21/09/08 Gistel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

ansbiker wrote:Amai, wat een keuze dit weekend: gistel, oudenaarde, brakel, ingelmunster. Na veel twijfelen toch voor gistel gekozen. Als ik alle commentaren mag geloven hebben jullie al direct een mooi parcours uit de grond gestampt =D> =D> =D> en dat moeten we dus onmiddellijk uittesten, want het parcours blijft altijd de essentie van de TT. Bouwerke Ed en Gino komen ook mee.
We hebben in ieder geval ons stinkende best gedaan, nu pas terug van bepijling en dergelijke; helpen prikkeldraad en staken slaan in weide, 2 maal helpen koeien verplaatsen van weide, ... net wat probs gehad met jachtwachter,...
Blijkbaar heeft onze fotograaf ook al zijn huiswerk gemaakt
zie zijn site
http://roys-fotoblog.skynetblogs.be/
poollover
Mountainbiker

Post by poollover »

Net terug van gistel heb maar de 55 kunnen doen familiale plichten .
Mooie tocht en zulk mooi weer heb er van genoten :drunk:
Was wel een beetje veel asfalt voor mij maar heb dan maar eens goed gevlamd ( 24.5 avg ) .
Toch enkele keren verkeerd gereden ook in de schorre #-o een beetje teweinig pijltjes .
De bevooraading een 10 /10 [-o< [-o< [-o<
Zeker tot volgend jaar :lol:
the iceman
Mountainbiker

Post by the iceman »

:-D heb de 40 gereden (twas wel iets meer) maar twas vreeee goed !
Echt een leuke tocht ! Gewoon hier en daar de bepijling die een beetje onduidelijk was maar op zo'n momenten helpt ons mannelijk zintuig hihi
Volgend jaar kom ik zeker terug.
de wes
Mountainbiker

Post by de wes »

Hoi hoi :bounce: :bounce: :bounce:

Net terug van Gistel. Deze rit was dik in orde. =D> =D> =D> =D>
De bepijling vond ik naar mijn mening dik in orde. De bevoorradingen haden de vorm van een klein buffetje, de afspuitstand heb ik niet nodig gehad, de bewaakte fietsparking was zoals het zou moeten zijn, den apres met een lekkere "stute met kaas" was ook in orde.
Jammer dat mijne maat zijn fysieke toestand niet in orde was. (Hij had alle symptomen van griep. We zijn volle moed aangezet voor de 75, maar dan toch maar uitgeweken naar de 55. Zo hebben we de laatste 15 kilometers aan een slakkengangetje uitgereden. Ziek zijn is geen pretje als mn gaat mountainbiken.

Voor de organisatoren niks dan lof =D> =D> =D> =D>
Mij, en mijne maat ook als hij genezen is, zien ze hier bij de volgende editie zeker terug.

1 puntje van kritiek, niet naar de organisatie, maar wel naar enkele medebikers => HOU AUB JULLIE MANIEREN EN RIJ NIEMAND VAN DE WEG ALS HET WAT TRAGER GAAT. Ik heb weer enkele prachtige staaltjes gezien en gehoord. Het winterseizoen is pas van start en de "bikepiraten" zijn weer aanwezig. [-X [-X [-X [-X [-X

Voor de rest "Gistel" see ya next time.

greetz
Wes :bounce: :bounce: :bounce:
Last edited by de wes on Sun 21 Sep 2008 14:29, edited 1 time in total.
mtb_loverke
Mountainbiker

Post by mtb_loverke »

Voor een eersteling was dit een heel prima organisatie. =D> .
Na een zwaar avondje leffinge leuren en kort nachtje aangezet voor de 40 km (die er 45 bleken te zijn).De bepijling vond ik wel goed,ook de uitgebreidde bevoorrading met héél vriendelijke mensen was dik in orde.
Het parcours was tot en met het stadsrandbos heel goed maar het lange baanstuk tussen Zandvoorde en Westkerke haalde het niveau toch naar beneden.Den après was ook heel gezellig.

De stevige basis is gelegd,hierop kan nu worden verder gewerkt.
Tot volgend jaar.
ansbiker
Mountainbiker

Post by ansbiker »

Schitterend parcours, en dat voor een eerste organisatie. Ik heb veel nieuwe wegeltjes ontdekt. De bevoorrading was dik in orde, de bewaakte fietsstalling was dik OK. =D> =D> =D> =D> =D> . Proficiat aan de organisatie. Jullie hebben hier veel tijd ingestoken en dat merk je.
thijsdeschepper
Mountainbiker

Post by thijsdeschepper »

Ik heb de 75 km gedaan, hoewel mijn tellerke maar 69 km aangaf, of ben ik ergens verkeerd gereden/stukje gemist?

Nergens verkeerd gereden, prachtige stukken, vooral aan de kanten van Oostende, toch een beetje op en af kunnen gaan, en wat kunnen slalommen in het bos. :bounce:

Bevoorrading was dik in orde, alhoewel ik de eerste bevoorrading wat ver vond staan, ik kwam deze pas tegen na ongeveer 24 km. De wafeltjes waren misschien niet iets TE lekker, ik kon er niet echt afblijven :oops: :P 't wordt es tijd dat ik terug m'n eigen bakkunsten bovenhaal :)

Enkel wel een beetje jammer dat er in het midden van de route een zeer lang stuk asfalt lag, en de wind zat toen meestal nog in de verkeerde richting ook. :(

Nog een vraag: op de 75 km (mss ook andere afstanden) heb ik een eindje bordjes van een rode route van bloso gevolgd. Van welke route zijn die bordjes?

Volgende keer zal ik er wrs ook zijn, hopelijk dan zonder ziek zijn, want mijn sinussen zijn nu serieus wraak aan het nemen. Dat wordt tof op school morgen, 6 uur labo elektronica in een veel te warm lokaal.

In totaal 120 km op te teller, genoeg voor een zondagje.
sofeurken
Mountainbiker

gistel

Post by sofeurken »

vandaag gistel aangedaan,we hebben het ons niet beklaagd!veel volk voor een 1ste organizatie vond ik.parcours was in orde al vond ik dat er af en toe toch lange verbindingsstukken in zaten maar ja,veel bos heb je daar niet hé?de bevoorradingen waren echte buffetten 10/10,de tocht een heel einde meegereden met 2 cannondale chouffekes,goed tempooke,maar zelf lelijk over kop gegaan in een verkeerd speur,bril kapot,hier en daar wat scharten en den schouder wree gekneusd,hopelijk ist genezen tegen volgende week.nog een leuke aprés gehad in t zonneke,meer moet dat niet zijn!
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Vanwege een goede promotie voor hun eerste vtt heb ik uit het erg grote aanbod maar gekozen voor de rit in Gistel. De fotos op dit forum en hun website deden me serieus likkebaarden en deze morgen dus vol verwachtingen vertrokken voor de 75 km. (die er bij mij amper 70 waren op het eind van de rit; dus die 69 van voorgaande post zullen exact kloppen want ik heb nog een paar 100 m misreden).
Eigenlijk heb ik een beetje een dubbel gevoel van deze rit. De offroad stukken erin waren meestal wel erg leuk (mtb parcours was plezant en dat stukje in het begin waar die fotograaf stond vond ik ook wel erg leuk. Maar er was wel erg veel beton tussen. Ik schat de verhouding offroad -baan zo een 35% - 65% mss zelfs nog iets minder offroad. Maar het weer maakte veel goed, de uitgebreide buffetten langs de weg mochten er ook zeker wezen, over de afpijling van het traject met aanduiding van de zones mocht er ook zeker niet geklaagd worden. Dat overgoten met een héérlijk zonnetje en het erg goede humeur van de deelnemers (toch deze die ik tegenkwam) was ook best te smaken.
Ik denk dat dit wel een perfect parcours was voor de vele wielertoeristen die hun koersfiets tijdelijk aan de haak hangen en beginnen met het mountainbiken.
De organisatie heeft zich merkelijk ingespannen om van hun eerste vtt een succes te maken, en dat is ze gelukt ook vind ik. Ik heb me dus erg goed geamuseerd, hier en daar met iemand een praatje gedaan, wat genoten van het bij momenten erg mooie landschap en tussentijds wat van mijn overtollig spek verbrand. Meer moet dat niet zijn :-)
Als daar volgens jaar wat meer offroad bij is kom ik zeker terug
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Bedankt aan de 615 bikers die t de moeite vonden om Gistel Langenavondtour uit te proberen, t was onze eerste, ( geen excuus) , terechte commentaar dat t stuk na zandvoorde veel asvalt telde, volgende editie doen we zeker een inspanning maar t is daar nie simpel, ik had het hier nog over met Kenny ( organisator van Oudenburg) .
voor een volgende editie is dit zeker een punt om heel goed aan te werken en eventueel andere oorden op te zoeken. Punt is ook dat het een heerlijk weertje was dit weekend ( bedankt weergoden ) . Mocht dit niet zo geweest zijn, was dit een Helletocht en ging de asvalt heel welgekomen zijn. Feit is dat we gisterenavond nog 1,5km op t schorre en 2.5 km off road op t schipsleed moesten schrappen. Schorre ( brief van t stad, waar ik niks van wist , vrijdag toegekomen) en Schipsleed, gisteren bij controle bepijlming ( 20.00u ) discussie met jachtwachter. Dat zijn voldongen feiten waar je t beste moet uithalen. ( 75 km was zo ook in geen geval 75 km). Veder hoorden we wel heel veel lof, leuk om oostendenaars te horen zeggen dat ze door onze tocht het stadsrandbos ontdekten. Gistelnaars ( die heel veel fietsen ) horen zeggen dat ze in eigen gemeente somminge wegeltjes en offroad stukjes nie kenden.
Heel veel tevreden rijders die ons bedankten voor de fijne namiddag . Daar doen we t toch voor he :bounce: :bounce: .
Post Reply