Epic S-Works: Project SL: 8,5 kg

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

't zal al den 'ouden' epic zijn tegen dat 'ie rijdens klaar is :lol: :wink:
blades
Mountainbiker

Post by blades »

ent blijft ne kut velo :)
Paris Hilton ziet er ook goed uit hé
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

blades wrote:ent blijft ne kut velo :)
en gij kunt er alleen maar van dromen :-D
blades
Mountainbiker

Post by blades »

G-love wrote:
Nope, ik heb een fiets en een vriendin die beiden trouw zijn en niet mankeren
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

blades wrote:
G-love wrote:
Nope, ik heb een fiets en een vriendin die beiden trouw zijn en niet mankeren
ben blij voor U :wink:
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

Hoe langer je wacht, hoe lekkerder het is al je erop mag. Het wachten duurt in dit geval wel erg lang. :lol: :lol: :lol:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

dan zal het verdomd lekker zijn als hij erop mag.

ik ben nog steeds nieuwschierig naar een plaatje. :drunk:
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Blijven bumpen >=P
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Mister T. wrote:'t zal al den 'ouden' epic zijn tegen dat 'ie rijdens klaar is :lol: :wink:
Voila de enige echte waarheid!
Ons eerst zo opjutten en dan met nul komma nul afgewerkte foto afkomen! Tis proper!! :roll:
appleduc
Mountainbiker

SL

Post by appleduc »

Vooreerst, sorry aan al diegenen voor het wachten. Gezien er de voorbij maanden meer op de koersfiets is getraind en er naast werk nog weinig tijd overbleef, werden de laatste details aan de fiets nog niet afgewerkt.

Volgende week komt eindelijk de juiste remklauw (achteraan 140mm schijf) binnen, kunnen de remmen ontlucht worden en zal ik beloofd foto's nemen!! :oops:

Na veel "geweightweenied" te hebben moet ik wel vaststellen dat het geheel rijdbaar moet blijven. Pluimgewichten zijn hier zeker in het voordeel, vandaar mijn persoonlijke bevindingen (1m89, 80 kg):

1. Schmolke zadelpen: licht maar niet stijf genoeg, persoonlijk betrouw ik het niet

2. Furious Fredjes; alweer lekker lopen maar ook leeglopen, veel kleine gaatjes in de zijwanden, dit in combinatie met Notubes werkt op zich wel maar zou er toch geen marathon in Vielsalm mee rijden.

3. SRAM red voorderr.: NIET goed op MTB, schakelt niet snel en voor mij dus geen optie meer. Dura-Ace misschien een betere optie?

Conclusie:

Na veel gelezen, gereden en getest te hebben moet ik echt zeggen dat weight weenieën een (verslavende?) hobby is maar laat ons eens de hand in eigen boezem steken en ook eerlijk zijn:
Nobu shi(f)tters, KCMC cassettes, voorvorken met lucht in 1 kamer, M2 racer pedalen, etc: VOOR DE BOEKSKES en den BASCUUL. Daarentegen is de beste investering naar mijn mening WIELEN, handgespaakte wielen, dit geeft de beste upgrade voor je bike. Het verschil van andere wielen in om het even welke bike is zo drastisch dat lichtere shifters of een 8 gr zware derr klem van BTP (dewelke geen kl. waard is) voor mij weinig tot geen meerwaarde bieden. Als de fiets volledig af is, is de kans groot dat hij in de verkoop gaat, waarschijnlijk zonder wielen en vork ;)

Voor alle duidelijkheid, ik wil hiermee niemand viseren noch afbreken en vind het nog steeds leuk om projectjes van WWies te lezen maar soms denk ik wel: zouden we niet beter een beetje meer trainen en minder over gewichten zeiken?

Tot binnenkort,

Y
Post Reply