06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Van de éne streek (Kemmel) op den anderen (Kluis) zomaar een mtb-rit uitstippelen van 110 km, en het dan nog perfect doen, verdiend een pluim aan de organisatie. Die mensen hebben parcourbouwers in hun club die de mtb-wegen goed weten liggen, zeker weten. Maar of ze osanthuis zijn? , heb ik mijn bedenkingen bij. Die mensen verdienen eens een start van 1000 man, maar ja....
kmoet ook erbij vertellen dat dit berichtje een verdoken doel heeft. Ik heb op de chrono als veteraan (51) er enkele jonge snuiters het nakijken gegeven. Ik ben er weggelopen met de 13 prijs. tijd- 14.05. Proficiat aan mezelf
kmoet ook erbij vertellen dat dit berichtje een verdoken doel heeft. Ik heb op de chrono als veteraan (51) er enkele jonge snuiters het nakijken gegeven. Ik ben er weggelopen met de 13 prijs. tijd- 14.05. Proficiat aan mezelf
- kiezegen booi
- Mountainbiker
Post by kiezegen booi »
Wevelgem, 1 van de beste organisaties wat betreft toertochten.
Grote parking, redelijk goeie bepijling, goeie afspuitstand, goeie douches,
lekkere apres,... kortom in orde.
PROFICIAT!!! mijn leukste tocht in Belgie tot nu toe!!!

Grote parking, redelijk goeie bepijling, goeie afspuitstand, goeie douches,
lekkere apres,... kortom in orde.
PROFICIAT!!! mijn leukste tocht in Belgie tot nu toe!!!
-
Upside Down
- Mountainbiker
Post by Upside Down »
Prachtige rit, uitstekende organisatie & een deftige bevoorrading! Volgend jaar komen we hier zeker terug! 
Hoi,
Ben ook gestart voor deze marathon en heb het me niet beklaagd. Vorig jaar richting Kemmel en vond dat er dit jaar merkelijk veel meer offroad in zat
.
De wind was wel een grote spelbreker in het scenario maar we mogen vooral blij zijn dat de hemelsluizen dicht bleven.
Een tocht organiseren over dergelijk grote afstand vraagt een enorme terreinkennis en ik denk dat we de parcoursbouwer(s) mogen proficiateren met het verkregen resultaat.
Wat de mogelijke problemen op de Kluisberg mogen zijn, denk ik dat het zeer belangrijk is dat alle administratie en goedkeuringen tot in de puntjes moet worden opgevolgd.
De doortocht door het bosje net voor de laatste bevoorrading was prachtig.
Volgens mij was dit een zeer goede organisatie.
Hopelijk
in 2009 opnieuw een WKW richting Kluis.
See you All
Pompierke
Ben ook gestart voor deze marathon en heb het me niet beklaagd. Vorig jaar richting Kemmel en vond dat er dit jaar merkelijk veel meer offroad in zat
De wind was wel een grote spelbreker in het scenario maar we mogen vooral blij zijn dat de hemelsluizen dicht bleven.
Een tocht organiseren over dergelijk grote afstand vraagt een enorme terreinkennis en ik denk dat we de parcoursbouwer(s) mogen proficiateren met het verkregen resultaat.
Wat de mogelijke problemen op de Kluisberg mogen zijn, denk ik dat het zeer belangrijk is dat alle administratie en goedkeuringen tot in de puntjes moet worden opgevolgd.
De doortocht door het bosje net voor de laatste bevoorrading was prachtig.
Volgens mij was dit een zeer goede organisatie.
Hopelijk
See you All
Pompierke
- Fuerzabert
- Mountainbiker
Post by Fuerzabert »
Van zodra de foto's / uitslag online staan geef ik een seintje.
Dank aan iedereen die kwam afgezakt naar Wevelgem en die ons wisten te vertellen dat alles picobello werd georganiseerd.
Wat die parcoursheisa betreft rond Kluis: ik maak hier geen woorden meer aan vuil op dit forum. Ik weet wat onze parcoursploeg allemaal gedaan hebben betreffende parcours en toestemmingen en pik het niet dat iemand ons hier blijft zwartmaken. (Zeker als die persoon zelf niet meegereden heeft!)
Dank aan iedereen die kwam afgezakt naar Wevelgem en die ons wisten te vertellen dat alles picobello werd georganiseerd.
Wat die parcoursheisa betreft rond Kluis: ik maak hier geen woorden meer aan vuil op dit forum. Ik weet wat onze parcoursploeg allemaal gedaan hebben betreffende parcours en toestemmingen en pik het niet dat iemand ons hier blijft zwartmaken. (Zeker als die persoon zelf niet meegereden heeft!)
Straf, heel straf ...jodelaietie wrote:Langs deze wil ik de organisatoren bedanken voor hun prachtige passage doorheen de gemeente Mont de L'enclus. Deze passage was een exacte kopie van die van die van On2wheels van juni, met alle 1X bosdoorgangen en privéstukjes inbegrepen (uitgenomen
die met een gesloten voordeur).
1 groot verschil , nergens van dit alles werd aangevraagd , niet bij de gemeente, noch bij de betreffende natuurdiensten , en zelfs niet bij de eigenaars .
De maanden werk en vergaderingen met de burgemeester van Mont de L'enclus, de overeenkomsten met de eigenaars voor een 1X passage door hun tuin , de speciale bekomen bospassages zijn bij deze met een simple cut and paste van deze organisatie herleid tot zéro.
Het gemeentebestuur van Mont de L'Enclus is heel erg ontzet en zal het hier niet bij laten.
Ik had nooit gedacht dat jullie zelfs bij de gemeente Mont De L'Enclus niet eens enige vorm van aanvraag niet hebben ingediend, daar jullie zelfs een wedstrijd organiseerden volledig op hun grondgebied. (jullie chronogedeelte)
Als de gemeente Kluisbergen jullie enkele dagen voor jullie rit contacteert met de vraag "héla mannekes jullie organiseren hier een rit door onze gemeente en we weten van niets "
dat jullie dan niet meteen de reflex hebben om ook op het allerlaaste moment iets te laten weten aan Mont de L'enclus begrijp ik niet.
Enkele organisaties hebben in het verleden voor pietluttigheden reeds de politie op bezoek gehad . Mont de L'enclus is echt nultollerantie . Dit is heel straf wat jullie gedaan hebben en zal zeker zijn invloed hebben op verschillende lokale organisaties die een passage
willen organiseren door Mont De L'enclus. Bedankt !!
Laten we hopen dat dit geen invloed heeft op andere TT's op en rond de Kluis ...
De een zegt zwart, de andere wit ... als buitenstaander is het natuurlijk gissen wie er gelijk heeft en wie niet. Ik hoop dat je recht in jouw schoenen staat en dit ten goede van de mtb toekomst rondom de kluisberg.Fuerzabert wrote:Wat die parcoursheisa betreft rond Kluis: ik maak hier geen woorden meer aan vuil op dit forum. Ik weet wat onze parcoursploeg allemaal gedaan hebben betreffende parcours en toestemmingen en pik het niet dat iemand ons hier blijft zwartmaken.
Dit staat toch los van de kwestie?Fuerzabert wrote:(Zeker als die persoon zelf niet meegereden heeft!)
Wees blij dat er reacties komen door mensen die de tocht niet hebben gereden.
- Superformi
- Mountainbiker
Post by Superformi »
allez
zijn er nog van die forumbikers die de rit niet hebben gereden en hun zegske
willen doen