Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Fatso Forgotso wrote:Da van die smile kan ik enkel bevestigen maar 'k voel me toch al een dag of twee slapjes....
"Het moment" was toch toen ik achter Serge reed (die ik toen nog niet kende) en er plotseling een gekraak van jewelste was....bezweek er daar wel geen den onder de regen zeker....vlak voor zijn neus.
Hey!, alles goed.
Ik voel me nu als een opneemvod, slap dus, dat tochtje gaat nog even in het lichaam blijven zitten (ben precies toch wel diep geweest). Dat van dien dennenboom is werkelijk ongeloofelijk, daar hebben we echt 5 minuten chance gehad.

Serge
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

serge wrote: Hey!, alles goed.
Ik voel me nu als een opneemvod, slap dus, dat tochtje gaat nog even in het lichaam blijven zitten (ben precies toch wel diep geweest). Dat van dien dennenboom is werkelijk ongeloofelijk, daar hebben we echt 5 minuten chance gehad.

Serge
Amai, dat is wel eentje voor in de annalen van jullie MTB carriere. Over dat slap voelen: same here. Heb flying shit en had gisterenavond koorts, nu al ietske beter maar nog niet 100%. 't heeft krachten gekost.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

serge wrote:
Fatso Forgotso wrote:Da van die smile kan ik enkel bevestigen maar 'k voel me toch al een dag of twee slapjes....
"Het moment" was toch toen ik achter Serge reed (die ik toen nog niet kende) en er plotseling een gekraak van jewelste was....bezweek er daar wel geen den onder de regen zeker....vlak voor zijn neus.
Hey!, alles goed.

Serge
Hebben jullie mij niet zien staan duwen aan dienen boom? 8)
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Allez 12e geworden op de 130 ... best tevreden met men resultaat.
Volgend jaar het podium op ... :-)
Beer
Mountainbiker

Den anderen kant

Post by Beer »

Ik zie dat de reacties nogal uiteen lopen over de kwaliteit van de race. Het was idd de 12e editie maar voor ons als organisatie de eerste keer. Het was ook meteen een hele grote test want alles wat fout kon lopen liep ook fout. Dat zie je als deelnemer niet allemaal. We hebben echt met zijn allen gezwoegd om er iets moois van te maken. Alles van te voren goed getest (douches, bikewash etc), maar op de dag zelf liet alles het afweten. Snel noodoplossingen gezocht, en gevonden, echter niet ideaal. Ik heb de week ervoor nog een twintigtal bomen van het parcours moeten zagen, wat ook niet voorzien was en veel tijd in beslag nam die ik eigenlijk niet had. Op de zondagochtend de matten van chronorace op zijn plek gaan leggen, gaat de remorque vlak voor het eerst punt kapot; wiel blokeerde. Ter plekke proberen te repareren lukte niet, daarna alles (24 matten + accu's etc) overgesleept in een pick-up in de stromende regen. Bij elk punt kwamen we net op tijd om de eerste over de mat te zien passeren. Wat een stress was dat. En zo was er nog veel meer. Het opruimen de dagen erna was ook ellende. Vrachtwagens kwamen niet meer het terrein op dus we hebben als beesten door de modder moeten zwoegen met alle spullen. Het heeft ons allemaal 10 jaren van ons leven gekost, maar we doen het volgend jaar weer, alleen beter, en met dezelfde inzet. Ik begrijp dat niet iedereen inziet wat het inhoud om de Grand Raid te organiseren en nog een paar jaar runnende te houden, maar dat hoeft ook niet. Wellicht hebben we volgend jaar dezelfde glimlach een aantal dagen op onze lippen, net als alle finishers.

Tot volgend jaar....
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Yo beer, bedankt voor de inspanning samen met de vele vrijwilligers die ook uren in het rotweer mochten vertoeven...Volgend jaar zeker terug op de afspraak!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

En nu hopen op beter weer voor volgend jaar =D>
señor cartero
Mountainbiker

Post by señor cartero »

Inderdaad Beer, Dat kan ik goed begrijpen! Toch ben ik tevreden over de organisatie ook al heb ik m'n bike nie kunnen afspuiten en heb ik mij maar met een koud, fijn waterstraaltje gewassen!
k'wist trouwens ook nie dat er douches en afspuitgelegenheden waren aan de camping, anders trok ik daar naartoe en was ik beter gewassen en was m'n bike ook proper. Bedankt voor deze onvergetelijke dag! k'wens de voltallige organisatie ook te bedanken voor het trotseren van het hondeweer en de vele andere inspanningen!
Ik ben er alvast volgend jaar ook terug bij en hopelijk met goed weer!

Vele groeten!
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

Eindelijk , na een paar dagen de "schade" kunnen opmeten : buiten een enigszins gebluts ego (ben zelf niet zo tevreden over mijn prestatie) en nieuwe remblokken voor de schijven valt het nog best mee.

Ik denk ,zoals velen die voor de eerste keer meereden, dat zelfs de 70km "extreme" waren door de omstandigheden.

Dat de organisatie hier en daar een steek laat vallen is jammer, maar uiteindelijk niet onoverkomelijk : de dag nadien, achter een frisse Duvel en onderuit in de zetel lijkt het geleden leed al heel wat kleiner.
OK het was aanschuiven aan de bikewash (een kleine verwijzing naar de bikewash op de weg had veel mensen gelukkig gemaakt) en aanschuiven aan de douches (maar wel lekker warm binnen !) maar misschien maakt dit allemaal wel deel uit van het concept "raid".

Ik vond alles bij mekaar de organisatie nog best OK : bepijling (op de 70) was dik OK , bevoorrading OK (had liever ééntje meer gezien..) , seingevers (die zelfs nog een bemoedigend woordje over hadden voor ons sukkelaars), mooi parcour,....
Ik zou het niet graag moeten helpen organiseren =D> =D> =D> =D> voor alle vrijwilligers

Volgend jaar opnieuw ? Ik denk het wel en misschien voor 90 :-? of voor een snellere 70 ? :-?

Jan
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="JanJ"]Eindelijk , na een paar dagen de "schade" kunnen opmeten : buiten een enigszins gebluts ego (ben zelf niet zo tevreden over mijn prestatie) en nieuwe remblokken voor de schijven valt het nog best mee.

Ik denk ,zoals velen die voor de eerste keer meereden, dat zelfs de 70km "extreme" waren door de omstandigheden.

Dat de organisatie hier en daar een steek laat vallen is jammer, maar uiteindelijk niet onoverkomelijk : de dag nadien, achter een frisse Duvel en onderuit in de zetel lijkt het geleden leed al heel wat kleiner.
OK het was aanschuiven aan de bikewash (een kleine verwijzing naar de bikewash op de weg had veel mensen gelukkig gemaakt) en aanschuiven aan de douches (maar wel lekker warm binnen !) maar misschien maakt dit allemaal wel deel uit van het concept "raid".

Ik vond alles bij mekaar de organisatie nog best OK : bepijling (op de 70) was dik OK , bevoorrading OK (had liever ééntje meer gezien..) , seingevers (die zelfs nog een bemoedigend woordje over hadden voor ons sukkelaars), mooi parcour,....
Ik zou het niet graag moeten helpen organiseren =D> =D> =D> =D> voor alle vrijwilligers

Volgend jaar opnieuw ? Ik denk het wel en misschien voor 90 :-? of voor een snellere 70 ? :-?

Jan[/quote]

toch knap gereden...en nog ne merci voor het aangename gezelschap

'k heb onderweg tijd gehad voor wat fotokes...de laatste zijn ewa mistig, maar zelfs mijn kodakske had last van de vochtigheid :wink:

[url]http://willydejaegere.fotopic.net/c1577032.html[/url]
Post Reply