Persoonlijk ben ik nogal tuk op marathons (als ge boven de 100km gaat mag je het toch zo noemen denk ik), en er zijn maar weinig clubs die deze willen (of durven) organiseren.archie bunker wrote:Dat noem ik nu eens verstandige praat waar ik mij volledig kan bij aansluiten.cowboy peter wrote: Ik stel mij soms de vraag waarom sommige organisaties hun parcours tot 30, zelfs 40km, van de startplaats vandaan willen laten lopen. Is de streek rondom de startplaats niet uitdagend genoeg, wees dan creatief en maak ze uitdagend, en geef uw tocht een bepaalde eigenheid. Niet elke tocht kan over de Kluis of Kemmel.
Vraag me dan ook af hoe je dat doet, al ge maar een 30-tal km van je startplaats mag afwijken? Men kan toch niet door de buren hun tuin beginnen crossen?
Iedere marathon is zowiezo een samenvatting van andere tt's in de regio:
Poperinge = kemmel +bailleul+westouter+cassel....
Maarkedal= Oudenaarde+Melden+Ronse...
Ieder organisatie die zulke megatochten wil op poten zetten kan op mijn sympathie rekenen, want zo zijn er nie veel...
Dit is een vrij land, en de dreven, straten, kerkwegelkes enz. zijn er voor iedereen. Men moet dan ook niet pretenderen dat bepaalde stroken toehoren aan één of andere organisatie, omdat men er toevallig woont...