14/09/2008 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Schitterende tocht deze morgend, mede dankzij het lekker (soms te laag staande) zonnetje. Heb er de 52 gedaan samen met Sportyboy. Persoonlijk vind ik iets te weinig bosstroken maar voor de rest schitterd. De klimmekes waren best te doen en sommige afdalingen waren kei tof. Je werd zelfs op het laatste ook niet gespaard met de klimmekes, gemeen maar wel tof. Twee zeer volledige bevoorradingen en de rest van de infrastructuur was ook wel top. Wel chapeau voor die brandweermannen want met zo'n dikke slangen doe je precies toch niet wat je wilt.
Vermits mijn ploegmaten de tocht in Oostmalle hadden gekozen, eerst getwijfeld om (alleen) de rit naar Heverlee te maken, maar achteraf zéker geen spijt gehad er een autorit van een uur voor over gehad te hebben.
Heb de toer van 38 km gekozen en zoals eerder geschreven, deze tocht was dik in orde.
Bepijlingen, organisatie, vriendelijke mensen, warme douches, een geweldige bevoorrading (niet in vergelijking met wat we de vorige twee tochten kregen, dat was amper iets) - misschien viel de bevoorrading voor onze tocht iets te vroeg uit, nl. na 13 km om er dan nog 25 te doen...
Maar de mooie uitzichten, veel maar nooit téveel volk, en veel afwisseling tussen plat en klimmetjes (die er dan ook wel mochten wezen) maakten alles meer dan goed!
Nu nog onze ploeg jaloers maken op de tocht die ze gemist hebben!
Ik kom zeker volgend jaar terug!
Heb de toer van 38 km gekozen en zoals eerder geschreven, deze tocht was dik in orde.
Bepijlingen, organisatie, vriendelijke mensen, warme douches, een geweldige bevoorrading (niet in vergelijking met wat we de vorige twee tochten kregen, dat was amper iets) - misschien viel de bevoorrading voor onze tocht iets te vroeg uit, nl. na 13 km om er dan nog 25 te doen...
Maar de mooie uitzichten, veel maar nooit téveel volk, en veel afwisseling tussen plat en klimmetjes (die er dan ook wel mochten wezen) maakten alles meer dan goed!
Nu nog onze ploeg jaloers maken op de tocht die ze gemist hebben!
Ik kom zeker volgend jaar terug!
- Gwen
- Mountainbiker
73 km gebold, hoeveel 't er uiteindelijk waren weet ik niet. Stukje moeten terugrijden omdat we er 2 "kwijt waren (zo'n superbepijling, spelen die 't klaar om een splitsing te missen
) en na de 3de bevoorrading effe vergeten de edge weer aan te leggen... Mooi tochtje, vond 'm op 't einde nog redelijk lastig met die nijdige klimmetjes. Dat ene stuk, lange niet zo heel stijle helling maar met die "zuig"modder vrat energie, niet normaal. Voor de rest niks op aan te merken. Super bepijld, van de autoroute tot op de parking en dan de tocht zelf ook nog 'ns
Bikewash, bevoorradingen, douches en gezellige après in de kazerne, vriendelijke pompiers... allemaal dikke pluim. En dat allemaal onder een stralend zonneken 
- cateye
- Mountainbiker
Samen met onze zoon naar ginder, 2X20km en dan de 52km, goed voor 92 km biken
en zeggen dat mijn zoon bijna nooit traint of meegaat, hij heeft het uitgereden maar hij was stikkapot
Videoreportage gemaakt op :
http://www.bierkarboys.be
Ivan
en zeggen dat mijn zoon bijna nooit traint of meegaat, hij heeft het uitgereden maar hij was stikkapot
Videoreportage gemaakt op :
http://www.bierkarboys.be
Ivan
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
52 km afgehaspeld. Was leuke tocht, maar zo fris smorgens.
goede organisatie, knap werk mannen.
goede organisatie, knap werk mannen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Zeer mooie tocht! Ondanks vlakbij, de eerste keer dat ik deze TT reed. Van start tot finish was het voor mij een nieuw parcours
Enkele aangename ontdekkingen gedaan, dat stukje in het bos met die diepe kraters waarin je met je hele fiets verdween om dan steil omhoog aan de overzijde er weer uit te rijden was de moeite. Afpijling was werkelijk perfect, ruime parking (ongekende luxe!). Een mooi voorbeeld hoe het moet, niets op aan te merken.
Na 70km was het beste eraf - echter, de steilste stukken leken voor op het einde bewaard. Diegene die klagen over de minieme stukjes asfalt, kunnen volgende keer ook altijd natuurlijk een langere afstand rijden ipv de 28, 40, 52 of 73km
Als de batterijen leeg zijn, zijn die stukjes zeer welkom.
De vriendinnen waren ook vol lof over de 40km, maar kloegen wel over het gebrek aan hoffelijkheid en het boertige gedrag van de mede- bikers op de kortere afstanden
Slechts een woord : zielig.
@ Beny, mijn maat is 'Nbd' vanop dit forum. Blij samen gereden te hebben
Na 70km was het beste eraf - echter, de steilste stukken leken voor op het einde bewaard. Diegene die klagen over de minieme stukjes asfalt, kunnen volgende keer ook altijd natuurlijk een langere afstand rijden ipv de 28, 40, 52 of 73km
De vriendinnen waren ook vol lof over de 40km, maar kloegen wel over het gebrek aan hoffelijkheid en het boertige gedrag van de mede- bikers op de kortere afstanden
@ Beny, mijn maat is 'Nbd' vanop dit forum. Blij samen gereden te hebben
Allee dan heb ik chance gehad op de 40 kmDe vriendinnen waren ook vol lof over de 40km, maar kloegen wel over het gebrek aan hoffelijkheid en het boertige gedrag van de mede- bikers op de kortere afstanden Slechts een woord : zielig.
Ik ben er namelijk vanaf de laatste splitsing niemand, maar dan ook niemand meer tegengekomen
Verder wel een geslaagde tocht, tof parcours met veel afwisseling en nog een nijdige laatste kilometers. De eerste 500 meter voorbij de laatste splitsing heb ik wel een paar keer te voet gestaan, dat was echt bijna niet te doen
En oh ja, zelden is mijne velo zo snel proper geweest