Welke MTB schoenen heb jij?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

Griet wrote:Degene die jij wilt kunnen ze die bij een fietsenzaak dan niet gewoon bestellen?
Waarschijnlijk wel. Maar heb de schoenen nog maar enkel op internet gezien.
Ik zou ze eens in 't echt willen zien en passen. Denk niet dat een winkel gewoon efkes maatje 42 en 43 gaat bestellen om ze misschien toch niet te verkopen als ze mij niet aanstaan of niet goed passen.
I'll continue my quest :wink:
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Ben aan het rondkijken voor een winterschoen, momenteel rijd ik nog rond met northwave lizzard maar die zullen binnenkort te koud worden vrees ik.
Ik heb altijd met overschoenen gereden maar vind het niet praktisch, daarom een echte winterschoen.

Bij van eyck heb ik de Shimano SH-MT 90L zien staan, schoen zat vrij goed, alleen ziet het er een vrij zware schoen uit, 1138gr maat 40, ik heb 44 nodig.

Niet dat ik een WW ben, maar zou het verschil goed te voelen zijn in vergelijking met een schoen van 8xx gr?
En wat met de stijfheid van de zool?

Image

Northwave heeft ook een schoen in deze stijl, de GRAN CANION V GTX, ik heb ze alleen nog nergens gezien.
De velcro lijkt me wel een voordeel.

Image
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

Joriz wrote:Northwave heeft ook een schoen in deze stijl, de GRAN CANION V GTX, ik heb ze alleen nog nergens gezien.
Image
Vind deze heel knap, ben ook op zoek naar iets in die stijl.
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

bartie wrote:
Thomas_trekracing wrote:Ik heb nu de allernieuwste van shimano, model 2008 dus :lol:
De shimano SH-M122 =P~
Heel hennige schoenen zu, alleen zijn ze nog witter als colgate tandpasta en das moeilijk om zuiver te houden :-D
is dat het sh-m122p model dat je gekocht hebt.
zijn ze moeilijk wit te houden denk je.
Is de schoentop in stof of is ze winddicht zoals het zwarte model sh-m122l(promo)

gr bart
Ik had na een jaar rijden zonder klikpedalen deze week besloten om er te kopen. Kom ik deze morgen bij Van Eyck en zie ik daar de schoen sh-m122l en PD-M520 voor de ronde som van 90,90EUR. Deze dan maar gekocht. Ik denk dat ik een koopje gedaan heb ... =D>
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

bartie wrote:
Thomas_trekracing wrote:Ik heb nu de allernieuwste van shimano, model 2008 dus :lol:
De shimano SH-M122 =P~
Heel hennige schoenen zu, alleen zijn ze nog witter als colgate tandpasta en das moeilijk om zuiver te houden :-D
is dat het sh-m122p model dat je gekocht hebt.
zijn ze moeilijk wit te houden denk je.
Is de schoentop in stof of is ze winddicht zoals het zwarte model sh-m122l(promo)

gr bart
Ik had na een jaar rijden zonder klikpedalen deze week besloten om er te kopen. Kom ik deze morgen bij Van Eyck en zie ik daar de schoen sh-m122l en PD-M520 voor de ronde som van 90,90EUR. Deze dan maar gekocht. Ik denk dat ik een koopje gedaan heb ... =D>
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Joriz wrote:Ben aan het rondkijken voor een winterschoen, momenteel rijd ik nog rond met northwave lizzard maar die zullen binnenkort te koud worden vrees ik.
Ik heb altijd met overschoenen gereden maar vind het niet praktisch, daarom een echte winterschoen.

Bij van eyck heb ik de Shimano SH-MT 90L zien staan, schoen zat vrij goed, alleen ziet het er een vrij zware schoen uit, 1138gr maat 40, ik heb 44 nodig.

Niet dat ik een WW ben, maar zou het verschil goed te voelen zijn in vergelijking met een schoen van 8xx gr?
En wat met de stijfheid van de zool?

Image

Northwave heeft ook een schoen in deze stijl, de GRAN CANION V GTX, ik heb ze alleen nog nergens gezien.

Image
Ik rij al een jaar met die bovenste, en ben er zeer tevreden over.
Gewicht vind ik niet echt een probleem, en ze zijn echt wel waterdicht.
Bovendien heb je met de zolen massa's grip in alle omstandigheden.

Minpunt is wel dat momenteel de veters van beide schoenen halfweg afgebroken zijn, zodat ze eigenlijk niet meer goed vast zitten.
Veters van dezelfde kwaliteit zijn niet zo makkelijk te vinden, iemand een voorstel?
bikerbee
Mountainbiker

Post by bikerbee »

de northwave celsius voor de winter. zeer tevreden van. warm 100% waterdicht. Soms wel wat last van insijpelend water via de broek. maar is op te lossen door de broek over de schoenen te trekken is wel geen zicht maar het helpt. ik heb ze iets van een 170 euro betaald + de plaatjes 12.5 euro. maar met wat zorg doe je er jaren mee.

voor de zomer een goedkoop modelleke van shimano maar weet eigenlijk niet meer het juiste type. ben er eveneens tevreden over maar zit toch iets minder makkelijk dan de Northwave.
bikerbee
Mountainbiker

Post by bikerbee »

de northwave celsius voor de winter. zeer tevreden van. warm 100% waterdicht. Soms wel wat last van insijpelend water via de broek. maar is op te lossen door de broek over de schoenen te trekken is wel geen zicht maar het helpt. ik heb ze iets van een 170 euro betaald + de plaatjes 12.5 euro. maar met wat zorg doe je er jaren mee.

voor de zomer een goedkoop modelleke van shimano maar weet eigenlijk niet meer het juiste type. ben er eveneens tevreden over maar zit toch iets minder makkelijk dan de Northwave.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik heb mij dit paar aangeschaft, ik kan nog geen bevindingen geven, heb ze nog maar 1 x aangehad, wat ik wel weet is dat ze licht zijn.

BG DEFROSTER MTB SHOE

Image
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

Vandaag stond er in de Primo TV-gids (ik weet het: geen boekske met hoog cultuur- of MTB-gehalte :oops: ) deze nieuwe Shimano SH-MW80.
Sjieke schoenen :drunk:
Image
Wel vrij duur. Adviesprijs: 185 euro. Heb ze wel al op internet gevonden voor 169 euro.
Post Reply