Defekte body van 2008 XT wiel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Guy S.
Mountainbiker

Defekte body van 2008 XT wiel

Post by Guy S. »

Een tijdje geleden is de body (vrijwiel) van het achterwiel (type WHM770) van mijn zoon geblokkeerd.
De wielen zijn 9 maanden oud.

Mail naar de verkoper gestuurd en deze zei al direkt dat dit waarschijnlijk geen garantie zal zijn.
Voor alle zekerheid de body toch maar opgestuurd naar de verkoper zonder succes.

Dan maar een nieuwe body besteld en de oude terug gevraagd.
Die heb ik vandaag gedemonteerd en nu bleek er een stukje afgebroken te zijn van 1 van de pallen waardoor het vrijwiel blokkeerde.

Ik vind het toch nogal raar dat dit geen garantie-geval is en hoop dat de nieuwe body wat langer meegaat :-?
Last edited by Guy S. on Tue 08 Jul 2008 17:34, edited 1 time in total.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Dit is zeker en vast garantie als je't mij vraagt. In de linker SRAM Force shifter van mijn koersfiets is na een klein jaar ook een stukje afgebroken waardoor opschakelen onmogelijk was. Deze week komt mijn nieuwe shifter onder garantie toe :drunk:
Zebraatje
Mountainbiker

Post by Zebraatje »

dit weekend zelfde probleem,vrijdag nog gereden en zaterdag body stuk.Fiets met wielen nog geen 4 maanden oud.Naar fietsmaker geweest en die heeft het nog gehad,dus bij mij zeker onder garantie.Wel vroeg dat dit breekt
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

je bent niet de enige..........
Max4
Mountainbiker

Post by Max4 »

Ik rijd ook met deze XT wielen, inmiddels een 300 km mee gedaan en ook ik heb al een aantal keer een 'krak' gehoord ter hoogte van de cassette. Lijken dezelfde symptomen als bij een cassette die aan vervanging toe is. Hopelijk houdt hij stand maar ik vind het ook niet normaal. Jammer, want voor de rest prima wielen.
Max4
Mountainbiker

Post by Max4 »

ik bedoelde hierboven uiteraard niet de cassette maar wel de body.
Bij deze de rechtzetting.
trailstar
Mountainbiker

Post by trailstar »

Ik ken het probleem. Heb het ook meegemaakt bij een nieuwe 2008 xt body na weinig kmers.
Emdrieke
Mountainbiker

Post by Emdrieke »

Heb deze knak ook regelmatig met mijn XT naven(wel met deore casette) en mijne fiets-maat heeft het ook met zijn XT's.Ook wij hebben weinig km's op de teller.En onze lbs vond dit een normaal verschijnsel. :-k .Ik heb toch serieuze twijfels over zijn beoordeling als ik al deze feiten hier lees.
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

Zouden die pallen blokkeren omdat het veertje plots afspringt?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

XTR wielen doen dit ook, op forums.mtbr.com is er een heel uitgebreid topic over. Komt door het te veel en te dikke vet in het vrijloopsysteem.
Post Reply