Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Dickie wrote:Dan is de ketting te kort.
neen, nu is ze te land, ik krijg ze niet op spanning,
Is de spanning niet optimaal te krijgen op 270° dan moet er een schakel uit.
dat is dan het probleem, alleen met een schakel eruit is ze dan te kort, zelfs met ebb op o°. #-o
met een half-link is volgens mij het probleem opgelost.
maar ben nu nog met mijn 2de ketting aan het verder karren, nog 1000 km te gaan en dan probeer ik de eerste met een half link.
dus begin september post ik het antwoord

Streets
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Blijkbaar niet allemaal rozengeur en maneschijn?
http://www.bikefilms.com/bf/rohloff_hubs.asp
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Dickie wrote:Blijkbaar niet allemaal rozengeur en maneschijn?
http://www.bikefilms.com/bf/rohloff_hubs.asp
man man man, die neemt ge toch niet serieus ... die kerel heeft ooit een continuous variable alternatief "freeride hub" proberen te verpatsen op 't net maar ik denk dat het allemaal fake was lees ditmaar eens
Guido Beeck
Mountainbiker

Tune shifter

Post by Guido Beeck »

Eurobike 2008:
Image
Image
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Hallo mannen...

ik rij nu 2 maanden met de Rohloff en niets anders dan lof .Wat een geweldig ding .Ik ben er mee naar Spanje geweest en daar een kleine 700 km aan het fietsen geweest en dan ook echt mountainbiken.Hele steile en lange kimmen en dalen gedaan en ook heel technisch werk .Alles , echt alles ging prima met de rohloff .In het begin moet je wel wennen met het schakelen maar na een tijdje gaat dat prima.Je moet iets kracht van de trappers nemen als je schakeld , net zoals met een gewoon systeem .Doe je dat niet dan gaat de Rohloff naar de 14 de versnelling en dat vind je niet leuk als je aan het klimmen bent...lol..Ook heb ik al meerdere lekke banden gehad en het wisselen van de achterband is iets meer werk met de Rohloff maar na een paar keer gaat dat steeds makkelijker .Volgende maand ga ik naar Limburg om de BartBrentjes te fietsen ..de 100 km en dat zal dus wel gaan lukken.Ook in de modder geeft de Rohloff geen enkel probleem ...hij blijft gewoon goed schakelen...heb ik dan geen negatief puntje ??eigenlijk wel ook al is het maar een kleintje.De cijfers op het draaimeganisme op het struur zijn heel moeilijk te lezen .Het is nl zwart op zwart .Zeker als je al je aandacht op de weg moet houden , heb je geen tijd om te kijken in welke versnelling je zit .Als ze wit zouden zijn , zou het een stuk makkelijker zijn .Ik heb ze al eens wit gemaakt met een markeerstift , maar dat was er weer na 1 week af .Misschien heeft 1 van jullie hier een oplossing voor ?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

bollie wrote:Zeker als je al je aandacht op de weg moet houden , heb je geen tijd om te kijken in welke versnelling je zit .Als ze wit zouden zijn , zou het een stuk makkelijker zijn .Ik heb ze al eens wit gemaakt met een markeerstift , maar dat was er weer na 1 week af .Misschien heeft 1 van jullie hier een oplossing voor ?
da valt toch wel mee op het gevoel.
Als i kaan een klim bezig ben en ik voel dat ik teveel kracht moet zetten, of dat het niet meer gaat, hartslag veel te hoog, dan schakel ik naar een lagere vitesse.
tot je niet meer lager kan :roll:
maar ik had in het begin ook dat gevoel, om telkens je versnelling te weten....

Streets
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Streets wrote:maar ik had in het begin ook dat gevoel, om telkens je versnelling te weten....
vraag jezelf eens af waarom je dat wil weten ... eigenlijk zouden ze bij rohloff die indexering moeten weghalen
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Eigenlijk wel
je moet dat gewoon niet weten.
Alleen is het toch wel effe schrikken als ge op een serieuze helling nog eentje kleiner wil schakelen, om dan tot ontdekking te komen dat die er niet meer is, en dat je daar al een hele tijd op aan het klauteren bent. :oops: #-o

Streets
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Guido Beeck wrote:Image
mooi mooi, alhoewel ik ook een andere rubber zou willen, iets in de stijl van de SRam draai shifters en van tune zou ik ook wel verwachten dat ze een setje voornaaf-shifter en hubshell aanbieden, alles licht en in dezelfde kleur
Streets wrote:
bollie wrote:...Zeker als je al je aandacht op de weg moet houden , heb je geen tijd om te kijken in welke versnelling je ...zit
...da valt toch wel mee op het gevoel...
en idd een leesbare aanduiding zou meegenomen zijn alhoewel ik er in de praktijk enkel op let bij een gekend parcours waar ik op bepaalde technische stukken weet met welke versnelling ik die best pak ... de rest is vooral op 't gevoel
fles
Mountainbiker

Post by fles »

Zo'n riemaandrijving gecombineerd met een Rohloff-naaf moet toch een leuke combinatie zijn.

- Praktisch geen onderhoud meer.
- Geen vuile handen meer
- Riem gaat langer mee dan een ketting
- onhoorbare aandrijving
- kettingloos fietsen

http://www.carbondrivesystems.com/whycds.php
http://www.g-boxx.com/e-carbondrive.html
http://bicycledesign.blogspot.com/2007/ ... speed.html

Rohloff met riemaandrijving :

Nu nog wachten tot er frames beschikbaar zijn.
Post Reply