BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Waren jullie met z'n drieen zondag, blauw witte truitjes?
Ik heb er daar drie even verkeerd zien rijden, heb even gewacht tot ze terug kwamen en dan toch de goeie weg namen, een wei in.
3 uur dat is 30 gemiddeld. Misschien als het superdroog is, maar ik wil het toch eerst zien. Ik verwacht een gemiddelde van rond de 28kph bij droog weer - als Coenen en Co in topvorm zijn . :wink:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Alle ik zal mijn Black Panthers dan maar laten staan als ik die snelheden zie... Zal er als 't wat droog blijft sowieso voordeel uithalen. Ook al is het hier en daar modderig want daar slipt iedereen... Heb er zondag in Braine le Chat. genoeg zien dabberen, iedereen zijn banden vol leem...
Sven VE
Mountainbiker

Post by Sven VE »

de enige plaatsen waar de toopers snelheid zullen verliezen, is op die 5 plaatsen waar een boer de weg omgeploegd heeft. Als het de dagen voor het BK regent, dan gaat er daar gelopen moeten worden. een enkele keer kan dit uit het parkoers gehaald worden, maar meestal gaat dit niet, en zal het stoempen worden.

Blauw witte truitjes? nee, Rode truitjes van Team Saeco, en we waren met 2. we hadden donderdag een stuk verkend. Net voor Bossut hadden we afgesneden (de grote lus richting Grez, +- 60km...).

Het valt me ook dat het parkoers duidelijk gemaakt is aan de hand van topo-kaarten... volgens de GPS moesten we soms al eens door iemand zijn tuin... en aan de toertjes die we moesten maken in de velden, hebben ze moeite moeten doen om aan de gevraagde kilometers te geraken.
Allé, met al die kasseien, het deed me terug denken aan Parijs Rpubaix met de Blancs Gilets. Dat was ne mooie tijd :drunk:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja Sven, nu pas valt mijn Euro...wie je bent :-D
Inderdaad. ik heb ook gemerkt dat de GPS soms naast de weg zat. Ik heb in de laatste versie van de gpx track een paar van die rare stukjes eruit gehaald.
Hebben jullie het goed gevonden bovenaan het veld tegen de N25 aan? Je moet daar net voor de tunnel een singletrack in naar rechts die eerst door het bos krinkelt, en wat later op een veldweg uitkomt die naar Dion Valmont/ Gastuche loopt
Wat de tijden betreft. In de goeie ouwe tijd van de Accro Bike (toen hij nog door Chaumont Gistoux liep ) was de snelste tijd op de 42km rond de 1u38, en dit kan je als 2x die Accro Bike zien. De Accro Bike werd wel op het einde van October gereden, en toen lag het meestal gegarandeerd een stuk vettiger.
Sven VE
Mountainbiker

Post by Sven VE »

Ja ja, Adri, het is al lang geleden hé...

Awel, ik reed met de edge 705, en Tim Smits met een 305. Het voordee lwas bij mij dat ik een Topo-kaart had opgeladen, en zo dus wel redelijk kon zien waar we uiteindelijk naartoe moesten.
Zelf heb ik nooit de Accro gereden, maar ben wel een aantal keer gaan uitpijlen, dus, het kwam inderdaad wel bekend voor op bepaalde momenten.
Er was ook al een serieus verschil tussen donderdag, toen lag alles kurkdroog behalve zo'n afdalingske op gladde stenen, en de zondag, waar we moesten slalommen tussen grote plassen, en een hoop modder zijn tegen gekomen. En dit al na een paar dagen lichte regen. Ik hoop dus echt voor de renners dat het droog blijft de komende 2 weken.

Ook hoop ik dat Laurent genoeg volk op het parkoers zet, want afsnijden is super simpel. als je een GPS op je stuur hebt staan, dan zie je direct waar je kan afsnijden. Ik dacht de donderdag een klein lusje af te snijden, en dat bleek dus 60km te zijn.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Over de afsnijders moet je je geen zorgen maken, daar zorgen wij wel voor. :wink:
Er zal inderdaad een serieus pak volk aanwezig zijn om eea in goede banen te leiden.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Over de afsnijders moet je je geen zorgen maken, daar zorgen wij wel voor
Kop af ?

Als ik het goed begrijp kun je ook gewoon starten zonder licentie ? Dan ga ik ook hoogstwaarschijnlijk aan de start verschijnen. In de uitslag is geen must, gewoon het maximum eruit halen voor mezelf als afsluitertje.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, je moet dan wel een daglicentie nemen en je kan geen kampioen worden.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

en je kan geen kampioen worden
Hier heb ik geen schrik voor hoor :lol: . Dat zal niet snel gebeuren.
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

Worden de licentierijders wel gescheiden van de rijders zonder of is het wie het eerst komt :-D :-D :-D .
Post Reply