Plaatsing remhendels? Remgrepen te ver? Formula Oro
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
rickrd07
- Mountainbiker
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds vorige week een nieuwe fiets. De Cube Reaction ORO K18 2007 titanium, en ook ik heb dit probleem!
Afgelopen weekend 2 routes gereden en ik haal het vel van mijn vingers als ik tegelijktijd schakel en rem. Ik ben dus erg benieuwd hoe 'uncle sam' dit heeft opgelost.
Groet'n,
Rick
Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds vorige week een nieuwe fiets. De Cube Reaction ORO K18 2007 titanium, en ook ik heb dit probleem!
Afgelopen weekend 2 routes gereden en ik haal het vel van mijn vingers als ik tegelijktijd schakel en rem. Ik ben dus erg benieuwd hoe 'uncle sam' dit heeft opgelost.
Groet'n,
Rick
Door het gebruiken van XTR rapidfire II shifters. Deze hebben nl geen indicators meer en kunnen zowel links als rechts van de remhendel geplaatst worden wegens uniek design.
Zie ook: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=32433
Die formula remgrepen zijn designed in combinatie met sram twisters.
Niettemin blijven die forumula remmen top!
PS: ik zie dat de nieuwe XT '08 rapidfire shifters ook de mogelijkheid bieden om de indicators af te halen.
Oja, proficiat met je aankoop
Ondertussen rijden er hier al 3 rond op het forum (oa. Elbee heeft er ook een)
Zie ook: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=32433
Die formula remgrepen zijn designed in combinatie met sram twisters.
Niettemin blijven die forumula remmen top!
PS: ik zie dat de nieuwe XT '08 rapidfire shifters ook de mogelijkheid bieden om de indicators af te halen.
Oja, proficiat met je aankoop
Ondertussen rijden er hier al 3 rond op het forum (oa. Elbee heeft er ook een)
-
rickrd07
- Mountainbiker
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik ben verder ook erg tevreden met m'n nieuwe fiets. Fijn frame, superkleur
, en inderdaad superremmen. Alleen jammer dat Cube blijkbaar niet goed heeft gekeken naar de compatibiliteit met de shifters.
Zal deze week even kijken of er iets met m'n lbs te overleggen is.
Ik ben verder ook erg tevreden met m'n nieuwe fiets. Fijn frame, superkleur
Zal deze week even kijken of er iets met m'n lbs te overleggen is.
-
KleinGuy
- Mountainbiker
Even deze thread wat nieuw leven inblazen.
Ik heb mijn klein een upgrade cadeau gedaan, nl oro bianco remmen en xtr rapidfire schifters en een xtr achtterderailleur. Het design en uiterlijk van deze combi is prachtig.
Maar nadat ik gisteren begonnen ben met de montage. is op het eerste zicht deze combi toch niet zo ideaal.
De remunit tss het handvat en de shifters bevestigen is geen optie, de remhendel staat dan veel te ver naar buiten. Je wijsvinger ligt dan op de cilinder ipv op de hendel.
De andere mogelijkheid lukt al iets beter (handvat-shifter-rem), maar toch wringt de shifter nog altijd tegen de remunit.
Heeft iemand een idee of formula hier al een oplossing voor heeft?
@uncle sam: is de volgende foto met xtr shifters? Dit lijkt me toch wel te passen, of was het nog niet optimaal?

Ik heb mijn klein een upgrade cadeau gedaan, nl oro bianco remmen en xtr rapidfire schifters en een xtr achtterderailleur. Het design en uiterlijk van deze combi is prachtig.
Maar nadat ik gisteren begonnen ben met de montage. is op het eerste zicht deze combi toch niet zo ideaal.
De remunit tss het handvat en de shifters bevestigen is geen optie, de remhendel staat dan veel te ver naar buiten. Je wijsvinger ligt dan op de cilinder ipv op de hendel.
De andere mogelijkheid lukt al iets beter (handvat-shifter-rem), maar toch wringt de shifter nog altijd tegen de remunit.
Heeft iemand een idee of formula hier al een oplossing voor heeft?
@uncle sam: is de volgende foto met xtr shifters? Dit lijkt me toch wel te passen, of was het nog niet optimaal?

Formula remhendels gaan idd. niet makkelijk samen met Shimano shifters, het gedeelte van de remhendel wat normaal tegen de shifters zit is erg dik geconstrueerd bij Formula. Met Sram was het niet zo lastig vond ik.
Het is natuurlijk ook persoonlijk, ik zelf heb het liefst dat ik de volledige breedte van het handvat kan vasthouden zonder dat de shifter in de weg zit. Daarbij moet ik altijd goed bij de remmen kunnen, het liefst met twee vingers.
Op een singlespeed setup na heb ik volgens mij alle manieren al geprobeerd:

XTR shifter tussen remhendel en handvat: shifters te dicht bij m'n handen, remhendel te ver weg.

Remhendel tussen shifter en handvat: werkt prima voor mij, duurde wel even voordat ik ze goed had staan qua 'hoogte'. Zo heb ik ze nu op m'n fully gemonteerd.

Icm. gripshift: werkt prima.

Icm. Formula Mixxmasters (of hoe heten die dingen): werkt prima, al duurt het hier ook even voordat je het goed hebt staan.
Het is natuurlijk ook persoonlijk, ik zelf heb het liefst dat ik de volledige breedte van het handvat kan vasthouden zonder dat de shifter in de weg zit. Daarbij moet ik altijd goed bij de remmen kunnen, het liefst met twee vingers.
Op een singlespeed setup na heb ik volgens mij alle manieren al geprobeerd:

XTR shifter tussen remhendel en handvat: shifters te dicht bij m'n handen, remhendel te ver weg.

Remhendel tussen shifter en handvat: werkt prima voor mij, duurde wel even voordat ik ze goed had staan qua 'hoogte'. Zo heb ik ze nu op m'n fully gemonteerd.

Icm. gripshift: werkt prima.

Icm. Formula Mixxmasters (of hoe heten die dingen): werkt prima, al duurt het hier ook even voordat je het goed hebt staan.
foto was inderdaad met xtr shifters, passing was nog niet optimaal (wegens dikte remhendelreservoir) maar doenbaar... je kunt ook wat spelen met de horizontale afstand van de shifter tov bevestigingsklauw
in ieder geval dien je met formula remmen zeker de remhendel buiten de shifters te plaatsen, tenzij je natuurlijk graag remt met je volle hand :)
in ieder geval dien je met formula remmen zeker de remhendel buiten de shifters te plaatsen, tenzij je natuurlijk graag remt met je volle hand :)
Als ik ze zo gemonteerd had schakelde ik vaak per ongelukuncle sam wrote:in ieder geval dien je met formula remmen zeker de remhendel buiten de shifters te plaatsen, tenzij je natuurlijk graag remt met je volle hand :)
Dan zaten de shifter-hendeltjes precies op de plek waar mijn vingers vrij moeten kunnen bewegen, en aangezien die XTR shifters erg makkelijk schakelen hoefde ik ze maar aan te raken bij wijze van spreke..
-
KleinGuy
- Mountainbiker
Bedankt voor de foto's.
Ik denkt dat ik voorlopig voor de eerste oplossing ga.
Om met 1 vinger te kunnen remmen heb ik speciaal de bianco's gekozen (180-160) met zijn 1 vinger hendel.
Had ik dit op voorhand geweten, had ik toch beter geopteerd voor xo's, maar de rapidfire shitfter ligt mij beter.
Ik had hier op voorhand wel wat over gelezen, maar ik dacht dat het met de nieuwe xtr's zonder display wel los zou lopen.
Ik denkt dat ik voorlopig voor de eerste oplossing ga.
Om met 1 vinger te kunnen remmen heb ik speciaal de bianco's gekozen (180-160) met zijn 1 vinger hendel.
Had ik dit op voorhand geweten, had ik toch beter geopteerd voor xo's, maar de rapidfire shitfter ligt mij beter.
Ik had hier op voorhand wel wat over gelezen, maar ik dacht dat het met de nieuwe xtr's zonder display wel los zou lopen.
zie foto, je moet zorgen dat de shifters niet tegen je handvat zitten ook éQprs wrote:Als ik ze zo gemonteerd had schakelde ik vaak per ongelukuncle sam wrote:in ieder geval dien je met formula remmen zeker de remhendel buiten de shifters te plaatsen, tenzij je natuurlijk graag remt met je volle hand :)
Dan zaten de shifter-hendeltjes precies op de plek waar mijn vingers vrij moeten kunnen bewegen, en aangezien die XTR shifters erg makkelijk schakelen hoefde ik ze maar aan te raken bij wijze van spreke..
trouwens met mijn hope mini's zet ik nog steeds mijn xtr shifters binnen de remhendels