BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Stijnie
- Mountainbiker
Re: Laurent Saublens zegt :
Allez da ziet er al beter uit!A d r i wrote:Niet-vergunningrijders kunnen starten (mits extra betaling van 4€ voor een dagvergunning) maar zij kunnen geen kampioen worden.
Het gaat om 1 grote ronde van 90km.
Euh starten we dan in dezelfde box van de amateurs of funA??? Of apart...
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
't meest logisch zou voor mij zijn dat niet-vergunninghouders in een aparte box starten na de vergunninghouders. Niet dat ik ze minderwaardig acht want er zijn er heel veel die beter rijden maar om de vergunninghouders een eerlijke kans op een goed klassement te geven.
-
Stijnie
- Mountainbiker
gewoon in dezelfde box en jullie met vergunning op de eerste rijen en wij daarachter! Wat ik ni zo graag hebben is dat de vergunninghouders starten om bv 8u30 en wij om 8u45. Gewoon tesamen vertrekken en hopen dat ik nog in de kopgroep kan geraken tijdens de start!the sentinel wrote:'t meest logisch zou voor mij zijn dat niet-vergunninghouders in een aparte box starten na de vergunninghouders. Niet dat ik ze minderwaardig acht want er zijn er heel veel die beter rijden maar om de vergunninghouders een eerlijke kans op een goed klassement te geven.
- A d r i
- Mountainbiker
De start is om 11u00.
In principe wordt er in boxen gestart per klasse. Eea hangt af van de Bond die hierrond nog moet samenzitten.
Het parkoers van de Juniors wordt waarschijnlijk 'slechts' 55km lang en zal in Cocrou terugbuigen naar Pecrot.
De start wordt waarschijnlijk gegeven vanaf het "dorpsplein" van Pecrot en gebeurd achter een wagen tot halverwege de eerste helling (op asfalt)
Het parkoers zal hier en daar nog lichtjes wijzigen. Ik hou jullie op de hoogte.
In principe wordt er in boxen gestart per klasse. Eea hangt af van de Bond die hierrond nog moet samenzitten.
Het parkoers van de Juniors wordt waarschijnlijk 'slechts' 55km lang en zal in Cocrou terugbuigen naar Pecrot.
De start wordt waarschijnlijk gegeven vanaf het "dorpsplein" van Pecrot en gebeurd achter een wagen tot halverwege de eerste helling (op asfalt)
Het parkoers zal hier en daar nog lichtjes wijzigen. Ik hou jullie op de hoogte.
- Fre C
- Mountainbiker
Ik pas (dit jaar): woensdag op training een open sleutelbeenbreuk opgelopen
en hoop juist op tijd klaar te kunnen zijn voor de eerste strandrace op 19/10, maar dat zal zeer nipt worden. Dokters geven mij een week of 6 tot 8 voor comp niveau weer kan aanvangen.
Maar heb nog aantal jaar tegoed, als ik het langs de positieve kant moet zien...kan wel niet anders zeker!
Maar heb nog aantal jaar tegoed, als ik het langs de positieve kant moet zien...kan wel niet anders zeker!
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
de scheiding is wel normaal.Stijnie wrote:gewoon in dezelfde box en jullie met vergunning op de eerste rijen en wij daarachter! Wat ik ni zo graag hebben is dat de vergunninghouders starten om bv 8u30 en wij om 8u45. Gewoon tesamen vertrekken en hopen dat ik nog in de kopgroep kan geraken tijdens de start!the sentinel wrote:'t meest logisch zou voor mij zijn dat niet-vergunninghouders in een aparte box starten na de vergunninghouders. Niet dat ik ze minderwaardig acht want er zijn er heel veel die beter rijden maar om de vergunninghouders een eerlijke kans op een goed klassement te geven.
niet om het een of ander, maar zo voorkomt men een bepaalde vorm van wedstrijdvervalsing.
en de kans op valpartijen in de start ligt een stuk lager.
opgelet : ik kijk bijlange niet neer op niet vergunninghouders, want er zijn er die aardig met de fiets overweg kunnen.
Maar in wedstrijden waar toch wel echt iets vanaf hangt, gaat het er gewoon harder aan toe, en dan zijn de reflexen van wedstrijdrijders vaak ook beter dan van anderen.
bv in de start kan er al erg veel misgaan bij een onderlinge start. wedstrijdrijders zijn vaak een stuk aggresiever en heviger in de start, om zo snel mogelijk vooraan te komen en zo snel mogelijk alles uit elkaar te trekken.
gebeurd hier iets bij een onderlinge start, zal er altijd verwijt volgen naar die andere. En laat dit nu wel een belangrijke fase zijn waar je al snel heel veel terrein kan verliezen, omdat het gewoonweg keihard durft te gaan - op alle vlakken.
niet vergunninghouders gaan in zulke situaties - waar toch wel wat spreekwoordelijk trek en duwwerk aan te pas komt - in paniek, of liggen al snel te roepen en te schelden.
voor hen is het op zulk moment gevaarlijk, omdat ze zulke situaties ook niet gewoon zijn.
op een gewone XC zie je vaak al een wereld van verschil in manier van starten : funklasse gaat vaak gemoedelijker en wat galanter aan toe. de echte wedstrijdrijders rijden vaak in de startfase als gekken, en doen ook vaak van alle maneuvers (meestal automatisch en onbewuust ) die op het randje af zijn of zelfs er iets over.
voor een nationaal kampioenschap, vind ik zelf een scheiding een goed plan. en zo kunnen er ook geen onderlinge verwijten volgen.
dit is geen verwijt naar funrijders etc...laat dat even duidelijk zijn.
- A d r i
- Mountainbiker
Uit het reglement:
2.1. Het kampioenschap wordt georganiseerd voor de volgende categorieen :
Elite
Beloften
Dames elite
Masters 1
Masters 2
Funklasse-open (enkel vergunninghouders en minimumleeftijd: 19 jaar)
Het is evenwel mogelijk om deel te nemen aan dit kampioenschap (funklasse-open) met een dagvergunning.
ik zal de rest van het reglement publiceren als het vrijgegeven wordt
2.1. Het kampioenschap wordt georganiseerd voor de volgende categorieen :
Elite
Beloften
Dames elite
Masters 1
Masters 2
Funklasse-open (enkel vergunninghouders en minimumleeftijd: 19 jaar)
Het is evenwel mogelijk om deel te nemen aan dit kampioenschap (funklasse-open) met een dagvergunning.
ik zal de rest van het reglement publiceren als het vrijgegeven wordt
-
Stijnie
- Mountainbiker
Tis niet omdat ik geen vergunning heb ik geen wedstrijdrijder ben hé.sunn xtreme wrote:de scheiding is wel normaal.Stijnie wrote:gewoon in dezelfde box en jullie met vergunning op de eerste rijen en wij daarachter! Wat ik ni zo graag hebben is dat de vergunninghouders starten om bv 8u30 en wij om 8u45. Gewoon tesamen vertrekken en hopen dat ik nog in de kopgroep kan geraken tijdens de start!the sentinel wrote:'t meest logisch zou voor mij zijn dat niet-vergunninghouders in een aparte box starten na de vergunninghouders. Niet dat ik ze minderwaardig acht want er zijn er heel veel die beter rijden maar om de vergunninghouders een eerlijke kans op een goed klassement te geven.
niet om het een of ander, maar zo voorkomt men een bepaalde vorm van wedstrijdvervalsing.
en de kans op valpartijen in de start ligt een stuk lager.
opgelet : ik kijk bijlange niet neer op niet vergunninghouders, want er zijn er die aardig met de fiets overweg kunnen.
Maar in wedstrijden waar toch wel echt iets vanaf hangt, gaat het er gewoon harder aan toe, en dan zijn de reflexen van wedstrijdrijders vaak ook beter dan van anderen.
bv in de start kan er al erg veel misgaan bij een onderlinge start. wedstrijdrijders zijn vaak een stuk aggresiever en heviger in de start, om zo snel mogelijk vooraan te komen en zo snel mogelijk alles uit elkaar te trekken.
gebeurd hier iets bij een onderlinge start, zal er altijd verwijt volgen naar die andere. En laat dit nu wel een belangrijke fase zijn waar je al snel heel veel terrein kan verliezen, omdat het gewoonweg keihard durft te gaan - op alle vlakken.
niet vergunninghouders gaan in zulke situaties - waar toch wel wat spreekwoordelijk trek en duwwerk aan te pas komt - in paniek, of liggen al snel te roepen en te schelden.
voor hen is het op zulk moment gevaarlijk, omdat ze zulke situaties ook niet gewoon zijn.
op een gewone XC zie je vaak al een wereld van verschil in manier van starten : funklasse gaat vaak gemoedelijker en wat galanter aan toe. de echte wedstrijdrijders rijden vaak in de startfase als gekken, en doen ook vaak van alle maneuvers (meestal automatisch en onbewuust ) die op het randje af zijn of zelfs er iets over.
voor een nationaal kampioenschap, vind ik zelf een scheiding een goed plan. en zo kunnen er ook geen onderlinge verwijten volgen.
dit is geen verwijt naar funrijders etc...laat dat even duidelijk zijn.
Wil da gewoon efkes meegeven. Ik ga elk weekend gaan koersen zenne. Dan wel marathons en daar heb je die vergunning eigenlijk voor niets nodig want daar start ik toch altijd als elite of senior.
Kheb gewoon geen vergunning als protest tegen de amateurs van den bond. Daar geef ik mijn geld niet aan zenne...Ma denk er terug aan om volgend jaar terug eentje te nemen. Want met vergunning heb je altijd wa korting en als je die euros optel kom ik aan de prijs van een vergunning denk ik
Kheb vroeger een vergunning gehad en weet dus hoe het in de start kan gaan.