06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
snook
Mountainbiker

Post by snook »

de 40 gereden, aangenaam verrast!!! Mooie tocht, met technische stroken...een licht golvend parcour. De bevoorrading was dik in orde! Ik kom volgend jaar zeker trug!
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

mooie rit, heb mij geamuseerd, al deed ik maar de 40 (=62 km met heen en terug erbij)
weet iemand of de foto's (bellegem bos) op de site komen?

@ ratte: rond 13u30 heb ik gestart, dus aan mij lag het niet :P
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Als ik dit hier zo lees zit ik met tranen in m'n ogen. Aja, m'n vrouw is bezig met soep te maken en uien...;.

We zijn jammer genoeg niet kunnen afzakken omdat de beestjes m'n lichaam hebben overgenomen. Heb het serieus zitten met m'n verkouden.
Ik zal dus dit weekend eerder binnen zitten dan buiten.. Dju toch,

Jammer maar hopelijk trekken jullie volgend jaar terug die richting uit.
slobodan
Mountainbiker

Post by slobodan »

Deze namiddag de 70 gereden, alles dik in orde. De streek tussen Leie en Schelde heeft inderdaad veel moois te bieden: golvend en open ruimte die je nergens in het zuiden van de provincie vindt. En voor de groene jongens: ook de stille wegen zijn er om gebruikt te worden, als je alle doortochten verbiedt dan zijn ze na 5 jaar overwoekerd en verdwenen.
Jammer voor de organisatie dat er niet meer deelnemers waren. Misschien volgend jaar een datum zoeken met minder concurrentie in de streek en de afstanden wat aanpassen, bvb 30, 50, 70, 90 en 110?
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

schonen tocht de 110km.
leuk initiatief om net voor de kluis er een chrono van te maken en daarna met een bruikbare trofee naar huis gereden.
hier en daar een pijltje meer of misschien ietske beter hangen was wel welkom(3 maal misreden)
het laatste stuk was veel baan maar mij kon het niet schelen want kzat er serieus door.(vooral door diene wind)
een pluim voor organisatie,twas dik in orde
merci en tot volgend jaar
=D>
pretorian
Mountainbiker

Post by pretorian »

Deze morgen de 40 km gereden, een proficiat aan de organisatie want de off-road stroken waren fantastisch. En de bevoorrading mocht er ook zijn. :lol: :lol:

Beetje jammer in het begin dat de lus rond de kleiputten niet direct afgesloten was ,want we hebben daar wat gesukkeld, alles blok toe van de klei, daar een half uurtje verloren met het reinigen van de fiets en dan van armoe maar nen self carwash gaan opzoeken, gelukkig was ter ene niet te ver van het parkoer. :-?

Het was nen schone tocht =D> =D> =D> een dikke pluim

mvg
Killerbeetje
Mountainbiker

Post by Killerbeetje »

Deze morgen om kwart na zeven vertrokken voor de 110km,een super tocht gereden met veel afwisseling,drie mega bevoradingen,een leuke doortocht in Bellegem bos en op de kluis. =D> =D> Nog een voordeel van de 110km is dat wij niet moesten bissen en trissen zoals in Jabbeke.Volgend jaar zijn we er zeker opnieuw
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Yups,
hier ook geweest vandaag, en hoewel ik nie beschikte over superbenen toch maar de 110 gedaan. Alleen beetje laat gestart (11u15) en helaas het traject helemaal alleen moeten afbollen. Gezien de felle wind had ik hier best wel een gangmaker kunnen gebruiken!
Maar soit, vond het een heel mooie tocht. Ik zag een samenvatting van tt's die ik afgelopen jaar heb gereden(zwevegem, helkijn, amougies, moen, rekkem enz.) dit alles vakkundig aan elkaar gebreid, met hier en daar enkele nieuwe stroken die ik nog niet eerder aandeed.
Bovendien vind ik dat iedere organisatie die het aandurft een tt van meer dan 100 km aan te bieden, alle lof verdient! Hier kruipt immers heel wat werk in. Onbegrijpelijk eigenlijk, dat sommige bikers liever een uur in de auto zitten om een tt van 60 km te gaan rijden in den andere kant van de Vlaanders, terwijl ze één hebben van 110 in hun eigen streek...
Deze tocht verdiende zeker wat meer respons!
Jammer genoeg kon ik (gezien mijn late startuur) nie meer meedoen aan de chrono, want de Kluis lag er prima bij vandaag: zo goed als kurkdroog, als ge rond de plaskes kon rijden.
Vorige jaren ook meegedaan aan wevelgem-kemmel -w. en vond deze beter. Meer ovh, denk ik. Lastiger ook, maar dat zou ook, door die wind kunnen geweest zijn!
Bij leven en welzijn: volgend jaar zeker opnieuw van de partij :-D
Bevoorradingen: dik in orde
parcours: idem dito
douches en afspuit: weet niet, nie gebruikt, was met bike gekomen
Bepijling: op 110 km slechts één keer gemist, dus 9/10.( na die kasseistrook bergop (rond de 90 km) moest men een rijksweg oversteken, zag daar 2pijlen hangen een 50-tal meter links. Ben ze gevolgd, tot dat het me begon te dagen dat ik eerder op de dag daar was voorbij gekomen. moest eigenlijk rechtdoor, en heb zo de derde controle en da mooi boske gemist-->jammer!)
110 km in 5u17, avs 20,8 (+2x14)
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Killerbeetje wrote:Deze morgen om kwart na zeven vertrokken voor de 110km,een super tocht gereden met veel afwisseling,drie mega bevoradingen,een leuke doortocht in Bellegem bos en op de kluis. =D> =D> Nog een voordeel van de 110km is dat wij niet moesten bissen en trissen zoals in Jabbeke.Volgend jaar zijn we er zeker opnieuw
K-beetje: de 110 overleefd? Zie wel da ge kunt als ge wilt!!! =D>
(En is de bus nog moeten uitrukken om de overige busleden van het parcours te halen, of hebben ze het ook gehaald?)
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Langs deze wil ik de organisatoren bedanken voor hun prachtige passage doorheen de gemeente Mont de L'enclus. Deze passage was een exacte kopie van die van die van On2wheels van juni, met alle 1X bosdoorgangen en privéstukjes inbegrepen (uitgenomen
die met een gesloten voordeur).
1 groot verschil , nergens van dit alles werd aangevraagd , niet bij de gemeente, noch bij de betreffende natuurdiensten , en zelfs niet bij de eigenaars .
De maanden werk en vergaderingen met de burgemeester van Mont de L'enclus, de overeenkomsten met de eigenaars voor een 1X passage door hun tuin , de speciale bekomen bospassages zijn bij deze met een simple cut and paste van deze organisatie herleid tot zéro.
Het gemeentebestuur van Mont de L'Enclus is heel erg ontzet en zal het hier niet bij laten.
Ik had nooit gedacht dat jullie zelfs bij de gemeente Mont De L'Enclus niet eens enige vorm van aanvraag niet hebben ingediend, daar jullie zelfs een wedstrijd organiseerden volledig op hun grondgebied. (jullie chronogedeelte)
Als de gemeente Kluisbergen jullie enkele dagen voor jullie rit contacteert met de vraag "héla mannekes jullie organiseren hier een rit door onze gemeente en we weten van niets "
dat jullie dan niet meteen de reflex hebben om ook op het allerlaaste moment iets te laten weten aan Mont de L'enclus begrijp ik niet.
Enkele organisaties hebben in het verleden voor pietluttigheden reeds de politie op bezoek gehad . Mont de L'enclus is echt nultollerantie . Dit is heel straf wat jullie gedaan hebben en zal zeker zijn invloed hebben op verschillende lokale organisaties die een passage
willen organiseren door Mont De L'enclus. Bedankt !!
Post Reply