start van de race, behalve de eerste klim. De aankomst is voorzien bovenaan de klim aan het einde van de Ruelle de Curé, net voor de weg van Nethen naar Pecrot.
In verband met de Technical Zones, de 3 plaatsen zijn:
1/ Na het Kruispunt Route Provinciale / Rue de Louvain op km 28.9
2/ Aan het kruispunt Avenue Felix Lacourt / Rue Roblet (naast de kapel) op km 46.2
3/ In het begin van de Rue Bettinval in Cocrou op km 69.9
Het ganse dossier werd up to date gebracht. Je vindt er ook de kaartjes van de XC wedstrijd en een kaart met de finish loop.
DOWNLOAD het HIER
Het parkoers zal in totaal 95km lang zijn.
De laatste 7 kilometer verlopen parallel met de start van de race, behalve de eerste klim. De aankomst is voorzien bovenaan de klim aan het einde van de Ruelle de Curé, net voor de weg van Nethen naar Pecrot.
In verband met de Technical Zones, de 3 plaatsen zijn:
1/ Na het Kruispunt Route Provinciale / Rue de Louvain op km 28.9
2/ Aan het kruispunt Avenue Felix Lacourt / Rue Roblet (naast de kapel) op km 46.2
3/ In het begin van de Rue Bettinval in Cocrou op km 69.9
Het ganse dossier werd up to date gebracht. Je vindt er ook de kaartjes van de XC wedstrijd en een kaart met de finish loop.
DOWNLOAD het HIER
- the sentinel
- Mountainbiker
gemiddeldes gaan imho voor de eersten rond de 30 per uur gaan.
1200hm op 90km hebben we onlangs in leuven gedaan met een groepje bikers (das altijd trager, want wijllie wachten op elkaar en in het begin lag het parkoers er niet droog bij), en hadden toen zonder problems 22km/h. En als wijllie pienniekiekien al 22km/h halen zonder koersen, dan moeten de echte koersers dat nog een pak sneller kunnen...
Op de hagelandse haalt men trouwens ook (bijna) 27km/h in droge omstandigheden. Hier zijn er amper meer hoogtemeters voor wel een dikke 10km extra. dus...
Soit, ik kan mis zijn, we shall see...
1200hm op 90km hebben we onlangs in leuven gedaan met een groepje bikers (das altijd trager, want wijllie wachten op elkaar en in het begin lag het parkoers er niet droog bij), en hadden toen zonder problems 22km/h. En als wijllie pienniekiekien al 22km/h halen zonder koersen, dan moeten de echte koersers dat nog een pak sneller kunnen...
Op de hagelandse haalt men trouwens ook (bijna) 27km/h in droge omstandigheden. Hier zijn er amper meer hoogtemeters voor wel een dikke 10km extra. dus...
Verschiet je maar niet,meer zeg ik niet!!!!Iegienie wrote:gemiddeldes gaan imho voor de eersten rond de 30 per uur gaan.
-
stiffmeister
- Mountainbiker
-
dirtymtbiker
- Mountainbiker
attest
Post by dirtymtbiker »
attest ???
Ik heb in 2006 BK in Verviers gereden
in 2007 WK marathon in Verviers gereden
nen helen hoop chrono's
nog nooit zo'n papierke nodig gehad !!!
én ik heb geen licentie
zal maar eens naar doktoor gaan voor zo'n voddeke papier, want heb mij al ingeschreven, anders geld nog eens kwijt als die kwieten je niet laten starten.(ben eens benieuwd, ga daar aan die inschrijvingstafel eens goed zien wie zo'n medisch attest kan voorleggen,)
Ik heb in 2006 BK in Verviers gereden
in 2007 WK marathon in Verviers gereden
nen helen hoop chrono's
nog nooit zo'n papierke nodig gehad !!!
én ik heb geen licentie
zal maar eens naar doktoor gaan voor zo'n voddeke papier, want heb mij al ingeschreven, anders geld nog eens kwijt als die kwieten je niet laten starten.(ben eens benieuwd, ga daar aan die inschrijvingstafel eens goed zien wie zo'n medisch attest kan voorleggen,)
- A d r i
- Mountainbiker
ik herhaal voor allen die het op de vorige pagina gemist hebben :
Bon, wat betreft de medische attesten, ik krijg hier net het volgende binnen van iemand van de Bond:
Wij zitten hier met een marathon- (veel langere duur!) en geen XCO-wedstrijd zoals de Benelux-, Wallonia-, Flanders Cup. In andere landen is ook een medisch attest nodig!
Het minimum dat wij kunnen eisen is dat zij een attest ondertekenen waarin zij zelf verklaren van medisch gezond te zijn en dat zij deelnemen op eigen medisch risico. Kunt u dan als organisator de nodige formulieren maken en ter beschikking stellen bij de inschrijving.
was getekend Arthur Jordens (voorzitter College der Commissarissen).
Bon, wat betreft de medische attesten, ik krijg hier net het volgende binnen van iemand van de Bond:
Wij zitten hier met een marathon- (veel langere duur!) en geen XCO-wedstrijd zoals de Benelux-, Wallonia-, Flanders Cup. In andere landen is ook een medisch attest nodig!
Het minimum dat wij kunnen eisen is dat zij een attest ondertekenen waarin zij zelf verklaren van medisch gezond te zijn en dat zij deelnemen op eigen medisch risico. Kunt u dan als organisator de nodige formulieren maken en ter beschikking stellen bij de inschrijving.
was getekend Arthur Jordens (voorzitter College der Commissarissen).
Last edited by A d r i on Tue 23 Sep 2008 20:14, edited 3 times in total.