Grand raid Godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Organisatie was niet echt schitterend! Samen met madskatingcow,briezer en Marc vertrokken voor de 70 maar helaas de groepstart gemist na allerlei probleempjes, resultaat je wordt gewoon aan je lot overgelaten :evil: Het was 2 jaar geleden dat ik terug kwam en nu dat de organisatie in andere handen was gekomen dacht ik het zal wel beter zijn maar het was niet veel beter! Nog steeds dezelfde povere bewegwijzering, povere bevoorradingen m.a.w. erbarmelijk. Ik klaag normaal niet snel maar dit was SLECHT natuurlijk zat het hondeweer er ook voor iets tussen :lol: . Het is omdat de streek zo mooi is dat ik terug kom :drunk:
Last edited by Winno on Mon 08 Sep 2008 16:57, edited 2 times in total.
fonzzzie
Mountainbiker

Post by fonzzzie »

Ik had voor die prijs toch ook een betere organisatie verwacht.

Zaterdag werd ons gezegd dat de 130 km eerst de 40 en dan de 90 km was. Dit kwam goed uit want we hadden iemand mee die de 40 wou rijden omdat hij naar een familiefeest moest. Hij start met ons om 7u30 en dan vertellen ze ons doodleuk dat het eerst de 90 is en dan de 40.

Hun pasta party was ook al slecht georganiseerd, wij logeerden in het centrum, moesten dus 's avonds speciaal terug naar boven en door een drassige wei. Pasta buffet stond er pas om 20u00 ipv 19u00 en 200 hongerige mensen die moesten aanschuiven aan 1 buffet.
In plaats van dit over 2 tafels te verdelen.

Parcours was schitterend, bepijling vond ik voldoende.

Bevoorradingen waren pover. Ik verwacht voor 35,00 toch iets meer dan een cakeje en wat extran. De extran was trouwens gerantsoeneerd, iemand van ons die zijn bus verloren had heeft echt moeten zagen om een flesje mee te krijgen.

Volgend jaar naar de bastognarde, daarover hoor ik niets dan positief.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Begrijp van de slechte kritieken geen kl*ten. Niks is perfect en zeker bij zo'n klotig weer niet.
Heb bijna nergens klagen over gehad. (enkel bij mezelf omdat ik geen extra remblokken bijhad) Bepijling was zeer goed. Bevoorradingen ook. Veel seingevers die uren in de regen stil moesten staan, waarvoor dank!Goede afspuitstand op de asfaltweg naar La gernelle.
Slangen op overschot.

Alleen heeft mijn rit niet mogen zijn. Om 7 uur starten voor de 160 heeft wel ietske speciaal. Opletten bij de eerste afdalingen omdat het nog half donker is. Kort na de start is het beginnen regenen. Daarna harder regenen om vervolgens te beginnen gieten.

Na 80 km verlieten we het "harde" 90 km parcours om aansluiting te zoeken naar de meer gezapige 70 km lus. Alles was ondertussen naar de vaantjes gereden door de meute 70 km rijders en de aanhoudende regen.
Eerst mijn achterrem volledig weg. Na een laatste asfaltafdaling had ik niks meer en moest met de voeten remmen om op een drukke baan tot stilstand te komen. Stel je voor dat daar geen seingever stond...levensgevaarlijk.
Nog een 50 a 55 km verder rijden zonder remmen was vragen om een ritje in den ambulance en ben dan maar terug naar Bouillon gereden met "slechts" 120 km op de teller tot aan de auto. ](*,)

In ietwat normale weersomstandigheden zonder materiaalpech moet dat leuk en goed te doen zijn. Volgend jaar terug voor de revanche 8)
señor cartero
Mountainbiker

Post by señor cartero »

Waar zouden we de volledige uitslagen kunnen terug vinden?
De chronometrage was niet met chronorace daar in Bouilon denk ik.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="DdT"]Begrijp van de slechte kritieken geen kl*ten. Niks is perfect en zeker bij zo'n klotig weer niet.
Heb bijna nergens klagen over gehad. (enkel bij mezelf omdat ik geen extra remblokken bijhad) Bepijling was zeer goed. Bevoorradingen ook. Veel seingevers die uren in de regen stil moesten staan, waarvoor dank!Goede afspuitstand op de asfaltweg naar La gernelle.
Slangen op overschot.

Alleen heeft mijn rit niet mogen zijn. Om 7 uur starten voor de 160 heeft wel ietske speciaal. Opletten bij de eerste afdalingen omdat het nog half donker is. Kort na de start is het beginnen regenen. Daarna harder regenen om vervolgens te beginnen gieten.

Na 80 km verlieten we het "harde" 90 km parcours om aansluiting te zoeken naar de meer gezapige 70 km lus. Alles was ondertussen naar de vaantjes gereden door de meute 70 km rijders en de aanhoudende regen.
Eerst mijn achterrem volledig weg. Na een laatste asfaltafdaling had ik niks meer en moest met de voeten remmen om op een drukke baan tot stilstand te komen. Stel je voor dat daar geen seingever stond...levensgevaarlijk.
Nog een 50 a 55 km verder rijden zonder remmen was vragen om een ritje in den ambulance en ben dan maar terug naar Bouillon gereden met "slechts" 120 km op de teller tot aan de auto. ](*,)

In ietwat normale weersomstandigheden zonder materiaalpech moet dat leuk en goed te doen zijn. Volgend jaar terug voor de revanche 8)[/quote]

klagen is veel, hé, DdT :wink: .
Maar, uiteindelijk viel het al bij al nog mee...tegen dat mestweer is geen enkele org. opgewassen. Maar die douchetoestanden, hmmm dat kon echt veel beter.
Waarom komen mensen terug? Awel, dat is raar...maar die magie aan de start van de 160 (nu alleen gezien en dus niet meegereden) is toch iets speciaals. En waar kan je 160 km door de bossen hossen op 1 dag en afgepijld en bevoorraad? Alles is voor verbetering vatbaar, dat is waar. Was dit goed, kantje boordje, het kan beter, maar ook veel slechter.

Tijdens de rit me op een bepaald moment ook afgevraagd...kom ik terug? Wel aan de (triestige) aankomst was het al een pak beter...en nu, tja...thuis de onderhandelingen opstarten en, ja, met wat geluk staan we daar in 2009 terug om 7 uur in het half donker te wachten op....op...160 km boswegen.
En mijn zoontje? Awel....dienen had vanmorgend nog altijd ne gelukzalige glimlach op zijne snoet...en die stond er al van gisterenmiddag 14u05 toen we samen de meet zijn overgereden. Alles heeft zijne prijs...kost dit veel, ja, goedkoop is anders....maar 't is de fun die telt. 8)

Mijn idee, hé. Maar ik ben gene prof en moet zo ook niet behandeld worden , enige vorm van zelfrelativisme kan deugd doen :lol:
señor cartero
Mountainbiker

Post by señor cartero »

Heb het gevonden!
De volledige uitslagen zijn toch terug te vinden op Chronorace.be
dust
Mountainbiker

Post by dust »

Maar, uiteindelijk viel het al bij al nog mee...tegen dat mestweer is geen enkele org. opgewassen. Maar die douchetoestanden, hmmm dat kon echt veel beter.

Toen ik arriveerde riepen ze om dat we ons mochten douchen op de camping Moulin Falize of iets.

Niet gedaan omdat de vriendelijke dame van ons hotel gezegd had dat we ons daar mochten douchen als we zin hadden.

De 70km gedaan die 77km waren en mij rot geamuserd.
Last edited by dust on Mon 08 Sep 2008 15:23, edited 4 times in total.
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Heb gisteren mij voor de eerste keer gewaagd aan een Ardeense marathon en dan maar gekozen voor de 70 ( in werkelijkheid bijna 80 en 1700 hm!).

Start en masse met gietende regen is al direct een binnenkomer en dan nog dat gewriemel van de pro's het eerste kwartier...

Bevoorradingen ( 15, 38 en 60 km) vond ik OK, hoewel ik liever een flesje had gekregen dan een bekerke. Technische bijstand aan de 2de en 3de heb ik niet gezien (was voor mij niet nodig), maar ik had volk gezien met gebroken achterderrie, dus das minder....

Bepeiling en bijstand van de seingevers was dik OK, die stonden ook uren in de regen, evenals de fotografen =D>

Douches en bikewash heb ik maar overgeslagen, want vond ik vuil en duurde me veel te lang, dus ben zo maar in de wagen gaan zitten (op een zetelhoes).

Aan de commentaren van de anderen te lezen, is het dus duur en krijg je weinig ervoor in de plaats. Ik kan er niet over oordelen, maar zal volgend jaar zeker terugkomen naar de Ardennen om andere marthons te rijden en dan zal ik het weten of dit voor herhaling vatbaar is.

Wat ik wel weet is dat ik nog veel zal moeten trainen, want heb serieus moeten doorbijten en "harken" :oops: om er te geraken....
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

DdT wrote:Nog een 50 a 55 km verder rijden zonder remmen was vragen om een ritje in den ambulance en ben dan maar terug naar Bouillon gereden met "slechts" 120 km op de teller tot aan de auto. ](*,)
Spijtig van je opgave, bij mij waren het de laatste 10 km dat ik zonder achterrem zat. Volgend jaar meer geluk!

Ik heb het gehaald, maar het was niet simpel, waar moet ik beginnen?
De organisatie, tja je kunt het of je kunt het niet, en hier was het toch meer het eerste. Als je na 160 km nog de aankomst moet zoeken is er toch wel iets mis, afspuitstand boven werkte niet meer, vrijdag avond koude pasta, enz. Maar het is zoals willy (Tof dat je er s'morgens stond :wink: ) hierboven zegt waar kan je in Belgie of zelf het buitenland
een tochtje van 160 km rijden? (buiten de Salzkammergut Trophy dan).
De rit dan, tuurlijk heb ik afgezien, maar mij ook geamuseerd, ik heb herten, en een vos gezien , bomen zien omvallen, iets minder was, ik heb het slijk van dichtbij gezien, nat tot op het bod (en toen kwam er een beetje zon die je opwarmde), op een kleine 10 uur gebeurd er toch heel wat. Ik heb momenten gehad dat het echt niet meer liep, maar dan eens goed eten en de snelheid ging weer de hoogte in. Ik ben 17 geëindigd, en ben daar zeer tevreden mee, maar het belangrijkste was het uitrijden en dat is met glans (euh modder) gelukt.

Groetjes.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

serge wrote:Ik heb het gehaald, maar het was niet simpel, waar moet ik beginnen?
.
Nen dikke proficiat Serge! (en de rest van de finishers trouwens ook)
Post Reply