14/09/2008 Oedelem - Oostveld

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fanne
Mountainbiker

Post by fanne »

ik ben ook van plan af te zakken naar "oelem" vanuit assebroeke, maar ik rij wel eerst naar start , niet via het parcour langs oelemberg [-X hopelijk blijft het morgen droog want eerste rit na 7 maanden inactiviteit. Welke richting wordt er gereden ? IK start om 9 uur , tot morgen greetz
fanne
Mountainbiker

Post by fanne »

ik ben ook van plan af te zakken naar "oelem" vanuit assebroeke, maar ik rij wel eerst naar start , niet via het parcour langs oelemberg [-X hopelijk blijft het morgen droog want eerste rit na 7 maanden inactiviteit. Welke richting wordt er gereden ? IK start om 9 uur , tot morgen greetz
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Vanmorgen rond negen uur onder een stralende zon (alhoewel erg fris) aangezet voor de 45km. Ik was niet echt van plan om door te fietsen aangezien ik mezelf voorgenomen had om september en oktober het kalm aan te doen om dan begin november weer fris van start te gaan. Het parcours was niet echt een verrassing aangezien ik in de streek woon. Het was dus een gemakkelijke rit, uitstekend om wat los te rijden of om met een groepje wat bij te kletsen en te genieten van een mooie zondagochtend. Bepijling vond ik goed en bevoorrading waarschijnlijk ook (ik ben niet gestopt). Wat ik wel een zéér goede evolutie vind is dat je meer en meer verwittigingsborden ziet om gevaarlijke oversteken aan te duiden. Ook in deze rit was dat zeer goed geregeld. Zo heeft dat tragische ongeval een tijdje geleden dan toch een positieve bijklank, alhoewel de getroffen familie/kennissenkring daar wel niet veel mee opschiet.
Ook het polsbandje tegen de zwartrijders vond ik een goed idee.
Kortom: leuke rit op een mooie herfstachtige zondagmorgen waar ik mij goed geamuseerd heb :-)
olike11
Mountainbiker

:)

Post by olike11 »

leuke tocht , de normale wegen en veldslagen maar wel alles goed , goeie bevoorading voor brugse normen , goeie organisatie alles goed;

één van de betere tochten in de streek rond brugge

hopelelijk komt er derde jaargang:)

tot dan
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Inderdaad een leuk tochtje. Gestart uit Oostkamp, de 45km gereden en dan terug naar Oostkamp. Best dat het weer schitterend was anders ging het héél wat minder leuk geweest zijn! Goeie bevoorrading (ook al heb ik ook maar één gedaan), duidelijke pijlen (geen enkele keer getwijfeld), duidelijke gevaarsborden, lekker broodje en brugse zot achteraf. Thuisgekomen met 81km op de teller.
Volgend jaar opnieuw, al moet ik dan van nog verder komen... Ik verhuis dan naar Zedelgem. Gaan voor de 100km dan???
elros
Mountainbiker

Post by elros »

De eerste keer in die richting geweest. Om 9u45 vertrokken. Ik moet zeggen de eerste helft vond ik het zeer goed!! Vettige strookjes, mooie strook langs het water!! Heel fijn! Dan kwam de eerste bevoorrading... die was zeker in orde, beetje zitten babbelen met de mensen ginder, maar dan... offroad gehalte super é... maar je had het gevoel dat je na 10 km nog altijd aan hetzelfde strookje zat... Je had het gevoel da je heel de tijd hetzelfde deed. Er was wat weinig variatie in het parcours, de tweede bevoorrading was zeker ook goed en na die kwamen er weer dezelfde soort strookjes aan zoals voorheen. De berg was wel eens een aangename afwisseling.
De bike-wash was vree goe, jammer da je door nen modderbad moest, mss een geultje graven volgend jaar?
De brugse zot is vree goe en het broodje lekker maar een beetje klein.

Samenvatting: een heel leuke tocht... met wat iets te veel dezelfde soort harde offroad stukjes.

Greetz
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

deze morgen met een uurtje vertraging vertrokken richting oedelem met een extra t-shirtje aan. Onder een stralend zonnetje door de vele dreven gesjeesd om al bij al content terug aan te komen. Een goeie organisatie en nen deugddoende brugse zot met een petieterig broodje achteraf, meer moet dat niet zijn.

Oedelem, sie joe !!!!!
Dorry
Mountainbiker

Slecht afgelopen voor mijn bike

Post by Dorry »

Twas een leuke toch... toch voor de 43 km die ik kunnen rijden heb.
Brokken!! Hopelijk mag ik op een degelijke garantie van Scott rekenen.
Wel 1 opmerking: Ik heb 1u en 20 min moeten wachten op depannage.

Image
Image
Image
Putter Pierre
Mountainbiker

Post by Putter Pierre »

Met junior vertrokken uit Oedelem naar de start (ondanks dat het parcours vrij dicht langs onze deur was) om zeker aan de aankomst de Brugse Zot te benutten.
Parcours perfect uitgepijld, correcte bevoorradingen, droog parcours buiten in het bos in Oostveld
Alles wat de streek kon aanbieden was en zoals gewoonlijk een leuke aprés in de cantine
Gelukkig was junior mee om terug naar huis te rijden want tis toch een straf bierke
tot volgend jaar
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Ai breuk is minder! Zou inderdaad onder garantie moeten vallen vind ik ook!
Post Reply