06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

archie bunker wrote:
cowboy peter wrote: Ik stel mij soms de vraag waarom sommige organisaties hun parcours tot 30, zelfs 40km, van de startplaats vandaan willen laten lopen. Is de streek rondom de startplaats niet uitdagend genoeg, wees dan creatief en maak ze uitdagend, en geef uw tocht een bepaalde eigenheid. Niet elke tocht kan over de Kluis of Kemmel.
Dat noem ik nu eens verstandige praat waar ik mij volledig kan bij aansluiten.
Persoonlijk ben ik nogal tuk op marathons (als ge boven de 100km gaat mag je het toch zo noemen denk ik), en er zijn maar weinig clubs die deze willen (of durven) organiseren.
Vraag me dan ook af hoe je dat doet, al ge maar een 30-tal km van je startplaats mag afwijken? Men kan toch niet door de buren hun tuin beginnen crossen?
Iedere marathon is zowiezo een samenvatting van andere tt's in de regio:
Poperinge = kemmel +bailleul+westouter+cassel....
Maarkedal= Oudenaarde+Melden+Ronse...
Ieder organisatie die zulke megatochten wil op poten zetten kan op mijn sympathie rekenen, want zo zijn er nie veel...
Dit is een vrij land, en de dreven, straten, kerkwegelkes enz. zijn er voor iedereen. Men moet dan ook niet pretenderen dat bepaalde stroken toehoren aan één of andere organisatie, omdat men er toevallig woont...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

the grandmaster wrote:
archie bunker wrote:
cowboy peter wrote: Ik stel mij soms de vraag waarom sommige organisaties hun parcours tot 30, zelfs 40km, van de startplaats vandaan willen laten lopen. Is de streek rondom de startplaats niet uitdagend genoeg, wees dan creatief en maak ze uitdagend, en geef uw tocht een bepaalde eigenheid. Niet elke tocht kan over de Kluis of Kemmel.
Dat noem ik nu eens verstandige praat waar ik mij volledig kan bij aansluiten.
Persoonlijk ben ik nogal tuk op marathons (als ge boven de 100km gaat mag je het toch zo noemen denk ik), en er zijn maar weinig clubs die deze willen (of durven) organiseren.
Vraag me dan ook af hoe je dat doet, al ge maar een 30-tal km van je startplaats mag afwijken? Men kan toch niet door de buren hun tuin beginnen crossen?
Iedere marathon is zowiezo een samenvatting van andere tt's in de regio:
Poperinge = kemmel +bailleul+westouter+cassel....
Maarkedal= Oudenaarde+Melden+Ronse...
Ieder organisatie die zulke megatochten wil op poten zetten kan op mijn sympathie rekenen, want zo zijn er nie veel...
Dit is een vrij land, en de dreven, straten, kerkwegelkes enz. zijn er voor iedereen. Men moet dan ook niet pretenderen dat bepaalde stroken toehoren aan één of andere organisatie, omdat men er toevallig woont...
ben ik volledig mee akkoord, tenzij het privé stukken zijn of stukken waar toestemming moet voor gevraagd worden... Indien men als organisatie toestemming moet vragen om ergens te passeren (gemeente of particulieren) en men duidt aan dat het een eenmalige doorgang is, dan kan men dit wel pretenderen volgens mij.

Dan is het aan de tweede organisatie om de toelating te vragen om te passeren. Als die dan geweigerd wordt, dan passeert men er niet. Maar ergens op een privé stuk passeren zonder aanvraag te doen, dat kan niet!

In het verleden, en nog steeds trouwens, zijn er tal van organisaties die bijvoorbeeld via Bellegembos rijden zonder toelating... Dit kan dus ook niet hé.

Misschien een voorstel voor de gemeentes...
Controleer de organisaties die bezig zijn op toelatingen tijdens de tocht... Indien geen toelating, leg den boel stil. De organisatie in kwestie zal het geen twee keer riskeren om hun deelnemers zo blok te zetten. Laat ze dat bijvoorbeeld op de kluisberg ne keer of twee doen, awel, iedereen die wil passeren zal toelatingen vragen.

Misschien drastisch, maar volgens mij nog altijd beter dan alles te verbieden...

Hier wijs ook ik niemand terecht... Als de organisatie alle toelatingen heeft, dan is Jodelaietie in de fout. Als de organisatie geen toelatingen heeft, dan zijn zij hier fameus in de fout gegaan...

Ik hoop dat diegene die hier in de fout gegaan is, het lef heeft om zijn verontschuldigingen aan te bieden!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

na wat achtergrond informatie is het mji duidelijk geworden wie hier fameus in de fout gegaan is en heeft gezondigd tegen een heel aantal regels.
Ik wens mij dan ook niet meer te mengen in deze nutteloze discussie over wie wel en wie niet! :evil: :evil:

Alleen hoop ik dat de schuldigen beseffen welke gevolgen dit kan hebben voor de sport in onze regio!
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

wie is nu in de fout? het lef heeft om zijn verontschuldigingen ,op het forum te plaatsen,
Jodelaitie ,wiens verhaal is nu juist,.......... vervolg van de episode??

BLIJFT TOCH MET VRAAGTEKENS ZITTEN,,,,,,,,,,????????????????????

grt heuveltje
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

na de laatste post van Rock Rider is dit niet moeilijk te concluderen hé
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Pfffffffff,

de kleine kinderen zitten toch al op school ipv hier te komen zeveren.

Sommige clubs kunnen blijkbaar niet verdragen dat deze mensen een mooie tt kunnen maken. En nog dit,

Als Jodelaitie dit allemaal weet
dan heeft hij een bepaalde functie dat dit allemaal mogelijk maakt.
Die functie laat ik nu even in het midden. Als dit zo is dan is hij hier
ferm over de schreef gegaan en dit zal hem een ferme sigaar op z'n
werk kosten. Vanuit z'n functie kan hij dit niet maken.

Trouwens nog dit, Wees maar zeker als bv de eigenaar van Bellegembos
zou zien dat ze daar aan het fietsen zijn en dit mag niet dan vrees ik
dat het niet lang zou duren...... DUS IK BEN ER HEEL GERUST IN
DAT ALLES IS AANGEVRAAGD. Ik ken deze club niet want ben van
Brugge en die mensen hebben waarschijnlijk echt hun werk erin gestoken
om alles mooi te maken. Probeer maar eens een rit te maken van 110 km.
wkw
Mountainbiker

Post by wkw »

Zelden zoveel pagina's vol gekregen over wkw dan dit jaar. Blijkbaar houdt dit parcoursgedoe veel mensen bezig. Ik ga hier geen wilde uitspraken doen maar bij mijn weten is er geen elke club die zich zomaar een gebied kan toe eigenen. Een tocht van 100 km op grondgebied Wevelgem lijkt me niet haalbaar en niemand kan ons verbieden een bepaalde richting uit te trekken. Verder is het niet zo dat wegen voorbehouden zijn voor een club. Ik ga regelmatig fietsen in Heuvelland en Vlaamse Ardennen en fiets ook steeds op dezelfde wegen. Deze worden ook gebruikt door verschillende organisaties. Moet ik me daar druk in maken? Neen!
Nogmaals: diegene die de rit gereden hebben waren enthousiast. Diegene die hier al meer dan 5 blz hebben volgeschreven waren er grotendeels niet bij maar houden vast aan de parcourshistorie. Het lijken wel "ramptoeristen" op zoek naar sensatie.
Allé, weer aan jullie ... op naar blz. 8... of zegt er iemand nog iets over het fietsen zelf?
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Barbeque wrote:Pfffffffff,

de kleine kinderen zitten toch al op school ipv hier te komen zeveren.

Sommige clubs kunnen blijkbaar niet verdragen dat deze mensen een mooie tt kunnen maken. En nog dit,

Als Jodelaitie dit allemaal weet
dan heeft hij een bepaalde functie dat dit allemaal mogelijk maakt.
Die functie laat ik nu even in het midden. Als dit zo is dan is hij hier
ferm over de schreef gegaan en dit zal hem een ferme sigaar op z'n
werk kosten. Vanuit z'n functie kan hij dit niet maken.

Trouwens nog dit, Wees maar zeker als bv de eigenaar van Bellegembos
zou zien dat ze daar aan het fietsen zijn en dit mag niet dan vrees ik
dat het niet lang zou duren...... DUS IK BEN ER HEEL GERUST IN
DAT ALLES IS AANGEVRAAGD. Ik ken deze club niet want ben van
Brugge en die mensen hebben waarschijnlijk echt hun werk erin gestoken
om alles mooi te maken. Probeer maar eens een rit te maken van 110 km.
Ahum ahum ...

1.De eigenaar van Bellegembos kan het niet zien als er iemand doorrijdt. Er zijn nl. 7 eigenaars (gedeeld eigendom binnen één familie) waarvan de dichtste in het Brusselse woont, de andere 6 wonen in het buitenland. Dus Brussel is een beetje ver om iemand in Bellegem door zijn bos te zien rijden ... :lol:

2.Er is in het verleden meermaals door Bellegembos gereden ZONDER toestemming. Wij (Steenbakkers) waren vorig jaar de eerste die er doorreden MET toestemming, deze info bij onze aanvraag vernomen van één van de eigenaars, WKW was dit jaar de tweede, ... . Als je weet hoeveel TT's er nog doorrijden, dan weet je onmiddellijk ook dewelke er al doorreden zonder toestemming ...

3. En over de rest (Kluisbergen dus), is er hier al genoeg over gezeverd ... Herlees de post van Rock Rider eens goed, en je weet hoe de vork in de steel zit, en daar heeft de functie van Jodelaietie mijns inziens niets mee te maken, tenzij dat de eigenaar van een privéstuk kennen verboden is ... #-o
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Na hetgeen ik zondag gehoord had , vast van plan geweest hier verder geen tijd meer aan te verliezen. Maar als jodelende , jankende milieuambtenaar misbruik van zijn werk makende persoon, hoef ik dit niet te pikken.
Als privéeigenaars (meervoud) op vrijdagmorgen pijltjes vinden in hun tuin, als burgmeester zowel op vrijdag en zaterdag de politie sturen naar de organisatie , tevergeefs. Als ik volgend jaar terug bij die privéeigenaars moet gaan om een 1x passage te bekomen , als ik terug bij diezelfde burgemeester moet gaan zitten om een mooi parcours te maken dan heb ik alle recht om dit aan te klagen. Het zal in ieder geval niet meer gebeuren , ik engageer mij voor niets meer.
We kunnen misschien in de toekomst van de 4schaar naar de toren weg en weer rijden op dat breed stuk met een lint in het midden.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Rock Rider wrote:

Misschien een voorstel voor de gemeentes...
Controleer de organisaties die bezig zijn op toelatingen tijdens de tocht... Indien geen toelating, leg den boel stil. De organisatie in kwestie zal het geen twee keer riskeren om hun deelnemers zo blok te zetten. Laat ze dat bijvoorbeeld op de kluisberg ne keer of twee doen, awel, iedereen die wil passeren zal toelatingen vragen.

Misschien drastisch, maar volgens mij nog altijd beter dan alles te verbieden...
=D> =D> =D>

in Kluisbergen zijn er al suggesties geopperd om in de toekomst aan iedere organisatie (toelating of geen ) per achtergebleven of passage zonder toelating pijltjes/bordjes/lintjes/gekladder op bomen € 50 per stuk aan te rekenen vanaf 48u na de passage aan de inrichtende organisaties of inrichtende personen........want vele organisties zijn te laks om deze op te ruimen......of spuiten gewoon op de bomen (moeten ze ook nie meer opruimen achteraf hé... :evil: )

wie niet horen wil zal voelen...in z'n portefeuille
Post Reply