mtb arno wrote:ik vind zo een klep er gewoon veel meer biker uit zien dan zonder.
voor de koersfiets liever zonder.
maar dat is mijn standpunt
Met Stradivarius 199
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Voor mij ook graag een klep :
- houdt de zon van je bril zodat je meer detail ziet (als de zon in een bepaalde hoek op je bril valt zie je veel minder)
- houdt de regen van je bril of uit je ogen
Spijtig genoeg zijn de meeste helmen tegenwoordig zonder klep of toch maar met een klein gevalleke.
Of zijn er toch nog helmen met een grote klep ?
- houdt de zon van je bril zodat je meer detail ziet (als de zon in een bepaalde hoek op je bril valt zie je veel minder)
- houdt de regen van je bril of uit je ogen
Spijtig genoeg zijn de meeste helmen tegenwoordig zonder klep of toch maar met een klein gevalleke.
Of zijn er toch nog helmen met een grote klep ?
- Mister T.
- Mountainbiker
Heb sinds dees weekend een Met Stradivarius 20th anniversary.
Eerste indrukken zijn zeer positief. Superlicht (nog niet gewogen, zal ik één deze doen), zeer goede pasvorm en aansluiting met het hoofd en zeer goede ventilatie (grote luchthappers!).
Hij voelt aan zoals iedere helm zou moeten aanvoelen: alsof je er geen op hebt!
Eerste indrukken zijn zeer positief. Superlicht (nog niet gewogen, zal ik één deze doen), zeer goede pasvorm en aansluiting met het hoofd en zeer goede ventilatie (grote luchthappers!).
Hij voelt aan zoals iedere helm zou moeten aanvoelen: alsof je er geen op hebt!
Selev heeft ook lichte helmen die er tenminste niet uitzien gelijk een pot op uw hoofd zoals sommige MET's of Giro's.
De mijne weegt effectief 210 gram en 215 gram met klep. 50km met 300 gram of 200 gram op uw kop, dat voel ik wel degelijk. Of een Selev zo goed beschermd als een andere is een heel ander verhaal. Het zijn normaal helmen voor op de weg, maar dat geld ook voor veel Giro's en andere helmen die MTB'ers gebruiken.
Om het gewicht te drukken zit er bij een Selev geen kunststof binnenwerk in de helm. De zachte schuimrubbers zitten rechtstreks op de binnenzijde van de helm en daarom zitten deze niet goed bij iedereen. Als je hoofd behoorlijk ovaal is (van boven gezien) zal een selev niet goed zitten.
De mijne weegt effectief 210 gram en 215 gram met klep. 50km met 300 gram of 200 gram op uw kop, dat voel ik wel degelijk. Of een Selev zo goed beschermd als een andere is een heel ander verhaal. Het zijn normaal helmen voor op de weg, maar dat geld ook voor veel Giro's en andere helmen die MTB'ers gebruiken.
Om het gewicht te drukken zit er bij een Selev geen kunststof binnenwerk in de helm. De zachte schuimrubbers zitten rechtstreks op de binnenzijde van de helm en daarom zitten deze niet goed bij iedereen. Als je hoofd behoorlijk ovaal is (van boven gezien) zal een selev niet goed zitten.
- MoonlandMenace
- Mountainbiker
Post by MoonlandMenace »
In mijne Met Kaos kleeft een stickertje waar op staat dat m 250g weegt (t'is wel ne medium)woutvc wrote:Ik heb ne MET KAOS en deze weegt wel degelijk 179 gram.