Voorvork demonteren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ok, gisteren naar Decathlon gebeld voor zo een ring, en gelukkig had men er nog een liggen. Die ben ik dan gisteren nog snel gratis gaan afhalen, dus ik kom er heel goedkoop vanaf.

Nu heb ik geprobeerd om die ring op mijn vork te krijgen. Een buis gezocht, en die ook gevonden. Dan de ring erop geklopt, wat goed ging, tot op een zeker moment. Want vanaf hier leek de ring niet meer verder naar beneden te gaan, hoewel er nog een spatie van enkele milimeters te zien is (zie fotos hieronder). Ik moet wel zeggen dat ik nog niet echt hard heb doorgeklopt. Moet die ring nog verder naar beneden, en moet ik dus met andere woorden nog harder kloppen?

Image

Image
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Zoals jullie misschien al gelezen hebben in het topic over de Mountainbike.be dat in Rotselaar, heeft Decathlon de vork gratis gemonteerd voor mij.
Ik heb hem eerst gevraagd over die ring, en hij zei dat het wel kon dat die niet helemaal tot beneden ging wegens de conische vorm van de buis.
Ik heb hem er in ieder geval stevig ingeklopt, dus vast zit hij zeker.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Zo, mijn bike klaar voor Knokke:
Image
superbike
Mountainbiker

Post by superbike »

Welk vet gebruik ik best voor mijn voorvork???
gewoon wat wd40 of...?? :)
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

superbike wrote:Welk vet gebruik ik best voor mijn voorvork???
gewoon wat wd40 of...?? :)
Dat doe je enkel als je je vork kapot wil. Teflonvet is ok, maar check ns je manual of zoek die ns op de site van de constructeur.
DDM
Mountainbiker

Post by DDM »

@Yakke
Voor alle zekerheid een tussenring meenemen. Ik zie na een tijdje de ring nog doorzakken naar uw vorksteun. (de ring in aluminium gaat onder de druk nog iets meer open bovenaan - is immer licht konisch) alsmede een aliensleutel om uw stem op te spannen.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Tja, overmorgen gaat ze er toch uit, en ik zie mij niet midden in de strandrace nog een tussenring plaatsen :-?
In ieder geval bedankt voor de tip.
Chimaera
Mountainbiker

ster ?

Post by Chimaera »

hi guyz, zopas mijn voorvork uitgebouwd dankzij dezen topic. perfect gelukt, zelf de onderste pasring er mooi afgekregen (twas nie voor onderhoud want der komt ne nieuwe in. het enige dat ik nie kon recupereren is de "ster". weten jullie waar, in de buurt van mechelen, je er kan kopen ? chamizo in sint-katelijne-waver ???

thanx
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

idd daar kan je die kopen .
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

thanx kevke
Post Reply