21/09/08 Ternat

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Andy, jongen, gij zijt precies een sneltrein :lol:
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

wel 5 jaar in mechelen gewoond, en daarvoor wa rondgehangen in brussel, maar nu terug naar homeground door omstandigheden, lees : single :lol:

Ga naar Anderlues trekken, feesje vanavond :wink:

Ik hoop ook wat meevalt, genoeg mogelijkheden.

@pvandebe, wou je niet ns naar laarbeekbos gaan rijden?
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

pvandebe wrote:Andy, jongen, gij zijt precies een sneltrein :lol:
we doen ons best hahahahha :bounce: :bounce:
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Opgepast er is die dag in vlaanderen en Brussel autoluwe zondag , dit wil zeggen er en der zijn er straten (meestal de hoofdstraat) afgesloten in sommige gemeenten en dit van 8.30 u .
Wij zullen ook eens komen neuzen naar ternat .
labeys
Mountainbiker

route ternat

Post by labeys »

ik vandaag deze route ook gedaan niet helemaal want k had eerst een andere tourtje gedaan maar ben dan de pijlen tegengekomen.echt de moeite dit parcours.ik hoop dat ze er een definitief parcour van gaan maken
ravke
Mountainbiker

Post by ravke »

Ik heb deze tocht eveneens gedaan en was aangenaam verrast. Eerst een klein stukje asfalt om buiten het centrum te geraken en na een stukje offroad kwam al snel een aansluiting op het parcour van Asse richting Morette. Niet volledig hetzelfde als Asse, maar toch enkele stukken gezamelijk (geen negatief punt aangezien dit toch een klassieker is in TT in deze streek). Nadien kwam er een langer stuk asfalt in de buurt van DHL en de Assesteenweg welke ze nog gingen nakijken of er geen andere mogelijkheid is om dit stuk te omzeilen met meer offroad. Niet echt gemakkelijk aangezien ge met de E40 met een serieus obstakel zit. Eens de E40 voorbij doken we terug rechts de eerste straat in waarna we beloond werden met enkele mooie stukjes natuur in Sint-Katherina-Lombeek. De asfaltstukken verminderde gevoelig en er was een mooie passage in de buurt van Liedekerke bos tussen de velden op een soort van houten fietspad (nog niet veel tegengekomen :lol: ). Enkel een bloemenkweker had het niet gesteld op onze doortocht en had het parcour afgesloten met een lint (de organisatie ging dit nakijken of dit nu een privé of openbaar stukje landweg is. Een stukje omgereden en terug aangepikt met het parcour richting Wambeek. Eveneens daar mooie stukken kunnen berijden en nog een ontmoeting erbovenop met dorpsfiguur "Meneer André" welke ons vriendelijk begroete. Prima berijdbare landwegen en singeltraks (mede dankzij het goede weer) tot 500 meter van de startplaats waar we onze fiets konden afspuiten al was dit niet echt nodig.

Wij hadden zo'n 35 km op de teller en een goed gevoel over deze try-out. Volgens iemand van de organisatie zou dit parcour ongeveer eind dit jaar officieel moeten worden. Ik kijk er naar uit :lol:
Mondeoken
Mountainbiker

Post by Mondeoken »

Kan maar weinig aan ravken zijn commentaar toevoegen. Inderdaad, parcourke viel reuzemee, en laten we hopen dat 't een permanent bloso-parcour wordt. Alleen jammer dat meneer perkoplant het nodig vond om het parcours af te sluiten. Als het privé-terrein is heeft hij gelijk, maar echt last had er niet van en hij kon ons vandaag toch doorlaten en dan eens gaan klappen met bloso. Soit, diene heeft dus ne klant minder [-X
En voor zij die meneer andre niet kennen : klik hier http://www.youtube.com/watch?v=fYjGFqkqVvM
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

andre nog steeds zo zot als een achterdeur alhoewel in dit geval de voordeur #-o
Delpi
Mountainbiker

Post by Delpi »

Wij zijn van Ternat ma zijn in Waver gaan rijden, zoek de logica...
Ma Andréke rules! Als er een permanente route van komt moet hij daar wel blijven staan natuurlijk. :)
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Ik ben in Anderlues gaan rijden, tja ook geen spijt van :wink:

Zeker mooi stukken bij 'ons', met klassiek stuk achter mijn hotel, morette en vitseroel, heb pijlkes zien hangen. Stukje Liedekerke moet ik nog wel ns gaan verkennen dan.

Hoop dat tocht er komt en genoeg begrip ervoor gevonden zal worden.

We hebben misschien niet de geografische meevallers zoals in frankrijk, engeland en zo meer, maar hoedje af voor Bloso en alle organisatoren dat men mtb zo promoot en routes aanlegt!
Post Reply