Oproep voor meer respect voor natuur en medebiker
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Dit onderteken ik niet wegens te vanzelfsprekend; ik ben oud en wijs genoeg om te weten hoe ik mij moet gedragen daar heb ik geen pact voor nodig. Als we al een pact moeten ondertekenen om aan te geven dat we ons een beetje sociaal gedragen dan vind ik het ver gekomen. Wat is het volgende pact; ik beloof dat ik niemand voor de lol spontaan op zijn muil sla?
Daar ben ik van afgestapt... Al teveel zaken meegemaakt met de fiets zoals:Hemd wrote:Moest nu iedereen nu es reageren onderweg als er iemand zo iets wegsmijt, kom je veel verder mee. En met reageren bedoel ik niet op zen bakkes slaan.
- bijna in de gracht gereden omdat ik belde en zo zeker te zijn dat ik hem niet in de gracht zou rijden, stond hem blijkbaar niet aan...
- bestuurder die mij express de pas afsneed (hij trapte op de rem juist voor mijn neus toen hij invoegde terwijl er niks van de overkant afkwam). Toen ik teken deed van "aub, wilt ge leren kijken" is hij gestopt en heeft mij 5 minuten staan uitschelden.
- Ook al volgescholden geweest toen ik zogezegd een voetganger ging omverrijden. Een koppel stak over op het zebrapad terwijl het ROOD was. Ik was niet van plan om van mijn baan af te wijken tot op het laatste moment, was ook niet naar hun zin (terwijl zij in de fout waren).
-...
Dan heb ik geen goesting om nog eens voor moraalridder gezien en uitgescholden te worden omdat ik iemand terecht wijs die afval dumpt in de vrije natuur...
- bodhisattva
- Mountainbiker
Post by bodhisattva »
Dit kan misschien vanzelfsprekend zijn, maar is het zeker niet.
Ik train de aspiranten van onze club en als deze een papiertje ofzo gewoon wegsmijten, mogen ze er terug achter rijden of een beekje overspringen om het op te rapen. Op andere vlakken ben ik helemaal niet streng, 't mag allemaal leutig enzo zijn, maar dat tolereer ik gewoon niet.
Zondag bij een lange duurtraining (oudenaarde-ronse-frasnes) platgevallen bij afdaling kanarieberg ofroad (net na start beneluxcup) en mn platten biba nog 4u in de achterzak.
Grtz
Ik train de aspiranten van onze club en als deze een papiertje ofzo gewoon wegsmijten, mogen ze er terug achter rijden of een beekje overspringen om het op te rapen. Op andere vlakken ben ik helemaal niet streng, 't mag allemaal leutig enzo zijn, maar dat tolereer ik gewoon niet.
Zondag bij een lange duurtraining (oudenaarde-ronse-frasnes) platgevallen bij afdaling kanarieberg ofroad (net na start beneluxcup) en mn platten biba nog 4u in de achterzak.
Grtz
- Mojobiker
- Mountainbiker
Sommigen vinden dit vanzelfsprekend, maar er zijn er blijkbaar toch die dat niet vinden. Daarom deze rubriek. Als je het op jouw manier bekijkt is gans het forum "mountainbike.be" niet nodig want ja, je kan toch alles vinden in gebruiksaanwijzingen, internet, ...pt3r wrote:Dit onderteken ik niet wegens te vanzelfsprekend; ik ben oud en wijs genoeg om te weten hoe ik mij moet gedragen daar heb ik geen pact voor nodig. Als we al een pact moeten ondertekenen om aan te geven dat we ons een beetje sociaal gedragen dan vind ik het ver gekomen. Wat is het volgende pact; ik beloof dat ik niemand voor de lol spontaan op zijn muil sla?
Een glas water kan half vol zijn of half leeg. Dat is zoals je het zelf bekijkt.
Mojo
- J.E.
- Mountainbiker
of dienen platten of dienen nieuwen in uw achterzak zit, da maakt geen verschil hé, is zelfde gewichtbodhisattva wrote:Dit kan misschien vanzelfsprekend zijn, maar is het zeker niet.
Grtz
- bodhisattva
- Mountainbiker
Post by bodhisattva »
@ ducman: nee das juist, het gewicht verandert niet, maar ik krijg die platten nooit zo schoon opgevouwen. Dat neemt dubbel zoveel plaats in mn achterzakske, tligt waarschijnlijk wel aan mij, maar allé 
- Gwen
- Mountainbiker
Als ik mijn bidon wegsmijt is van tien negen zonder dat ik 't zelf wil, met die k*t carbon bidonhouders floept bij de minste bult die bus richting stratossfeer...
en dan nog dan draai ik mij altijd om om ze terug te halen. Vandaar dat ik meestal meer km's heb dan vooraf aangekondigd.
Ik probeer op de bevoorradingen altijd alles in de juiste vuilzakken te smijten ook (blauwe PMD zakken, gewone, enz...) en papierkes steek ik onderweg in mijn achterzakken... tot groot jolijt van m'n vriendin want ik vergeet die er dan uit te nemen en zo vliegt heel de boel mee de wasmachine in... probeer 't maar eens te passen hè
Draai of keer 't zoals je wil er zullen er altijd wel zijn die aan alles vierkant hun voeten vegen.
Ik probeer op de bevoorradingen altijd alles in de juiste vuilzakken te smijten ook (blauwe PMD zakken, gewone, enz...) en papierkes steek ik onderweg in mijn achterzakken... tot groot jolijt van m'n vriendin want ik vergeet die er dan uit te nemen en zo vliegt heel de boel mee de wasmachine in... probeer 't maar eens te passen hè
Draai of keer 't zoals je wil er zullen er altijd wel zijn die aan alles vierkant hun voeten vegen.
Last edited by Gwen on Thu 04 Sep 2008 12:39, edited 1 time in total.
-
MC Anthony
- Mountainbiker
Post by MC Anthony »
Mojo, het glas kan ook overlopen heMojobiker wrote:pt3r wrote:
Een glas water kan half vol zijn of half leeg. Dat is zoals je het zelf bekijkt.
Mojo
Tijd om volgend onderwerp op te starten? "Oproep voor meer respect voor de vriend(in)"Gweñito Gafotas wrote:tot groot jolijt van m'n vriendin want ik vergeet die er dan uit te nemen en zo vliegt heel de boel mee de wasmachine in... probeer 't maar eens te passen hè![]()
(Of misschien een zelfhulpgroep, heb ook last van deze ziekte)