Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
piedro
Mountainbiker

Post by piedro »

jaja...dit jaar vertrokken met de fiets naar het werk De Geite Hooglede naar Brugge .... 32 gaan 32 terug....hmmm 64 in het totaal per dag, 3dagen in de week, 192 per week, 768 per maand maal 0,15 cent is 115 euros per maand die ik onbelast bijverdien matjes!!Als ge één ziet rijden met een wit vol potje van speci op den torhoutse steenweg duw dan maar s op uwe claxon!!
Groet Pieter!!

Jaja, twas van dat lekker weertje deze ochtend, en ongeloofelijk maar waar, over de ring van Torhout kreeg ik de eerste cloxon te horen :lol: !!!

Opgepast gastjes, ik kom ng steeds heel veel mensen tegen met een zwakke uitrusting inzake verlichting en zichtbaarheid...en die het liefst nog s in het zwart de straat opgaan... #-o
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Hoe doet iedereen het met bezweette kledij? Pakt ge 's morgen een extra broek/shirt meer om 's avonds terug te rijden?

's avonds wassen en 's morgen terug dezelfde meepakken? Want zoveel broeken heb ik eigelijk niet om elke dag maar 1 uit de kast te pakken.
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Joriz wrote:Hoe doet iedereen het met bezweette kledij? Pakt ge 's morgen een extra broek/shirt meer om 's avonds terug te rijden?

's avonds wassen en 's morgen terug dezelfde meepakken? Want zoveel broeken heb ik eigelijk niet om elke dag maar 1 uit de kast te pakken.
hoe meer ge naar 't werk fietst, hoe minder ge gaat zweten :wink:
piedro
Mountainbiker

Ahaa, daar heb ik de ideale job voor...alles aanwezig ...

Post by piedro »

Inderdaad, hoe minder je zweet, maar die fase is nog niet aan mij toegelaten....

Geef les in Brugge, In onze school hebben we een was en strijk afdeling...ik laat ze mijn werkkledij wassen en strijken, daarnaast drogen ze iedere dag mijn fietskledij...want ondanks die lichte en geperforeerde stoffe droogt dit tot mijn grootste verbazing erg traag...
Verder neem ik een douche in de sporthalle van onze school...dus iedere ochtend fris man jong...wel nodig als je met type 3 werkt (karakterstoornissen hmhm) :drunk:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Zweten heeft niets te maken met u staat van conditie. Ik zweet veel ongeacht of ik in topvorm ben ja of nee.

Ik kan douchen op het werk en mijn kleren te drogen hangen. Dus ik doe hetzelfde aan s'avonds. Heb wel voor elke dag een ander fietskostuum.
Ik fiets nu eenmaal veel ook.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik hang gewoon de bezwete spullen te drogen in mijn bureau een bike short en technische onder shirts drogen toch wel vrij snel, ik breng nu wel een extra set fietskledij mee want als je eens in een stortbui zit 'smorgens kan je er zeker van zijn dat je die kleren niet droog krijgt tegen 's avonds.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pt3r wrote:Ik hang gewoon de bezwete spullen te drogen in mijn bureau een bike short en technische onder shirts drogen toch wel vrij snel, ik breng nu wel een extra set fietskledij mee want als je eens in een stortbui zit 'smorgens kan je er zeker van zijn dat je die kleren niet droog krijgt tegen 's avonds.
ik neem een keer in de week 5 paar sokken, anderbroeken, t shirts enzo mee.
de vuile was, die komt ook 1 keer per week en die stockeer ik in het chauffagekot op het werk.
daar hang ik ook mijn fietskledij te drogen.
als je een tijdje naar het werk fietst heb je genoeg fietsvergoeding om je verschillende fietstenukes aan te schaffen.

Streets
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Als ik bezweet aankom op mijn werk, dan eerst een douche, en dan het tenueke uitspoelen in lauw water. (alleen proberen de zeem niet nat te maken, die droogt te traag)

Om te drogen gewoon ergens in de trek hangen (aan een venster of in een deurgat), dat lukt perfect in de zomer, en in de winter gewoon boven een radiator hangen.

Op die manier is de zweetgeur eruit, en kan ik een droog tenueke aantrekken om terug te rijden. (gedroogd zweet heeft een hoogst onaangename geur vind ik)

's Anderdaags gewoon een vers pakske aan, of een dag overslaan en eerst wassen.

Greetz

Pike jr :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

hoeveel km op het jaar doen julie zoal?
in het kader van het WW verkeer

Ik doe er ongeveer 11 000 km, zonder de verplaatsingen tijdens het werk te tellen, dit is vooral in Brussel zelf. dan kom je niet aan zoveel meer extra.
Wat doen jullie om te recupereren? ik ben nu al 2 jaar aant rijden, met een onderbreking vna 3 weken ziekte en 4 weken congé daarop volgend :P

Streets
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

ik zit nu aan 3898km op ietskes meer dan 5maand.
Post Reply