Deze morgen de eerste pijltjes aan Lauwebrug zien hangen.
voor het eerst in jaren zal ik er niet bij zijn. Vertrek namelijk op vrijdagnamiddag naar BOUILLON.
Veel suc6 met jullie eerste edietie met de Kluis !
06/09/08 Wevelgem - Kluis - Wevelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Vandaag iemand gezien van de gemeentedienst in Kluisbergen. Die wist me te vertellen dat ze zelf met jullie contact hebben opgenomen. Er was geen enkele aanvraag ingediend bij hen en blijkbaar zat er zelfs een stuk natuurgebied in jullie parcours . Ik heb een groot vermoeden dat jullie tocht doorgaat zonder 1 enkele aanvraag niet bij gemeentes, niet bij eigenaars , noch bij waters en bossen. De tochten die na jullie komen zullen weer met de gebakken peren zitten. Zie ook topic bij de maratons voor Bellegembos mocht Zanneis er jullie niet op attent gemaakt hebben.
Jammer heel jammer voor de organisaties die alles in het werk stellen om een tocht in mekaar te steken met alle toelatingen en op zoek gaan bij eigenaars om toch nog een extra stukje offroad aan te bieden.
Als je topics een beetje volgt weet je dat er hier in Kluisbergen heel veel problemen zijn met de mtb'ers en dat niet iedereen in Bellegembos binnenmag. Jullie doen dit gewoon zonder enige aanvraag !
Jammer heel jammer voor de organisaties die alles in het werk stellen om een tocht in mekaar te steken met alle toelatingen en op zoek gaan bij eigenaars om toch nog een extra stukje offroad aan te bieden.
Als je topics een beetje volgt weet je dat er hier in Kluisbergen heel veel problemen zijn met de mtb'ers en dat niet iedereen in Bellegembos binnenmag. Jullie doen dit gewoon zonder enige aanvraag !
We hebben wel degelijk toestemming voor alle doorgangen!
Voor de passage door Kluisbergen hebben we de volledige toestemming van de gemeente!
En voor alle duidelijkheid: er zat inderdaad een klein stukje in waarvoor we geen akkoord gekregen hebben. Dit hebben we dan ook onmiddellijk aangepast. Daarvoor dienen toch de aanvragen, niet?
De passage door Bellegembos is ook goedgekeurd en daarvoor hebben we toestemming gekregen van de eigenaar.
Andere passages in het parcours (privé) zijn ook door de verschillende eigenaars goedgekeurd.
Verschillende stukken zullen zelfs genomen worden zoals er nog niet veel zullen gezien hebben zoals oa. Bellegembos.
Ik denk te mogen zeggen dat we als organisatie ook keihard gewerkt hebben om jullie als mtb'ers een zo goed mogelijk parcours voor te schotelen. Het hoeft niet gezegd hoeveel dagen werk hierin kruipen!
Dus bij deze, allen welkom op de tocht (met alle nodige toestemmingen)!
Voor de passage door Kluisbergen hebben we de volledige toestemming van de gemeente!
En voor alle duidelijkheid: er zat inderdaad een klein stukje in waarvoor we geen akkoord gekregen hebben. Dit hebben we dan ook onmiddellijk aangepast. Daarvoor dienen toch de aanvragen, niet?
De passage door Bellegembos is ook goedgekeurd en daarvoor hebben we toestemming gekregen van de eigenaar.
Andere passages in het parcours (privé) zijn ook door de verschillende eigenaars goedgekeurd.
Verschillende stukken zullen zelfs genomen worden zoals er nog niet veel zullen gezien hebben zoals oa. Bellegembos.
Ik denk te mogen zeggen dat we als organisatie ook keihard gewerkt hebben om jullie als mtb'ers een zo goed mogelijk parcours voor te schotelen. Het hoeft niet gezegd hoeveel dagen werk hierin kruipen!
Dus bij deze, allen welkom op de tocht (met alle nodige toestemmingen)!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Ge kunt er blijkbaar nog ne positieve draai aangeven .David D wrote: Voor de passage door Kluisbergen hebben we de volledige toestemming van de gemeente!
Ik heb mij eens geïnformeerd na uw reactie en omdat wij ieder jaar met dezelfde miserie zitten. Er was geen enkele aanvraag ingediend bij de gemeente, geen enkele.
Enkele dagen terug heeft de gemeente jullie zelf gecontacteerd om dit te melden ! Dan zijn jullie nog vlug met een planneke langs geweest en is zelfs gebleken dat jullie door een natuurgebied gingen rijden.
Zonder de positieve actie van deze gemeenteambtenaar zou jullie TT waarschijnlijk stilgelegd worden wegens geen aanvraag en passage door natuurgebied.
Het kan toch niet moeilijk zijn een tijdje voor een TT een gedetailleerd plannetje op te sturen naar alle gemeentes waar je door rijdt met de aanvraag .(die zullen dan zelfs zeggen of je door privé rijdt of niet, natuurgebied of niet). Sorry , na al de miserie hier kan ik niet verstaan dat er nog altijd zijn die dit vertikken (en dan nog beweren dat het niet waar is).
We hebben er allemaal belang bij de weinige plaatsen waar ne nog mogen rijden niet in gevaar te brengen.
- Fuerzabert
- Mountainbiker
Post by Fuerzabert »
Beste meneer "jodelaietie", het siert uw achterhalen van informatie. U zou de perfecte milieuambtenaar zijn.
Maar laat ons tot de kern van de zaak komen.
1. Kluisbergen
Het natuurgebied waarvan sprake is een GR-pad van een oude tramroute. Dit stuk werd uit het parcours gehaald. Probleem dus opgelost wat de toertocht betreft.
Ik ga hier nu niet rond de pot draaien en geef toe dat de aanvraag laat gebeurde maar dit betekent NIET dat alles nu zou onwettelijk zijn. We hebben ALLE aanvragen op zak en zetten ons in om de mountainbikers een stevige en leuke tocht te bezorgen. Het is makkelijk met modder gooien naar een organisatie die iets in elkaar bokst. U mag gerust onze aanvragen eens komen bekijken indien u toch zo ridderlijk bezig bent. Ik hoop dat u - net zoals ons - ook de moeite zal doen om al uw lege gelzakjes en andere verpakkingen netjes terug in die achterzak te stoppen, want DIT is het echte probleem!
2. Bellegembos
Het is niet omdat Zanneis sprak van Bellegembos dat wijzelf niet op de hoogte zijn van deze privépassage. Wij kregen van Zanneis het contactadres cadeau en zijn hem daar dankbaar voor. De aanvraag aan de familie Crombrugghe gebeurde een maand geleden (zie hieronder):
Geachte,
De familie de Crombrugghe, eigenaar van het Bellegembos te Bellegem, verleent hiermede gaarne aan de twee mountainbikeclubs uit Wevelgem, waarvan sprake in uw schrijven van 5 augustus, de toelating om op 6 september aanstaande de geplande mountainbikemarathontocht door het Bellegembos te laten rijden.
Wij rekenen er op dat U zich zult houden aan de schikkingen voorgesteld in uw voornoemd schrijven.
Wij wensen U het beste toe voor de tocht qua weer en alles.
Vriendelijke groeten,
Namens de familie de Crombrugghe,
François de Crombrugghe
En ja, die mens wenst ons het allerbeste toe.
Wat we van u blijkbaar niet kunnen zeggen.
Hopelijk kan de discussie nu verder gaan over de tocht!
O ja, aarzel niet om u kenbaar te maken de dag zelf indien u deelneemt (want ik meen gelezen te hebben dat u richting Jabbeke trekt). Het praat namelijk makkelijker in het echt dan over dit forum. We hoeven ons immers nergens voor te schamen.
Groeten,
Fuerza MTB Team en MTB Club Osantus
Maar laat ons tot de kern van de zaak komen.
1. Kluisbergen
Het natuurgebied waarvan sprake is een GR-pad van een oude tramroute. Dit stuk werd uit het parcours gehaald. Probleem dus opgelost wat de toertocht betreft.
Ik ga hier nu niet rond de pot draaien en geef toe dat de aanvraag laat gebeurde maar dit betekent NIET dat alles nu zou onwettelijk zijn. We hebben ALLE aanvragen op zak en zetten ons in om de mountainbikers een stevige en leuke tocht te bezorgen. Het is makkelijk met modder gooien naar een organisatie die iets in elkaar bokst. U mag gerust onze aanvragen eens komen bekijken indien u toch zo ridderlijk bezig bent. Ik hoop dat u - net zoals ons - ook de moeite zal doen om al uw lege gelzakjes en andere verpakkingen netjes terug in die achterzak te stoppen, want DIT is het echte probleem!
2. Bellegembos
Het is niet omdat Zanneis sprak van Bellegembos dat wijzelf niet op de hoogte zijn van deze privépassage. Wij kregen van Zanneis het contactadres cadeau en zijn hem daar dankbaar voor. De aanvraag aan de familie Crombrugghe gebeurde een maand geleden (zie hieronder):
Geachte,
De familie de Crombrugghe, eigenaar van het Bellegembos te Bellegem, verleent hiermede gaarne aan de twee mountainbikeclubs uit Wevelgem, waarvan sprake in uw schrijven van 5 augustus, de toelating om op 6 september aanstaande de geplande mountainbikemarathontocht door het Bellegembos te laten rijden.
Wij rekenen er op dat U zich zult houden aan de schikkingen voorgesteld in uw voornoemd schrijven.
Wij wensen U het beste toe voor de tocht qua weer en alles.
Vriendelijke groeten,
Namens de familie de Crombrugghe,
François de Crombrugghe
En ja, die mens wenst ons het allerbeste toe.
Wat we van u blijkbaar niet kunnen zeggen.
Hopelijk kan de discussie nu verder gaan over de tocht!
O ja, aarzel niet om u kenbaar te maken de dag zelf indien u deelneemt (want ik meen gelezen te hebben dat u richting Jabbeke trekt). Het praat namelijk makkelijker in het echt dan over dit forum. We hoeven ons immers nergens voor te schamen.
Groeten,
Fuerza MTB Team en MTB Club Osantus
Last edited by Fuerzabert on Fri 05 Sep 2008 17:23, edited 1 time in total.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Beste Fuerzabert,
Ik leg hem hier klaar voor open doel als ik zeg me beter met mijn eigen zaken te bemoeien.
Maar het moet me van het hart - ik ken Jodelaitie - en weet waarvoor hij staat. Geen haar op zijn hoofd wil uw organisatie de minste gram.
Kluisbergen is waar zijn Stella staat, en mountainbike zijn passie.
Dankzij deze "U zou de perfecte milieuambtenaar zijn" kan er in Kluisbergen nog gebiket worden op de mooiste stukken zoals we ze allemaal kennen.
Ere wie ere toekomt.
Ik leg hem hier klaar voor open doel als ik zeg me beter met mijn eigen zaken te bemoeien.
Maar het moet me van het hart - ik ken Jodelaitie - en weet waarvoor hij staat. Geen haar op zijn hoofd wil uw organisatie de minste gram.
Dankzij deze "U zou de perfecte milieuambtenaar zijn" kan er in Kluisbergen nog gebiket worden op de mooiste stukken zoals we ze allemaal kennen.
Ere wie ere toekomt.
- gustavomtb
- Mountainbiker
Inderdaad en sommige gebieden moeten met de nodige voorzichtigheid benaderd worden, want het zijn nu éénmaal paradijsjes voor menige mountainbiker. Vandaar de terechte bezorgdheid van Jodelaitie in verband met aanvragen, toelatingen,...Laat ons hopen dat uw en andere organisaties nog lange tijd de Kluisberg in hun parcours kunnen opnemen.Motorbiker wrote:Beste Fuerzabert,
Ere wie ere toekomt.
- Fuerzabert
- Mountainbiker
Post by Fuerzabert »
Niks op aan te merken maar nogal voorbarig om ons af te schilderen als een organisatie die met niks in orde is.Motorbiker wrote:Beste Fuerzabert,
Ere wie ere toekomt.
Is dit dan ook ere wie ere toekomt???
Soit, ik denk dat we allen gepassioneerde mountainbikers zijn anders organiseer je niks. Geen kwaad woord over de Jodelaitie maar hij kon zijn opmerking ook via een simpel "pb" bericht gepost hebben. Dit zet (begrijpelijk) kwaad bloed bij medewerkers die hier ook al weken mee bezig zijn. En ja... al doende leert men zeker. Case closed?