Wie heeft ervaring met één of meer van deze vorken? Wat zijn jullie bevindingen?
Het gaat om de huidige modellen.
Ik overweeg een Cannondale van rond de 2000 € en dan is deze vraag wel aan de orde.
Let wel, ik rijd al met Cannondale sinds 1992 en ik ken de tradities van het merk heel goed, en natuurlijk oogt een Fox-vork onder een Taurine 4 (2009) minder mooi en een Lefty, maar hoe zit het met de rij-eigenschappen van deze vork t.o.v. de Cannondale-vorken.
Mss is de Taurine 4 gewoonweg een veel rationelere aankoop (en algemeen genomen een betere fiets) dan de F1 (goedkoper, beter frame en een vork die mss niet eens veel moet onderdoen voor de Lefty).
Gewoon even polsen dus. Momenteel heb ik nog steeds een voorkeur voor de F1, maar niet geheel op basis van rationele redenen.
Fox 32 vs. Fatty Ultra vs. Lefty Speed
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ne Lefty met zo'n 18(88)+ plakkerke vind ik wel ferm.
Onder ne C'Dale hoort een vork uit het huis.
Onder ne C'Dale hoort een vork uit het huis.
- Luc
- Mountainbiker
Ik heb al 8 jaar een Cannondale met Fatty en 3 jaar een Speci met Fox (F100X). Ik vind de Fox echt superieur aan de Fatty. Let wel, dit is geen Fatty Ultra, wel 80mm veerweg (op papier).
De Fatty is natuurlijk super stijf maar weinig afstelmogelijkheden en in vergelijking met de Fox echt barbaars te noemen (is natuurlijk vergelijking tussen 80mm en 100mm vork waarvan de Fox zijn volle 100 bijna benut en mijn fatty hoop en al 70)
Over de Lefty kan ik me niet uitspreken.
De Fatty is natuurlijk super stijf maar weinig afstelmogelijkheden en in vergelijking met de Fox echt barbaars te noemen (is natuurlijk vergelijking tussen 80mm en 100mm vork waarvan de Fox zijn volle 100 bijna benut en mijn fatty hoop en al 70)
Over de Lefty kan ik me niet uitspreken.
Fatty is een goede vork, zeker als je hem laat tunen en het magura binnenwerk weggooit(of met een grote boog omheen loopt)
Lefty is super, zeker ook als deze getuned is, door 88 of bikeboutique
Een fox is super en werkt beter dan een fatty, maar verliest aan stijfheid tov de fatty.
De lefty is superieur is deze 3...
Een fox is super en werkt beter dan een fatty, maar verliest aan stijfheid tov de fatty.
Ik kan dit alleen maar beamen, dat de lefty de betere is van de drie. De fatty (Super Fatty Ultra DL) heb ik niet zolang gebruikt, maar voldeed voor TT's die ik reed. Is wel lekker licht vergeleken met een Fox of Lefty (niet SL).dr paaj wrote:Fatty is een goede vork, zeker als je hem laat tunen en het magura binnenwerk weggooit(of met een grote boog omheen loopt)
Momenteel rij ik rond met een Scalpel (Lefty Carbon DLR2) en S-Works (Fox F90X) en van de twee vind ik de Lefty de betere, maar het zijn wel twee verschillende fietsen, dus echt een oordeel welke het best is op dezelfde bike kan ik u niet geven.
Let op: als je voor Lefty kiest dan zijn bepaalde onderdelen een beetje beperkter qua aanbod. Wielen, naven, stuurpennen etc. kosten altijd iets meer dan een niet-Lefty fiets, maar laat dit geen beperking zijn in uw keuze