Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jelle_be
Mountainbiker

Post by jelle_be »

O, ja de foto's waar gaan we die kunnen bewonderen, want ik heb ook al liggen zoeken naar de tijden (die ik nu al heb gevonden dankzij het forum).
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

106e op de 70km :( , ik dacht da ze zeiden dat er 500 waren op de 70km en er staan maar 332 vertrekkers op :-?
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

jello_be wrote:
Trouwens op welke Tv-zender is dat vanavond want ik heb een tijdje bij die man met zijn 1 been gereden en petje af die ging hellingen omhoog waar iedereen moest afstappen. =D>
TV één om 20.40. "Voorbij de grens" heet dat. Is een programma over 10 mensen met een handicap die een trektocht maken. Heeft niks met biken te maken é, maar Arnoud doet mee. =D>
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

jello_be wrote:O, ja de foto's waar gaan we die kunnen bewonderen, want ik heb ook al liggen zoeken naar de tijden (die ik nu al heb gevonden dankzij het forum).
hier dus, maar staan nog niet online:
http://www.sportograf.de/de/shop/event/388

O ja, iemand de Nissan Downhill Cup gezien op zaterdag? Ja watte, "nie geweune" zulle. Te volgen op groot scherm aan de aankomst. Laatste afdaling moesten ze nog op een soort houten plateau (3 a 4 m boven de weg) vlammen om over de baan te jumpen om vervolgens terug op een superstijle afdaling te komen....en te finishen. Stond bijna aan de grond genageld met de oogskes wijd open. =D>
roger
Mountainbiker

Post by roger »

serge wrote:
DdT wrote:Nog een 50 a 55 km verder rijden zonder remmen was vragen om een ritje in den ambulance en ben dan maar terug naar Bouillon gereden met "slechts" 120 km op de teller tot aan de auto. ](*,)
Spijtig van je opgave, bij mij waren het de laatste 10 km dat ik zonder achterrem zat. Volgend jaar meer geluk!

Ik heb het gehaald, maar het was niet simpel, waar moet ik beginnen?
De organisatie, tja je kunt het of je kunt het niet, en hier was het toch meer het eerste. Als je na 160 km nog de aankomst moet zoeken is er toch wel iets mis, afspuitstand boven werkte niet meer, vrijdag avond koude pasta, enz. Maar het is zoals willy (Tof dat je er s'morgens stond :wink: ) hierboven zegt waar kan je in Belgie of zelf het buitenland
een tochtje van 160 km rijden? (buiten de Salzkammergut Trophy dan).
De rit dan, tuurlijk heb ik afgezien, maar mij ook geamuseerd, ik heb herten, en een vos gezien , bomen zien omvallen, iets minder was, ik heb het slijk van dichtbij gezien, nat tot op het bod (en toen kwam er een beetje zon die je opwarmde), op een kleine 10 uur gebeurd er toch heel wat. Ik heb momenten gehad dat het echt niet meer liep, maar dan eens goed eten en de snelheid ging weer de hoogte in. Ik ben 17 geëindigd, en ben daar zeer tevreden mee, maar het belangrijkste was het uitrijden en dat is met glans (euh modder) gelukt.

Groetjes.
Serge nen dikke proficiat de kunst is van alles langs de positieve kant te bezien maar dan moet het koppeke wel goed zitten en dit was zeker wel het geval bij jou.Morgen vertrek ik naar Turkije ,af en toe ook eens het vrouwtje verwennen.
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Vierde keer GRG 90 km gereden. Met een nieuwe organisatie zou de GRG terug een topper worden. Het parcours is geen Malmedy maar wel zeer mooi en afwisselend in deze prachtige streek.
Positief:
Parcours, de vele seingevers, politie en medewerkers die een hele dag in de regen gestaan hebben =D>
De enorme moeite van de organisatie om terug iets op poten te zetten =D> en dat in barslechte weersomstandigheden. Je zou voor minder dépri worden als organisator.
Bergklassement is origineel idee
Minder positief:
Geen noodnummer voor onderweg.
Bevoorradingen gewoontjes (groene bananen die niet verteren)
Douches en afspuitstand konden beter.
Klassement is er enkel algemeen en niet per categorie.
Ik zou zeggen, een tweede zit. Doe het volgend jaar in september nog eens over, werk de zwakke puntjes weg, bestel een heerlijk zonneke en 't komt wel dik in orde.
Iemand al een idee waar het "bergklassement" staat?
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Met veel goesting afgezakt naar GRG voor de 160km...Den den deze al om 3u al uit de veren zodat ik om 4u kon vertrekken richting Bouillon.
Ginder om 6u toegekomen opt gemakje de nummer gehaald enzo. Allez opt gemakje was veel gezegd da was de bedoeling. Kga om mijne nummer met de fiets, krijg mijn startpakket en dan zegt die madam ah nog eens 5 euro voor den chip. Shit ik heb geen geld bij dan moet ik terug naar de auto. Ik stel voor om mijn pakket mee te nemen naar de wagen en mij klaar te maken en dan voor de start mijn 5 euro af te geven. Ah nee da ging niet ik moest eerst die 5 euro afgeven. Ik dus weer naar den auto 5 euro gepakt weer naar ginder, pakket gekregen en weer naar den auto. Ondertussen was da al 6u40. Staat er daar ondertussen al nen hollander tegen mijne bumper geplakt met zijne auto. Kreeg mijne koffer niet meer open. Vraag vriendelijk mag ik ook nog in mijne auto en ga je u aub verzetten. Ja ok doen we direct...Diene kees maakt geen aanstalten. Nu al wat bozer...ga je u wa verzetten aub. Nee jong niets...en ze vertrekken naar de start van de 160km en zeg hem bedankt hé om u te verzetten. Ja sorry ik weet het zei diene...kom jongen bolt het af zeg ik of ik doe hier nog maleuren. Als ik volgende keer nog zoiets tegenkom garanti de handtekening van mijne trekhaak in zijne bumper.
Allez om 7u05 aan de start geraakt...just op tijd! Wijle weg...voelde direct al dat het iets minder ging zijn vandaag in houffa nog 22ste sen en 24ste alg. Uitrijden was het doel! Na 40min begint dat daar te gieten pffffffff...Op de langen duur doornat en kou beginnen krijgen hé. Kon mijn vingers bijna niet meer bewegen, mijn armen begonnen te verstijven en totaal geen jus in de benen. Na 90km er de brui aangegeven en wijselijk binnen gereden. Khad er gene fun meer aan...
Savonds na mijn avondmaal ben ik dan nog ziekjes beginnen worden. Heel mijn lichaam deed pijn en lichte koorts. Voila de verklaring is er al voor de mindere benen.
Organisatie vond ik ook wa poverkes! Ze praten allemaal van houffamarathon, maar da was toch stukken beter zenne. De bepijling was misschien goed maar anders moeten ze nekeer dezelfde pijlkes nemen dan de blosoroutes. Vind ik niet goed en verwarrend! Geef mij maar de pijlen van houffa lekker groot en opvallend...
Volgend jaar staan we daar weer aan de start ze en hopelijk met goed weer.
Grtz Stijn
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Wat een kick zeg, om na 160km in toch wel zware omstandigheden over de finish te schuiven. Bovendien mijn eerste top 10 plaats in mijn carriere :-). Content content content, het was de mentale boost die ik nodig had in de aanloop naar de Crocodile eind oktober. Ben iets minder dan 9u30 onderweg geweest en kende nooit een moeilijk moment, behalve dat ik soms eenzaam was, want heb zeker 80-90km alleen gereden. (ben een groepsmens, ik rijd niet graag alleen :-).

Om 6u20 zat ik op de camping "Moulin La Falize" een kopje koffie te drinken, 't was nog donker. Dan de beklimming naar La Gernelle gedaan, in het schemerlicht, en geploeterd naar de start. Dit moet zo wat de meest relaxte start van een marathon zijn die ik ken. En het magische sfeertje heeft toch wel iets.

Aangepikt bij het tweede groepje en me vanaf dan super geconcentreerd, op de tracks en vooral om op tijd te eten. Toen ik na een dik uur een verse drinkbidon kreeg van onze begeleiders aan ravito 1 (ik rij echt in een schitterend team, we moeten eigenlijk enkel trappen, al de rest is 'geserviced' voor ons), en mijn compagnons halt hielden, reed ik vanaf dan alleen. Ik heb er nog eentje ingehaald en een paar trage 70km rijders, maar dat was het zowat.

Heel content dat ik met een goed gevoel over de finish kwam, er zat nog voldoende jus in mijn benen. En nu mag die smile zo stilaan van mijn gezicht verdwijnen. Want als ik vertel aan een normale mens hoe mijn zondag eruitzag, verklaren ze mij gek.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Als ik dat hier zo allemaal lees, straffe kadees allemaal. 160km in dat pokkeweer...je moet het maar kunnen en willen doen. Chapeau. Straf, heel straf. Gaat men petje te boven. Die glimlach mag terecht nog een tijdje blijven staan.
Fatso Forgotso
Mountainbiker

Post by Fatso Forgotso »

Da van die smile kan ik enkel bevestigen maar 'k voel me toch al een dag of twee slapjes....
"Het moment" was toch toen ik achter Serge reed (die ik toen nog niet kende) en er plotseling een gekraak van jewelste was....bezweek er daar wel geen den onder de regen zeker....vlak voor zijn neus.
Post Reply