Scatto??

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

yajop wrote:
mtb_jonas wrote:kvin dat ook maar raar hoor ... je praat nu enkel over de externe onderdelen zoals versnellingen en zo ... dat zijn allemaal dingen waar scatto niet kan aan doen ...

Ik ben neit echt een scatto fan maar ze zijn wel degelijk (van de koersfietsen toch :p)
Das juist Scatto kan hier niks aan doen , maar kiezen wel voor deze items,niet?
en dan gaan ze niet voor kwaliteit maar voor winst

hm... eum ... je bouwt bij scatto je fiets op zoals je wil. dat is het voordeel van een scatto vind ik. Ale dit heeft mijne maat toch gedaan bij zijn race fiets ... en een xt groep is een xt groep als dat nu op een scatto zit of op een speci dat is allemaal het zelfste. volgens mijn gedacht he ... zou ik de skuld bij onderhoud leggen . Ik rij nu met mijn deore groepke al 3000 km door weer en wind dit kun je enkel door hem goed te onder houden ... en van balhoofd die roest ... jach mij stuur buis van mijn tora is ook wat roest maar door eens goed in te vetten kan je dit groten deels voorkomen.

Heb je toevallig een spec lijstje van uwe maat zijne scatto? Je kan bij thompson of trek ofzo ook fietsen kopen van 350 € waar je maar 1 seizoen met doet. dat is niet skuld van een merk he

grtzzz
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

in de prijsklasse van 700€ zou ik kiezen voor een cube
voor hetzelfde geld heb je veel beter materiaal op de fiets staan dan bij scatto
@mtb_jonas, er staat buiten de groep nog wel een hele boel andere onderdelen op een fiets
ik vermoed dat scatto daar serieus op bespaard
bv een goedkope stuurpen met bouten die snel roesten enzo...
en skuld is dat een nieuw woord?
gelieve u wel een beetje aan de nederlandse spelling houden
je zit hier niet op msn of bezig met sms
[-X
pcbiker
Mountainbiker

Post by pcbiker »

manitou. wrote:in de prijsklasse van 700€ zou ik kiezen voor een cube
voor hetzelfde geld heb je veel beter materiaal op de fiets staan dan bij scatto
@mtb_jonas, er staat buiten de groep nog wel een hele boel andere onderdelen op een fiets
[-X
op de fiets van 840 euro (ter zijn maar 2 mtbs bij scatto) staat er toch al een recon en x9 op, met carbon zadelpen en mavic wielen, racing ralphs enzo, dus aan afmontage zal het toch niet moeten onderdoen, maar dan heb je nog een aantal onderdelen die er niet bijvermeld staan, die kunnen dan wel brol zijn, maar als je zeker wil zijn, ga dan voor de cube, ik heb er ook een en ik ben zeer tevreden!

(hier link naar scatto fiets: http://www.scatto-bikes.com/CatalogusDe ... LIUM01.jpg)
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

pcbiker wrote:
manitou. wrote:in de prijsklasse van 700€ zou ik kiezen voor een cube
[-X
op de fiets van 840 euro (ter zijn maar 2 mtbs bij scatto) staat er toch al een recon en x9 op, met carbon zadelpen en mavic wielen, racing ralphs enzo, dus aan afmontage zal het toch niet moeten onderdoen, maar dan heb je nog een aantal onderdelen die er niet bijvermeld staan, die kunnen dan wel brol zijn, maar als je zeker wil zijn, ga dan voor de cube, ik heb er ook een en ik ben zeer tevreden!

(hier link naar scatto fiets: http://www.scatto-bikes.com/CatalogusDe ... LIUM01.jpg)
er staat bij die fiets van 840€ duidelijk bij
VANAF 840€
en kijk dan eens bij de versie MI grey-white
dart 2 vork
deore/deore lx onderdelen
v-brakes
goedkope crossrock wielen ok het zijn mavic wielen maar zeker geen topwielen
een caron zadelpen ok,maar geen merk erbij
dus die kan makkelijk zwaarder zijn dan bv een ritchey pro alu zadelpen
zo ijzonder vind ik het merk scatto niet
zo zijn er 13 in een dozijn
Bhmountainracer
Mountainbiker

Post by Bhmountainracer »

De carbon zadelpen en stuurpen is een itm visia carbon , dus niet echt brol lool.
Nuja afmontage van fiets rond die prijs kan je geen wielen mavic slr's op verwachten hé :bounce:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Bhmountainracer wrote:De carbon zadelpen en stuurpen is een itm visia carbon , dus niet echt brol lool.
Nuja afmontage van fiets rond die prijs kan je geen wielen mavic slr's op verwachten hé :bounce:
neen slr's moet je niet verwachten voor die prijs
maar om nu opeens de crossride's topwielen te noemen omdat ze van mavic zijn is nu ook wat sterk overroepen
en die zadelpen van itm, tja dat is nu ook niet echt de topzadelpen
idem voor een stuur van zoom
zoals ik dus zei, van die scatto zijn er 13 fietsen in een dozijn
je kan even goed naar alternatieven kijken die dikwijls beter afgemonteerd zijn voor dezelfde prijs
maxxx
Mountainbiker

Post by maxxx »

Bij cube heb je al fietsen vanaf 655€ die voor en achter derialleurs van shimanoXT hebben en bij scatto is dit vlug een paar honderden euro's meer.. zou het niet kunnen dat het kader van die Cube dan van mindere kwaliteit is en dat je vooral voor de afmontage betaald? Of is dat kader van scatto ook niet beter maar betaal je gewoon meer voor een gelijkwaardig kader. Bij scatto heb je pas vanaf 1245€ volledig XT afmontage (Scatto helium) Via m'n werk heb ik 20% korting op scatto, daarom dat ik dit onderwerp heb aangekaart..
Nu weet ik dat er sommigen voor en sommigen tegen scatto zijn.. maar weet zelf nog niet wat te kiezen.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

maxxx wrote:Bij cube heb je al fietsen vanaf 655€ die voor en achter derialleurs van shimanoXT hebben en bij scatto is dit vlug een paar honderden euro's meer.. zou het niet kunnen dat het kader van die Cube dan van mindere kwaliteit is en dat je vooral voor de afmontage betaald? Of is dat kader van scatto ook niet beter maar betaal je gewoon meer voor een gelijkwaardig kader. Bij scatto heb je pas vanaf 1245€ volledig XT afmontage (Scatto helium) Via m'n werk heb ik 20% korting op scatto, daarom dat ik dit onderwerp heb aangekaart..
Nu weet ik dat er sommigen voor en sommigen tegen scatto zijn.. maar weet zelf nog niet wat te kiezen.
scatto is een klein merk
deze kunnen hun kaders niet in het groot aankopen zoals bv cube,canyon,radon enzo...
dit gaat ook op voor hun onderdelen
dus daar zit voor een heel groot stuk het verschil in prijs
als bv cube een bestelling plaatst bij shimano dan gaat dat makkelijk over 10 000 xt achterderr.
bij scatto zal dat rond de 1000stuks liggen
plus scatto zal 9op 10 zijn onderdelen (toch van shimano) moeten aankopen via een groothandelaar
dit in tegenstelling tot de grotere merken die makklijker rechtstreeks bij de fabrikant kunnen aankopen
de frame's van bv een cube moeten zeker niet onderdoen dan die van scatto
Post Reply