Daar werd ik perfekt geholpen door de plaatselijke seingever die het depannageteam inschakelde. Ondertussen werd me zowel een warme koffie, alsook een pastis aangeboden door de lokale mensen. Een mooi staaltje van plaatselijke gastvrijheid, zoals je dit alleen in de Walen vindt. Even later werd ik opgehaald door het depannageteam dat me via enkele omwegen naar Bouillon bracht. Met dank aan de organisatie.
Grand raid Godefroy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- spicyritta
- Mountainbiker
Post by spicyritta »
mijn GRG was na 1h30 al voorbij. Tegenslag alom. Snel gestart op de 160kms en ik voelde dat ik goed zat. Toen begon de misérie.Plat gevallen na zo'n 32kms, midden in een zware modderstrook, toen ik wellicht rond de 10de plaats reed (ergens tussen Alle en Poupehan). Latex spatte tot op mijn rug maar kreeg scheur niet gedicht. Geax pit stop erin, even verder en ...plat. Binnenband erin. Kreeg die niet op druk met bommeken; 2de bommeken verschoten, en ... nog steeds even plat. Biband was dus blijkbaar ook kapot. Nieuwe biband geleend alsook bommeken van onbekende franstalige kollega-biker (met dank daarvoor
). Nieuwe biband erin. Geleend bommeken kreeg ik evenwel niet doorboord door pin van drukkop. Bommeken kwam bovendien nog eens vast te steken in kop en kreeg dit nog onmogelijk los met mijn vuile modderhanden (achteraf bleek dat doorslagpin van de drukkop afgebroken was). Iemand zijn pomp geleend (en kapot gemaakt; mijn excuses; als je kontakt opneemt met mij wil ik je graag vergoeden). Bleek dat ook dat deze biband niet op druk te krijgen was.-wshlk doorboord door steentjes die ik achteraf gevonden heb in buitenband. Ondertussen stond ik daar al zo'n 20min te klungelen en hadden me al zo'n 30 à 40 achterliggers voorbij gestoken. Vermits ik ondertussen kletsnat was, mijn handen en shifters vol modder hingen, de latex uit mijn oren liep, geen binnenband noch bommekes meer had, was de moed eruit, en aldus te voet verder naar Poupehan langs de oevers van de Semois. Bleek toch nog zo'n 3kms of 45min te voet.
Daar werd ik perfekt geholpen door de plaatselijke seingever die het depannageteam inschakelde. Ondertussen werd me zowel een warme koffie, alsook een pastis aangeboden door de lokale mensen. Een mooi staaltje van plaatselijke gastvrijheid, zoals je dit alleen in de Walen vindt. Even later werd ik opgehaald door het depannageteam dat me via enkele omwegen naar Bouillon bracht. Met dank aan de organisatie.
Een heerlijke warme douche genomen op de camping (wist dit nog van vorig jaar). Volgend jaar opnieuw present, maar dan wel in droge weersomstandigheden. Is en blijft een super parcours.
Met dit weer misschien maar best zoals het was, maar was dit nu het technische 90km parcours van Bouillon waar vorig jaar zo veel om te doen geweest is? Het zou te technisch geweest (toen zelfs droog geloof ik) zijn en veel te gevaarlijk en dergelijke. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit veruit het minst technische parcours vond van alle 'grote' marathons. Er waren afdalingen in andere marathons waar het bij regen toch wel even slikken zou geweest zijn. Op fysiek vlak zeker uitdagend want veel klimwerk, maar veel technische passages ben ik niet tegen gekomen. Bij droog weer moet dit 2008 parcours echt snel zijn.
Blijft die blauwe bepijling heel het jaar staan of waren die 'bloso' bordjes toch voor 1 dag?
Blijft die blauwe bepijling heel het jaar staan of waren die 'bloso' bordjes toch voor 1 dag?
Dit parcours is het klassieke parcours dat in beide richtingen al gereden is.
Vorig jaar zaten er vooral in de eerste dertig km extra technische stukken die veel extremer zijn dan het huidige parcours.
Net voor de tweede bevoorrading was een klim met stukken schuine rotsen waar je onmogelijk kon oprijden. Vorig jaar was dit een afdaling.
Niet te vergelijken met RDHF. Maar elke marathon heeft zo zijn eigen charmes. Dit jaar was de GRG zwaar door het weer maar anders is dit een snellere marathon.
De blauwe pijlen staan er heel het jaar.
Vorig jaar zaten er vooral in de eerste dertig km extra technische stukken die veel extremer zijn dan het huidige parcours.
Net voor de tweede bevoorrading was een klim met stukken schuine rotsen waar je onmogelijk kon oprijden. Vorig jaar was dit een afdaling.
Niet te vergelijken met RDHF. Maar elke marathon heeft zo zijn eigen charmes. Dit jaar was de GRG zwaar door het weer maar anders is dit een snellere marathon.
De blauwe pijlen staan er heel het jaar.