Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

ik ga de toer nu doen,
eerst van tielt winge tot daar fietste en dan weet ik of de bene goed zijn of niet
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Weet iemand hoe het parcour er voor de moment bijligt?
Ik zou de route morgen eens willen rijden maar ik heb schrik van modder :P
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

SPECI wrote:Weet iemand hoe het parcour er voor de moment bijligt?
Ik zou de route morgen eens willen rijden maar ik heb schrik van modder :P
aangezien het vandaag heeft geregend (lang maar niet hard) zal je er toch rekening moeten mee houden dat er op sommige stukken een laagje modder zal liggen en als ik me niet vergis zal dat op de rode zijn.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

op de blauwe ( rillaar ) zal je toch ook modder vinde hoor
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Ik heb vandaag de 3 lussen gereden en ik heb zo goed als geen modder gezien. Een paar verdwaalde plaskes maar die kon je nog ontwijken.
de route zelf is wel leuk om te rijden maar kan uiteraard veeel beter als je de streek kent. Bepijling was zeer goed, nergens verkeerd gereden.

Ik had 57km en 415 hm.

grtz
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

Ik heb mij vandaag ook aan de 3 lussen gewaagd.
Het werd een dikke meevaller. Begonnen met blauw en groen en daarna overgeschakeld op rood.
Je kan een veel mooiere tocht maken ginder maar voor een BLOSO tocht vond ik dit dik in orde, zelfs 1 van de betere die ik al gedaan heb.

De tocht laat je kennis maken met de streek en leidt je langs een paar mooie mountainbike-speeltuinen. De route maakt zelf wel amper gebruik van de bekende bergjes maar je ziet de weggetjes liggen van op de straat dus niemand houd je tegen om er zelf een paar extra lussen aan toe te voegen.

Dat heb ik dus ook uitgebreid gedaan zodat ik uiteindelijk bijna 66 km op de teller had en 650 hm.

Slechts 1 keer serieus verkeerd gereden (in Langdorp city, pijltje ni gezien de eerste keer) en dan nog eens even moeten zoeken naar een pijltje op het einde van de rode lus.
De pijltjes stonden er dus allemaal maar soms is het wel effe zoeken.

Best een leuk ritje, ideaal bikeweer en soms sta je echt wel verbaasd van de mooie vergezichten in het Hageland.
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Ik ga nu maandag met een ongetrainde fietser (hij heeft enkel de bloso van Putte en rotselaar blauw gereden) in aarschot rijden, welke van de 3 routes is daarvoor aangeraden?
Of is het mogelijk qua moeilijkheidsgraad om te combineren?
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

de lus via langdorp is de minst zware(kleur weet ik niet maar staat op bord an de sporthal),slechts één helling
Jerry Homes
Mountainbiker

Post by Jerry Homes »

weet iemand hoe het parcours er nu bij ligt. Ik zou vrijdagnamiddag gaan maar ik ben er nog nooit geweest dus ik kan het moeilijk inschatten

alvast bedankt
Jochem83
Mountainbiker

Post by Jochem83 »

vandaag mijn eerste rit gedaan in langdorp. groene lus dus. parcours lag er goed bij vond ik. beetje modderig maar ja dat is wsl mtb.
de wegwijzering vond ik wel goed enkel op het einde ff gemist maar het meeste was zeer duidelijk.

dus voor de beginnende mtb'er een zeer leuke route veel off road en niet te zwaar.

op naar de volgende tocht binnen een dag of drie.
Post Reply