14/09/2008 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

@ Willy D je mag het draaien en keren zoals je wil, maar op een chrono rijden er koerskonijnen.
Vroeger, in den tijd dat ik ook nog reed voor de rapste in chrono's was dat zo en dat is nu nog.( ge zijt jong en ge wilt wat )
Rij nu nog alleen voor het plezier, dus die tijden interesseren mij niet meer, maar jongere gasten zullen wel een goede tijd willen wat normaal is.
Dus hou het gemoedelijk en laat die chrono maar weg, zeg ik als senior, er is keuze genoeg om een chrono te rijden. :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="jaro"]@ Willy D je mag het draaien en keren zoals je wil, maar op een chrono rijden er koerskonijnen.
Vroeger, in den tijd dat ik ook nog reed voor de rapste in chrono's was dat zo en dat is nu nog.( ge zijt jong en ge wilt wat )
Rij nu nog alleen voor het plezier, dus die tijden interesseren mij niet meer, maar jongere gasten zullen wel een goede tijd willen wat normaal is.
Dus hou het gemoedelijk en laat die chrono maar weg, zeg ik als senior, er is keuze genoeg om een chrono te rijden. :wink:[/quote]

als ze ne chrono in elkaar boksen, dan moeten ze die loskoppelen van de tt: aparte parcoursen of een andere datum

ik bedoelde eigenlijk dat die streek gewoon niet geschikt is om tegen de tijd te racen...denk maar aan de hagelandse waar er elk jaar idioten door het rood aan de ring rijden. Hier komt ge zulke weg om de (pakweg) 15 km tegen-->vragen om miserie. Velen denken dat seingevers de oplossing zijn: niet dus...dat maakt het alleen gevaarlijker!

@pompiers en andere spuitgasten: ge hebt ne mooie tt...die (zeker op de lange afstanden) uitermate amusant en gezellig was, houden aub!
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Ik ben ook geen voorstander van een Chrono.... zoals het nu is zou ik het houden.
Roele
Mountainbiker

TT Heverlee

Post by Roele »

Heb echt genoten om de 92 km tegen een rustig tempo af te leggen. Ben van de streek maar wij blijven meestal in het Meerdaalwoud hangen dus het was wel een verrassend parcours.

Ik rij geregeld marathons tegen de tijd maar dit parcours is daar echt NIET voor geschikt ( teveel gevaarlijke oversteken ). En als men de chrono over hetzelfde parcours stuurt als de TT krijgt men frustraties aan beide kanten. Dus ik zou zeggen, hou het bij een TT zonder tijdsopname en dan kunnen we achteraf echt genieten van onze Leffe wat na een chrono niet altijd kan gezegd worden.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Laat die chrono maar voor wat het is.
Alle redenen zijn reeds gegeven in de voorgaande posts.

Doe er nog een extra lus bij en ga voor de 115 km met een 4e bevoorrading.
Ik kom die zeker rijden. :wink:
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

pierrot le fou , ideebrenger chrono

Post by pierrot le fou »

:P :wink:
Dank U wel , allemaal , ik volg jullie reakties op ; en zo te zien is het moeilijk om hier bij onze TT , een chrono in elkaar te boksen , op het zelfde parcoers .
DUS : OFWEL KRIJGEN JULLIE EEN APART PARCOERS VOOR CHRONO , OFWEL EEN 100KM ROND ,LANGE NIET- CHRONO-LUS .

Ik zal het bespreken met de equippe
Dank U wel :roll:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ook even dit, je hebt nu ongeveer 10 meningen op een totaal van hoeveel, 73 en 92km rijders ?
De Hagelandse was idd ook op aparte data.
Iegienie
Mountainbiker

Re: pierrot le fou , ideebrenger chrono

Post by Iegienie »

pierrot le fou wrote::P :wink:
Dank U wel , allemaal , ik volg jullie reakties op ; en zo te zien is het moeilijk om hier bij onze TT , een chrono in elkaar te boksen , op het zelfde parcoers .
DUS : OFWEL KRIJGEN JULLIE EEN APART PARCOERS VOOR CHRONO , OFWEL EEN 100KM ROND ,LANGE NIET- CHRONO-LUS .

Ik zal het bespreken met de equippe
Dank U wel :roll:
wij in langdorp houden ook ons parkoers van de tt en de chrono ofwel strikt gescheiden in plaats (aparte parkoersen, zoals vroeger) ofwel in tijd (chrono op zaterdag, tt op zondag). Is allemaal wel veel meer werk, maar chrono en tt op zelfde moment, dat is echt geen goed idee. Den mensch van tegenwoordig is daar niet verdraagzaam genoeg meer voor.

Oversteken ? Is ook bij ons een probleem, seingevers is de oplossing, en hier en daar toegevingen doen op het ontwerp van het parkoers om er zo weinig mogelijk te hebben. Maar een brusselsesteenweg oversteken, dat zal altijd een probleem blijven om dat veilig te kunnen laten gebeuren. Reden waarom er in de hagelandse dus een groen/rood licht zit : die baan kunnen we nergens op een echt veilige manier over, dus zit dat licht er in. Jammer voor de rijders, jammer voor ons, maar zo is het nu eenmaal.

Onderschat ook het extra werk niet dat een chrono oplevert : meer seingevers, meer controleurs, nog betere bepijlijng (alhoewel, die van jullie was picco bello), tijdsopname die 100% sluitend moet zijn, nummerbordjes, voorinschrijvingen...

Ik zou het wel een fijne streek vinden om eens chrono op te rijden, had de indruk dat de hellingen minder scherp waren dan bij ons, maar wel een langer.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Door het late vertrek hebben wij ons moeten beperken tot de 38 km.
Jammer, maar was nog wel leuk.
Wij hebben behoorlijk hard gereden, maar proberen altijd het nodige respect voor de andere deelnemers te hebben.
Eén keer ben ik met plezier achter een zeer knappe jonge dame blijven hangen op een lange klim. Gentleman spelen hé! :-)

Een chrono moet je zeker apart houden, te gevaarlijk anders. Het parcours is ook niet zo stijl en nodigt al wat meer uit om op de grote plateau naar boven te vliegen...

btw, Chronorace is duur, zeer duur. Als je zien wat die tijdsregistratie ons kost op de 24u, daar val je van omver!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

spooky wrote:
btw, Chronorace is duur, zeer duur. Als je zien wat die tijdsregistratie ons kost op de 24u, daar val je van omver!
wij in langdorp doen dat allemaal zelf... zowel van de chrono als van de zes uurs race. Is natuurlijk wel niet evident om gedurende 24h alles "manueel" op te nemen, electronisch is het toch net iets eenvoudiger.

Maar voor 6h lukt dat wel zonder problemen.
Post Reply