Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

InSaNe_ClowN wrote:ik ga er dees week eens henen ,
is de bepijling nog correct ???

gr33tzz
Ik heb deze voormiddag de grote toer gedaan (de buitenkant van de 3 lussen). Het parcours lag er héél goed bij. Een heel enkel plaatske een beetje modder of water, maar daar kon je makkelijk naast rijden. Het bolde ook helemaal niet zo zwaar.

De bepijling is nog OK. Van sommige plaatjes is de kleur hier en daar wel wat afgegaan, maar dan kan je door de sporen van anderen het parcours makkelijk vinden.

Deze voormiddag waren er nog wel een aantal anderen aan't biken (dat zal zo in het weekeind altijd wel zo zijn), maar (te) druk was het zeker niet.

Het amusement daar deze week!

Ik plaatste hier een paar weken geleden al een vraag of er interesse was om binnen een aantal weken (als de klok terug op zomeruur staat) een vaste avond elke week met een groepke het bloso parcours in Kasterlee te gaan doen. Dus als het doorgaat, en ge voelt u ook geroepen, niet twijfelen en join the group !
InSaNe_ClowN
Mountainbiker

Post by InSaNe_ClowN »

was me maar wat aant vervelen dus ben op mijne velo gekropen richting
herentals ,
nu , die wandelaars daar hebben het totaal niet op bikers gestemd hé #-o
er was ene flippo die mij bekan van de fiets heeft gestamt omdat hij niet kon verdragen dat ik daar aant biken was :-?
ik kwam er aan gereden en belde zodat hij wist dat ik eraan kwam
en hij ging netjes uit de weg staan maar ineens toen ik hem passeerde
zet hij zijn voet en het scheelde geen haar of hij had mijn achterband geraakt met zijn trap [-X [-X [-X
ik had goesting om trug te draaien en mijne helm op zijn bakkes te smijten :evil:
stel voor dat hij mij echt had geraakt #-o [-X
Doggy
Mountainbiker

Post by Doggy »

Vandaag ook nog eens naar Herentals geweest, wegens geen tt in de buurt. Vertrokken aan de floreal waar we zeker niet de enige waren, maar tijdens het rijden weinig andere bikers tegengekomen, waarschijnlijk reden we allemaal hetzelfde tempo. Het parcour lag er zeer goed bij een beetje vochtig maar niet te nat, achteraf moest ik goed zien aan de bike of ik nu wel gereden had of niet :wink:
Van de wandelaars heb ik geen hinder ondervonden allemaal vriendelijke mensen =D>
InSaNe_ClowN
Mountainbiker

Post by InSaNe_ClowN »

Doggy wrote:Vandaag ook nog eens naar Herentals geweest, wegens geen tt in de buurt. Vertrokken aan de floreal waar we zeker niet de enige waren, maar tijdens het rijden weinig andere bikers tegengekomen, waarschijnlijk reden we allemaal hetzelfde tempo. Het parcour lag er zeer goed bij een beetje vochtig maar niet te nat, achteraf moest ik goed zien aan de bike of ik nu wel gereden had of niet :wink:
Van de wandelaars heb ik geen hinder ondervonden allemaal vriendelijke mensen =D>
awel se ik was ook vertrokken aan de floreal :P tege half2 wask daar
heb 2 maal de groene gedaan en 1 keer de blauwe
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

Doggy wrote: Van de wandelaars heb ik geen hinder ondervonden allemaal vriendelijke mensen =D>
Ja, ik denk dat het overgrote deel niet echt negatief staat tegenover de bikers. Toch niet zolang je op het bloso-parcours blijft, denk ik. Maar d'er zal altijd wel een ambetant manneke rondlopen, he.

Deze morgen wel een aantal joggers daar gepasseerd, maar ook zij gingen netjes uit de weg, en sommigen zegden nog kort ne goeien dag.
MartaSL
Mountainbiker

Re: HERENTALS

Post by MartaSL »

SPECI wrote:heeft er iemand goesting om volgend weekend de zaterdag een toerke te doen in herentals?uur speelt gene rol. :wink:
mijne bikemaat moet werken en alleen is maar alleen hé.
Het begon allemaal met deze vraag en moete zien; al die reacties :drunk:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Vandaag stond eigenijk Bloso Diest op het programma, maar omwille van de weersomstandigheden heb ik mijn prioriteiten herzien.
Ik ben met m'n drie koters wat gaan sleeën in de Lichtaartse bossen.
Ik heb daarbij geregeld de groene lus gekruist (omgeving Floréal).
Het viel me op dat er heel wat bikers in de weer waren. Ik heb er meer dan 10 gezien op relatief korte tijd.
Was er iemand van het forum bij? Ik heb gespeurd naar blauwe lintjes, maar heb er geen kunnen ontwaren.

Morgen nieuwe poging ondernemen om tot in Diest te geraken.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik ben vandaag rood en groen gaan rijden maar ik ben pas om 16u 30 gestart. Het was best plezant om zo in de sneeuw te biken maar met momenten wel loodzwaar.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

SPECI wrote:ik ben vandaag rood en groen gaan rijden maar ik ben pas om 16u 30 gestart. Het was best plezant om zo in de sneeuw te biken maar met momenten wel loodzwaar.
Daartegen was ik al terug weg.
Toen was de meeste sneeuw ook al weer weggsmolten.
Eerder op de namiddag lag er nochtans een schoon pakske.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Vandaag nog eens naar ginder gebold met de fiets, groen blauw en half rood gereden. En dan ook nog terug naar huis uiteraard.

Over het geheel was de grond zeer afwisselend en loodzwaar: ontdooiende en zompige stukken, soms poeierdroog soms modderbrij, hier en daar nog smeltend (glad) ijs, ...

De singletracks op groen lagen er het ergste bij. Blauw lag ook nat, maar daar heb ik het toch al erger geweten.

Het moeilijk te berijden parcours plus een dehydratieprobleem hebben mij ferm doen afzien. Daarom heb ik het laatste stuk rood gelaten voor wat het was.

Ik was blij dat ik terug thuis was na 67km trappen.
Post Reply