hongerstaking

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

hongerstaking

haalt het iets uit?moet er iets mee gebeuren?
7
12%
ja met deze redenen........
0
No votes
dit kan niet!!
53
88%

Total votes: 60

El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ze konden mss beter in hun eigen land gehongerstaakt hebben vr een oplossing.
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Laat ze maar hongerstaken. Zo lang mogelijk. Ik zal zelf langskomen om de deur op slot te doen, dat zeker niemand hen eten kan komen geven. (ah nee, dan steken ze hun matrassen in brand #-o )
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hongerstaking is naar mijn mening schantage.
ze kunnen het beter anders oplossen dan met een troep een kerk in te nemen.
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

devil biker wrote:hongerstaking is naar mijn mening schantage.
ze kunnen het beter anders oplossen dan met een troep een kerk in te nemen.
Dat was inderdaad de titel van dit topic.
En inderdaad ik vind dit niet de juiste manier om uw mening te uiten.
En dan nog in een kerk??????? [-o<
Vinden ze normaal gezien alle NIET moslims geen onreine wezens :evil:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

tja moest ge dat in een moskee doen, dan betwijfel ik dat ge inéén stuk buiten komt....
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Sophie17 wrote:welkom in cirque de belgiek!! :wink: :drunk:
sorry hoor, maar jullie kijken echt niet verder dan jullie neus lang is, je moet niet die mensen met de vinger wijzen, maar de dysfunctionele Belgische staat: de problemen met de asielzoekers zijn het zoveelste symptoom van de Belgische ziekte

ik kan me vergissen, maar bij mijn weten zitten asielzoekers in andere landen niet zo massaal in kranen en kerken en gaan ze daar niet of minder in hongerstaking

hoe komt het dat ze dit in België wel doen? doordat er geen coherent asielbeleid bestaat, dat laat ruimte voor 'chantage'

en hoe komt het dat er geen coherent asielbeleid bestaat?

door de communautaire spanningen én doordat er ook op dit vlak een andere kijk op het probleem bestaat in de beide landsgedeeltes: er is nauwelijks een dossier dat niet bemoeilijkt wordt door communautaire spanningen en meningsverschillen

het is ook (mede) door die communautaire spanningen dat België een staatsschuld van een dikke 80% van het BBP met zich meezeult en dat ook de huidige economische crisis ergere gevolgen heeft en gaat hebben in België dan in andere landen

Hoe lang nog?

De geschiedenis leert een paar dingetjes:

1. De communautaire spanningen zijn een gevolg van democratische procedures: hoe democratischer België werd, hoe groter de communautaire spanningen werden (confer recent boek van prof. van goethem: 1893 was cruciaal). Je kunt de communautaire spanningen dus niet zomaar wijten aan extremisten.

2. Hoe meer men ze probeert te neutraliseren door graduele staatshervormignen, hoe erger ze worden en hoe slechter het Belgische beleid wordt.

Ergo: blijven klooien en onderhandelen heeft niet de minste zin. Er moet radicaal en unilateraal ingegrepen worden. Vlaanderen zou Wallonië/Brussel bvb. kunnen uitnodigen in een los, confederaal model te stappen, met behoud van een gezamenlijke sociale zekerheid (50% van de transfers). Als ze weigeren, zijn ze een smak geld kwijt, maar zijn wij Brussel kwijt én de 'merknaam' België (niet dat die zoveel waard is, daar wordt vooral lyrisch over gedaan door belgicisten, bij gebrek aan echte argumenten). De Belgische staatsschuld mogen ze dan natuurlijk ook hebben 8)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ cyclon

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Streets
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Streets wrote:@ cyclon

Streets
dank u, het is spijtig dat niet meer Vlamingen niet meer of beter inzien wat een ramp de Belgische staatsstructuur (geworden) is, we zitten er midden in, waardoor we het niet goed opmerken
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Niet geworden hoor altijd al een beetje geweest.
Dat ze die gewestregeringen afschaffen en 1 federale regering maken waarin alle gewesten vertegenwoordigd zijn die de belangen van het land willen behartigen en niet dat van hun gewest, stad , gemeente of straat.
En als ze dit niet kunnen mogen ze van mijn part Belgie splitsen.
Overlaatst zijn er een paar nieuwe zaken getekend ivm de BENELUX.
Er heeft 1 hollander getekend
Er heeft 1 Luxemburger getekend
Er HEBBEN 6 Belgen getekend.
Op zulke momenten ben ik beschaamd Belg te zijn. :oops:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

native instinct wrote:Niet geworden hoor altijd al een beetje geweest.
Dat ze die gewestregeringen afschaffen en 1 federale regering maken waarin alle gewesten vertegenwoordigd zijn die de belangen van het land willen behartigen en niet dat van hun gewest, stad , gemeente of straat.
En als ze dit niet kunnen mogen ze van mijn part Belgie splitsen.
Overlaatst zijn er een paar nieuwe zaken getekend ivm de BENELUX.
Er heeft 1 hollander getekend
Er heeft 1 Luxemburger getekend
Er HEBBEN 6 Belgen getekend.
Op zulke momenten ben ik beschaamd Belg te zijn. :oops:
dat soort gewesten bestaat niet, het probleem met België is dat het twee (sub)naties gecreëerd heeft die elkaars 'vijand' zijn (naties hebben altijd een vijand nodig om natie te worden: Engeland en Schotland hadden Frankrijk en zouden zonder wellicht geen UK hebben kunnen vormen, de Duitsers ook, bismarck gebruikte die vijandschap op een expliciete manier om Duitsland tot een geheel te smeden, Nederland had eerst Spanje en dan het imperialistische Frankrijk, in de persoon van Lodewijk XIV, Spanje had de Moren, etc.)
Post Reply