Mij zien ze hier zeker terug, om een super tijd te rijden. Het zal zijn met beter weer en dan zal alles qua organisatie wel in orde komen. Ik weet wat het is om een evenement te organiseren, en ik kan u vertellen dat bij zo'n weer je mogelijkheden serieus worden beperkt. Ze zullen wel leren uit hun fouten? vergeet niet dat mtb een avontuurlijke sport is, wel dat is bij deze bewezen en dat moet ook zo blijven! Het is geen salonsport he
Grand raid Godefroy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Post by sharplikeascalpel »
Als crosscountry renner was dit de eerste keer dat ik voor zo'n uitdaging ging in de ardennen... Ik reed al altijd de kortere afstanden van de marathons, maar nu ging ik met een groepje mee om hun te ondersteunen om de 160 te kunnen uitrijden. Ik ging aanvankelijk ofwel de 70 of de 90 rijden, maar omwille van een ander startuur toch de 160 genomen zodat we met z'n drieën weg waren. Na de stenige 70 natuurlijk veeeeel goesting gekregen om toch voor de 160 te gaan... De volgende modderige 90 waren echt een mentale beproeving en fysiek heb ik ook afgezien met dat weer ( kou ). Het werd een compleet avontuur als we in totaal drie banden hebben vervangen, een singlespeed hebben gebouwd ( hij reed nog 80 km op één vitesse!) en nog een shifter hebben vastgezet die vanbinnen volledig kapot was. De kou had me echter te pakken bij het vele stilstaan en dan ben ik even gaan doorrijden om terug "het stoveke in brand te krijgen". Dan een afsalg gemist in een wazige moment. Het was al de vijfde keer dat ik even "weg" was door de kou... Dan terug op het parcours gekomen en uitgereden. achteraf waarschijnlijk een mat gemist en uit eerlijkheid dan niet over de finish gereden... Ik had maar 148 km op den teller, maar ik ben zeer tevreden dan ik dit fysiek (zonder kou) perfect zonder specifieke voorbereiding aankan.
Mij zien ze hier zeker terug, om een super tijd te rijden. Het zal zijn met beter weer en dan zal alles qua organisatie wel in orde komen. Ik weet wat het is om een evenement te organiseren, en ik kan u vertellen dat bij zo'n weer je mogelijkheden serieus worden beperkt. Ze zullen wel leren uit hun fouten? vergeet niet dat mtb een avontuurlijke sport is, wel dat is bij deze bewezen en dat moet ook zo blijven! Het is geen salonsport he
!
ik vond het zeker nie zo slecht,
de organisatie was ok , de rit zelf was prachtig als je dit kan rijden in droge omstandigheden word dit super. Men had gewoon het weer niet mee .
Wel een minpunt vond ik de aankomst , bijna geen volk , je zou bijna niet weten waar de aankomst lag , geen drankje geen rijsstaartje niks.
Uitgereden en naar huis zonder iets.
Volgend jaar terug in beter weer is dit een topper!
de organisatie was ok , de rit zelf was prachtig als je dit kan rijden in droge omstandigheden word dit super. Men had gewoon het weer niet mee .
Wel een minpunt vond ik de aankomst , bijna geen volk , je zou bijna niet weten waar de aankomst lag , geen drankje geen rijsstaartje niks.
Uitgereden en naar huis zonder iets.
Volgend jaar terug in beter weer is dit een topper!
Is een ervaren marathon-rijder die zelfs den Transalp heeft gereden.Roel J wrote:Een vraagje:
Op de 70 zag ik een persoon starten met maar één been, het linker.
Wie is deze dappere en hoe doet die dat op die steile beklimmingen?
Respect voor die persoon !!![]()
![]()
![]()
Kent iemand die?
Roel
Is "Nothing 's impossible" van hier op het forum.
-
Orkje
- Mountainbiker
Tja,
over douches en afspuit kan veel gezaagd worden, maar dat hebben anderen dus al gedaan.
Voor de rest vond ik het echt de max! 90km sleuren en zwoegen door heerlijk modderige Ardeense wouden, nooit saai en met een heel goede sfeer onder de rijders. Bevoorradingen genoeg, seingevers genoeg, de pasta smaakte lekker voor wie het wachten uithield, en jazz op de vooravond van een tocht was eens iets anders...
Volgend jaar de 130... Ik kan niet wachten!
De avond kreeg wel een nare afsluiter voor ondergetekende. Even voor de finish kreeg ik iets in m'n oog. Aanvankelijk deed dat geen pijn (ik dacht dat het eruit was) maar tijdens een file op de E411 begon m'n oog te jeuken als gek. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik op de spoed belandde van het ziekenhuis in Namen. No way dat ik naar Geraardsbergen geraakt was! Na verdoving en een test om te zien of er schade was (niets aan de hand, oef!), hebben ze een klein zwart "dingetje" van tussen m'n ooglid geplukt. Het gejeuk werd er niet minder om, maar goed. 'k Heb tot deze middag moeten wachten voor ik weer probleemloos in het helle daglicht kon kijken.
Eerste keer in negen jaar mtb dat mij zoiets overkomt, grrrrrr. Toch maar zoeken naar een soort sportbril die ik over m'n gewone bril kan dragen?
over douches en afspuit kan veel gezaagd worden, maar dat hebben anderen dus al gedaan.
Voor de rest vond ik het echt de max! 90km sleuren en zwoegen door heerlijk modderige Ardeense wouden, nooit saai en met een heel goede sfeer onder de rijders. Bevoorradingen genoeg, seingevers genoeg, de pasta smaakte lekker voor wie het wachten uithield, en jazz op de vooravond van een tocht was eens iets anders...
Volgend jaar de 130... Ik kan niet wachten!
De avond kreeg wel een nare afsluiter voor ondergetekende. Even voor de finish kreeg ik iets in m'n oog. Aanvankelijk deed dat geen pijn (ik dacht dat het eruit was) maar tijdens een file op de E411 begon m'n oog te jeuken als gek. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik op de spoed belandde van het ziekenhuis in Namen. No way dat ik naar Geraardsbergen geraakt was! Na verdoving en een test om te zien of er schade was (niets aan de hand, oef!), hebben ze een klein zwart "dingetje" van tussen m'n ooglid geplukt. Het gejeuk werd er niet minder om, maar goed. 'k Heb tot deze middag moeten wachten voor ik weer probleemloos in het helle daglicht kon kijken.
Eerste keer in negen jaar mtb dat mij zoiets overkomt, grrrrrr. Toch maar zoeken naar een soort sportbril die ik over m'n gewone bril kan dragen?
ook vanavond te bewonderen op den teeeveee...DdT wrote:Is een ervaren marathon-rijder die zelfs den Transalp heeft gereden.Roel J wrote:Een vraagje:
Op de 70 zag ik een persoon starten met maar één been, het linker.
Wie is deze dappere en hoe doet die dat op die steile beklimmingen?
Respect voor die persoon !!![]()
![]()
![]()
Kent iemand die?
Roel
Is "Nothing 's impossible" van hier op het forum.
-
jelle_be
- Mountainbiker
Ik heb dit jaar, ook voor de eerste keer, de Grand raid Godefroy meegereden. Voor de eerste keer heb ik de 70 km genomen. Omdat ik nog geen volwaardige biker ben leek dit me een goed idee. Zoals al meermalen is vermeld vond ik de organisatie niet idiaal. Ik was vooral teleurgesteld in de aankomst, die ik trouwens bijna had gemist doordat het er vol met linten hing van zowel de parking als de aankomst, reed er bijna in de verkeerde richting over en ik was niet de enigste. Dat er geen volk stond kon ik best begrijpen, maar wat muziek afspelen geeft misschien iets extra, of de personen aankondigen die finishen.
Om eerlijk te zijn heb ik mij gigantantisch goed geamuzeerd, ook al ben ik een paar maal de man met de hamer tegen gekomen. En het ergste dat ik vond aan heel de dag was de file op de E411 terug naar huis.
Trouwens op welke Tv-zender is dat vanavond want ik heb een tijdje bij die man met zijn 1 been gereden en petje af die ging hellingen omhoog waar iedereen moest afstappen.
Om eerlijk te zijn heb ik mij gigantantisch goed geamuzeerd, ook al ben ik een paar maal de man met de hamer tegen gekomen. En het ergste dat ik vond aan heel de dag was de file op de E411 terug naar huis.
Trouwens op welke Tv-zender is dat vanavond want ik heb een tijdje bij die man met zijn 1 been gereden en petje af die ging hellingen omhoog waar iedereen moest afstappen.
- MX jorgy
- Mountainbiker
Heb nothings impossible ook zijn passeren int begin, hij ging een stuk harder dan mij,chapeau voor die kerel
Er zal altijd wel kritiek zijn hé,ook van mij,maar ik vind als dit de 12e editie was,ze nu toch al wat ervaring zouden moeten hebben,of heb ik het mis?
Khad dit ook liever met droog weer gereden,das wss de max,maar dat heb je niet in de hand,wel het gebeuren errond
Er zal altijd wel kritiek zijn hé,ook van mij,maar ik vind als dit de 12e editie was,ze nu toch al wat ervaring zouden moeten hebben,of heb ik het mis?
Khad dit ook liever met droog weer gereden,das wss de max,maar dat heb je niet in de hand,wel het gebeuren errond