07/09/08 BERLARE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

dadi wrote:wie doet het hem na als 10 jarige en zonder te zagen.
De jeugd heeft zich precies geamuseerd in Berlare. Voor mijnen makker Staf (14 jaar geloof ik) was het zijn eerste toertocht ooit, hij fietst nog maar 1 maand.
Ik vond het een sterke prestatie om dan in dergelijke weersomstandigheden 53 km te fietsen, zowel Staf als zijn nieuwe fiets waren direct goed gedoopt.

Nogmaals een oproep hier :

Ik heb op één van de beklimmingen van de Scheldedijken een fietscomputer gevonden. De eigenaar mag zich steeds melden via PB.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

dadi wrote:dien dooie pier was ik.
ik klaag niet, ik merkte dit gewoon op.
de lussen extra van de 70 waren overwegend asfalt. en als je dan aan de kerk van kalken ongemerkt de pijlen begint te volgen van een baan toertocht en zo 10 km extra doet dan doet dat op ' t eind pijn.hongerklop. op 't laatst een beetje afgesneden en zo binnen gekomen met 78 km op de teller avg 25.4 . zoon en vrouw waren toen ook 10 minuten binnen van de 52 km. wie doet het hem na als 10 jarige en zonder te zagen. daarna wel snel de camionette in en naar huis. den trappist is voor volgend jaar.

aan zo'n gemiddelde had ik ook dood gezeten =D>
ook voor de zoon =D>
Cubvik
Mountainbiker

Post by Cubvik »

*Douches voor de vrouwen:

In ons jeugdheem hebben inderdaad maar één doucheruimte. Normaal gezien wordt indien er vrouwen zich willen douchen de doucheruimte vrijgemaakt/gereserveerd waarna ze zich rustig kunnen douchen. Ondertussen moeten de heren even geduld hebben (gentlemen) tot de douches weer vrij zijn. Dit zou inderdaad beter moeten worden gecommuniceerd bij de inschrijvingen en/of aangeduid worden. We houden hier zeker rekening mee bij volgende edities.

* Parcours:
Op de 70 km zitten er enkele langere stukken asfalt tussen, dit is onvermijdelijk, dit zijn echt verbindingsstukken voor de volgende onverharde stukken, we proberen dit zoveel mogelijk te vermijden en het beste uit onze streek te halen.

* Afspuiten fietsen:

Normaal gezien ging er ook een hogedrukspuit zijn ook maar deze was helaas defect, daardoor langer wachtijden voor reinigen van de fietsen.

Alvast bedankt voor de reacties en feedback

Sportieve groeten

Scheve Villa MTB Team
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

De Wettel wrote:
dadi wrote:wie doet het hem na als 10 jarige en zonder te zagen.
De jeugd heeft zich precies geamuseerd in Berlare. Voor mijnen makker Staf (14 jaar geloof ik) was het zijn eerste toertocht ooit, hij fietst nog maar 1 maand.
Ik vond het een sterke prestatie om dan in dergelijke weersomstandigheden 53 km te fietsen, zowel Staf als zijn nieuwe fiets waren direct goed gedoopt.

Nogmaals een oproep hier :

Ik heb op één van de beklimmingen van de Scheldedijken een fietscomputer gevonden. De eigenaar mag zich steeds melden via PB.
Whaa ik ben dien makker :), jaja moest de johan ni geslipt zijn in de beklimming haddik dezen 'kilometriek' :P nie gevonnen eh.

Merci 'wettel' =D>
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Na 3 dagen vergaderen dan toch nog een verslagsken van ons sompig ritje!
Afspraak met Omer, Speedy, Jochen aan de "Skeve Villa" om 8 uur!
Perfect, iedereen was op post, en we konden zodoende het startschot geven rond 8u10. Al vlug werden we de berm opgestuurd, maar was er ook de mogelijkheid om evenwijdig verhard te rijden. Omer en ik lieten ons niet kennen en namen de Berm en scholden de anderen volmondig uit voor Jan.... . Na de berm doken we redelijk vlug enkele single-tracks door, met hier en daar een "poortje", en daarna het snelle optrekken van Omer amaai
Het eerste slachtoffer was Speedy, hij loste al vlug de rol en ik zou hem maar terugzien toen ik 's middags bij hem thuis onze junior ging oppikken.
Jochen hing zoals gewoonlijk aan de rekker, en ik zoals gewoonlijk in Omer zijn wiel. Wa kan die fietsen....man man.
Gelukkig mag ik altijd op wat medelijden rekenen . Enkele dijkpassages werden redelik vlotjes tegen 35 erdoorgejast, even dacht ik in het water Jaws te zien , maar het was een witte jacht...om maar te zeggen dat ik geen tijd had om rond te kijken en indien wel, van moeite verkeerde beelden zag. Op gegeven moment zag ik zelfs een bosbrand op het water . Na een klein bosje en nog wat verder de "konijnenberg" konden we na 35 km eindelijk de tank bijvullen.
Aan de RV onze vriend Waaslander gezien, de man van Troyer uit Aspelare, de Punker (met helm) en nog een kennis van Omer.(tom?)
Het regende al een tijdje, maar nu begon het pas te gieten, jaja gieten!
We twijfelden nog even om de 70 te doen, maar de geroepen woorden bovenaan dit verslag indachtig, gingen we voluit voor de max!
Na de RV schakelde Omer en zijn giro-maat direkt in hoge versnelling, wat ik niet kan verteren . Ik bleef dan ook op enkele 10-tallen meters hangen samen met Jochen. Maar na een paar kilometer waren de spieren terug warm en konden we samen aanpikken bij onze 2 koplopers. Just in time...in een single-track gaf Omer er een lap op, zijne maat liet het gat vallen en gelukkig kon ik op mijn elan doorgaan en aanpikken bij onze krachtpatser. In 't wiel hangen was terug mijn deel. We trapten dapper verder, maar het wiel van Omer werd regelmatig kleiner, en weer groter ...nen accordeon had er niks bij.
Tot de 2de RV hield ik dapper vol.
Daar kwamen we terug onze 2 andere mannen tegen.
Ik besloot bij hen te blijvne gezien de rest van het parcours samenliep.
Doch den Tom (als ik mij ni vergis) vond het nodig den blubber van Berlare aan een onderzoek te onderwerpen en zo kwamen Jochen en ik alleen te bollen. Voor Jochen was ik dan ook weer iets te snel en Omer was al uit het zicht verdwenen. Door de zware regenval werd het parcours herschapen tot een ware modderpoel en waren de omstandigheden geheel anders dan bij de start . Maar we hielden vol.
We kwamen allen redelijk kort na mekaar aan en genoten nog van ne "Scheven Douche" nen boterham met "gekapt" (waarvoor dank aan de organisatie) en nog ne korten apres.
Tijdens het nuttigen nog een dikke bees gekregen van Stagiairke (zou hij zich willen outen ) BKG zien aankomen en nog een klapke gedaan met Dodger en vriend.
Een geslaagd modderbad en 24 avs op 70 km.

Na een lekker bord warme beenhesp met frietjes en mosterdsaus was ik terug als herboren! Maar 1 keer vuil per dag is ruim genoeg!
Eeen 12-tal DZM-ers in totaal ondanks het selchte weer...ni slecht!
CU sunday on Wetteren-Beach