Solo's Ride website

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Headshot wrote:
lowie wrote:
Headshot wrote:
mooi verwoord, maar weet begot niet waar ge het overal over hebt. #-o al die namen die ge daar opnoemt, ik ben geen naambordjes tegengekomen in de bossen :-D

en die 55km is bijna zo zwaar vond ik, is idd iets heftiger

wat vond je van het moeras op een 57km van de originele start? man wat was het daar nat :evil:
Dat van die naambordjes is nu opgelost : ik had een grote rugzak bij en heb bij elke klim een bordje geplaatst met lengte-hoogteverschil-percentage-geschatte tijd en dichtsbijzijnde café.
Dat moeras aan km 57 : ik vermoed dat dat de strook is, die voor ons normaal op het laatste kwam (einde van de klim waar je een 2-tal kilometer verder de skipiste-afdaling had) en die we nu omwille van Johan's val over de weg gedaan hebben. Naambordje : de klim van Andoumont naar de Vecquée.
is na die lange klim, van de weg over losse stenen, dan een grasstuk klimmen, aan het privebos rechtsaf en dan kom je in zeer diepe plassen terecht, stukje juist voor die paar brandwegen. naambordje : Vettige drats
Vettige Drats : in het Frans is dat Fagne de Malchamps, het kan daar( zéér) nat zijn maar ik heb er toch al ooit een mooi paadje geweten
:wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als ik dat hier allemaal lees ga ik toch eerst de 55K eens rijden.
Ik heb een koers (.crs) file gemaakt van het gdb bestand.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Vernieuwde site online met nieuwe ritten , verslagen en de eerste resultaten

http://www.solosride.be/

Voor Solo's Ride is één van de laatste weekends voor het jachtseizoen en de omstandigheden zijn ideaal!

Solo & Magura
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Vandaag afgezakt om 'ns de 55 te doen en m'n eerste "volg mij" ervaring met de Garmin 60Csx #-o

Ik vond dat startpad niet ?! Het is een rechte lijn en loopt zowat langs die weg die steil naar boven naar links draait....Maar wat 'k wel zie, is dat er een redelijk nieuw bushalte"complex" lag.

Ligt het aan mijn onkunde of is er daar nu echt iets veranderd ?
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

pvandebe wrote:Vandaag afgezakt om 'ns de 55 te doen en m'n eerste "volg mij" ervaring met de Garmin 60Csx #-o

Ik vond dat startpad niet ?! Het is een rechte lijn en loopt zowat langs die weg die steil naar boven naar links draait....Maar wat 'k wel zie, is dat er een redelijk nieuw bushalte"complex" lag.

Het is de steile weg zelf die je moet volgen :wink:
Een gps track loopt niet noodzakelijk altijd vlak op het pad , gewoon de richting van de track aanhouden op de meest voor de hand liggende manier en niet te ver inzoomen , een schaal van 200m is meer dan voldoende

Solo
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Solo wrote:
pvandebe wrote:Vandaag afgezakt om 'ns de 55 te doen en m'n eerste "volg mij" ervaring met de Garmin 60Csx #-o

Een gps track loopt niet noodzakelijk altijd vlak op het pad , gewoon de richting van de track aanhouden op de meest voor de hand liggende manier en niet te ver inzoomen , een schaal van 200m is meer dan voldoende

Solo
Ha, ok ! Maar daar stelt het GPS gedoe me dan toch wel wat teleur, 'k dacht dat veel nauwkeuriger was :-? Of toch tenminste dat de track dan over die weg moest lopen want m'n eigen "spoor" was dan wel te volgen op die steile weg......
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik heb dezelfde GPS en bij mij liep de lijn exact over de weg die ik reed. En de start is idd niet van de poes, onopgewarmd aan een flinke klim beginnen. :-)
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ik rij met een Edge, heb al die problemen van die wegen niet :lol:

steil wegje juist hoger dan de busstop omhoog, voor de eerste keer op uwe allerkleinste trappen (en zeker ook niet de laatste keer #-o )
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

pvandebe wrote:
Solo wrote:

Solo
Ha, ok ! Maar daar stelt het GPS gedoe me dan toch wel wat teleur, 'k dacht dat veel nauwkeuriger was :-? Of toch tenminste dat de track dan over die weg moest lopen want m'n eigen "spoor" was dan wel te volgen op die steile weg......
Je kan je toestel zo instellen dat het pijltje altijd over de weg loopt waar je het dichtste bij bent of op rijdt . Bij wegen die vlak naast elkaar lopen of in haarspelbochten heb je dan wel een track die konstant van links naar rechts springt en dan is het héél onoverzichtelijk.Ik gebruik die instelling niet (meer). Vandaar een track die niet altijd op de weg ligt , je hebt altijd een kleine miswijzing en zeker inde Ardennen kan dat al snel tussen 5 en 10 meter liggen.De optie " plaats op weg" corrigeert die miswijzing
B.E.L.G.
Mountainbiker

Post by B.E.L.G. »

Solo wrote: De optie " plaats op weg" corrigeert die miswijzing
Alleen bij asfaltwegen. Offroad met de MTB heb je er dus niks aan :-?
Post Reply