TT Ham 14/09/08

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Tochtje viel veel beter mee dan verwacht =D>
Tamelijk veel leuke bos-singletracks. Dat ommetje naar de bevoorrading vond ik wat onnodig, maar de rest was dik in orde.
Wel wat moeten zoeken naar de startplaats ; kan men in het vervolg niet gewoon zeggen "aan de sporthal van Ham" ?
#-o
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

prima TT goed verzorgde organisatie met een prima fietsbewaking, veel singeltracks en klimmetjes , en het weer natuurlijk, dat hadden ze ook goed besteld =D>
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Hier vandaag ook geweest. De mudbike had ik eigenlijk kunnen thuis laten, het lag er perfekt bij. De bepijling kon ietske beter, 2 keer mis gereden. Bevoorrading wel ok. Goed geamuseerd op een leuk en afwisselend parkoer. =D>
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

je had eens de bepijling in Maasmechelen moet zien. #-o dat was echt pas om te klagen. de eerste 20 kilometer had soms meer weg van een zoektoch dan ne TT.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Ief wrote:je had eens de bepijling in Maasmechelen moet zien. #-o dat was echt pas om te klagen. de eerste 20 kilometer had soms meer weg van een zoektoch dan ne TT.

Ik klaag niet hoor, het kon op bepaalde plaatsen gewoon beter, hier en daar was de bepijling wat verwarrend, maar over het algemeen niet heel slecht. Men zou echter de regel van een pijl voor de bocht en in de bocht moeten toepassen dan zal de verwarring veel minder zijn. Nu is het dikwijls de ene bocht een pijl ervoor en de andere erin. #-o :wink:
Emdrieke
Mountainbiker

Post by Emdrieke »

Allé,deze was mijn eerste TT en t heeft gene pijn gedaan :wink: .
Waren mooie single tracks,beklimmingskes en vond t goed gepijld.
Een vraagje;in een redelijke beklimming was er een natruurlijke trap door boomwortel .Dus ikke lift even mijn voorwiel die hogerop neerkomt maar mijn achterwiel komt na hoppen op de wortel terecht waardoor mijn wiel doorspint.De klimsnelheid is volgens mij te laag om achterwiel voorbij de wortel te trekken(of toch nie :oops: ).
Ik heb even gekeken hoe de eerstvolgende dit doen maar de technische bikers waren al gepasseerd of waren in aantocht.dus ne tip of zo is welkom.
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Emdrieke wrote:Allé,deze was mijn eerste TT en t heeft gene pijn gedaan :wink: .
Waren mooie single tracks,beklimmingskes en vond t goed gepijld.
Een vraagje;in een redelijke beklimming was er een natruurlijke trap door boomwortel .Dus ikke lift even mijn voorwiel die hogerop neerkomt maar mijn achterwiel komt na hoppen op de wortel terecht waardoor mijn wiel doorspint.De klimsnelheid is volgens mij te laag om achterwiel voorbij de wortel te trekken(of toch nie :oops: ).
Ik heb even gekeken hoe de eerstvolgende dit doen maar de technische bikers waren al gepasseerd of waren in aantocht.dus ne tip of zo is welkom.
bij dit soort beklimingen zeker niet van je zadel gaan , te hoge bandendruk is ook een oorzaak van het doorspinnen , als het tempo waarmee je klimt iets te laag is , en je versnelling te klein, gebeurt dit ook wel eens.
maar kijk vooral goed vooruit om de komende obstakels al te zien, en mischien te ontwijken
Emdrieke
Mountainbiker

Post by Emdrieke »

Thanks g-works,tips ga ik zeker int achterhoofd houden.
Enne sorry voor t beetje off topic.
Post Reply