MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Hemd wrote:
Volgens mij zijt gij een loopse reu
Damn, dat hebben er nogal gezegd. Zou er dan toch iets vanwaar zijn ?
eerder een loopse teef :P
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Ruben S. wrote:vorige week nog nen dag voor den Houffamarathon. We gingen nog een vaste route doen in Houffalize.
We komen voorbij een klein huisje en daar staat nen hond naast hunnen hof. Wij rijden er voorbij en hij volgt ons.
Die hond heeft ons 10km lang gevolgd tot we aan eventjes stopten en er andere mtb-ers uit de andere richting kwamen.
Toen is hij hen gevolgd...
Ik hoop dat die hond nog zijne weg terug naar huis heeft gevonden, 't was zo nen brave. :-D
Honden kunnen via hun reukorgaan hun weg terugvinden tot meer dan 100km van huis.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

SoundLeSs wrote:
Ruben S. wrote:vorige week nog nen dag voor den Houffamarathon. We gingen nog een vaste route doen in Houffalize.
We komen voorbij een klein huisje en daar staat nen hond naast hunnen hof. Wij rijden er voorbij en hij volgt ons.
Die hond heeft ons 10km lang gevolgd tot we aan eventjes stopten en er andere mtb-ers uit de andere richting kwamen.
Toen is hij hen gevolgd...
Ik hoop dat die hond nog zijne weg terug naar huis heeft gevonden, 't was zo nen brave. :-D
Honden kunnen via hun reukorgaan hun weg terugvinden tot meer dan 100km van huis.
Binnekort: hondenmelken!
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

gewoon negeren en wat sneller fietsen ofzo , maar als dat beest naast mij in mijn voeten wil bijten dan bijt ik eerst met mijne voet hoor
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

bosse wrote:gewoon negeren en wat sneller fietsen ofzo , maar als dat beest naast mij in mijn voeten wil bijten dan bijt ik eerst met mijne voet hoor
Oh jah? Zie maar dat den Troy uwe Sidi niet met Bosse en al inslikt!!! :wink:
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Hemd wrote: Dus er komen 2 raastige hondjes afgespurt (denk jack russels) , maar ik was voorbereid....ik minder snelheid en haal mijn voet uit mijn klikker...verleden jaar spd's nu eggbeaters :lol: dus dat gaat een pak sneller en heb 1 mormel zo mogelijk gestampt want die vloog weer direkt naar mijn been...het beest zei KAJIET :lol: ...den andere bleef achtermij hollen en bassen maar hield toch afstand... Dus hond-hemd 1 - 1.
Dacht nog aantebellen maar daar is geen doorkomen aan met die 2 bijtlustige eekhoorns. Ik snap het niet...dat is een drukke fietsroute...daar moeten al meer mensen gebeten zijn. Soit, mijn dag kan niet meer stuk. VICTORIE ALOM !!!!
spijtig te lezen dat ook Jacks hier worden afgeschilderd als aggressieve beesten. Heb er zelf 2, lopen altijd los als ik in het bos ben en die laten je gerust. Zoals nog al mensen aanhaalden, het is niet de hond maar het baasje die dit gedrag kweekt.
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

Bijterke wrote:
Hemd wrote: Dus er komen 2 raastige hondjes afgespurt (denk jack russels) , maar ik was voorbereid....ik minder snelheid en haal mijn voet uit mijn klikker...verleden jaar spd's nu eggbeaters :lol: dus dat gaat een pak sneller en heb 1 mormel zo mogelijk gestampt want die vloog weer direkt naar mijn been...het beest zei KAJIET :lol: ...den andere bleef achtermij hollen en bassen maar hield toch afstand... Dus hond-hemd 1 - 1.
Dacht nog aantebellen maar daar is geen doorkomen aan met die 2 bijtlustige eekhoorns. Ik snap het niet...dat is een drukke fietsroute...daar moeten al meer mensen gebeten zijn. Soit, mijn dag kan niet meer stuk. VICTORIE ALOM !!!!
spijtig te lezen dat ook Jacks hier worden afgeschilderd als aggressieve beesten. Heb er zelf 2, lopen altijd los als ik in het bos ben en die laten je gerust. Zoals nog al mensen aanhaalden, het is niet de hond maar het baasje die dit gedrag kweekt.
jack's zijn sorry om het te zeggen! de meest bijtgrage honden die er zijn. het zit hem gewoon in de genen. de beesten zijn er gewoon voor gekweekt.
Bijterke
Mountainbiker

Post by Bijterke »

wrong [-X
Jack's werden oorspronkelijk gekweekt om de vossen en konijnen uit hun pijpen te jagen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

spijtig te lezen dat ook Jacks hier worden afgeschilderd als aggressieve beesten. Heb er zelf 2, lopen altijd los als ik in het bos ben en die laten je gerust. Zoals nog al mensen aanhaalden, het is niet de hond maar het baasje die dit gedrag kweekt.[/quote]

95% accoord, mijn hond is ne agressieve bijter, dat is eigen aan het ras, daar kan ik nix aan doen.

Ik ben wél verantwoordelijk voor het feit dat ik zo ne kerel kocht en voor alles wat hij uitsteekt.......

Net als bij mensen, twee broers genieten dezelfde opvoeding, den ene wordt pastoor en den andere verkracht (ook) kinderen.

Beestjes hebben net als mensen hun eigen karakter, en da's genetisch bepaald, het baasje heeft er wel invloed op, maar bv bij een Russel kan je het "jachtinstinct" er toch ook nooit uithalen?

Mijn hond loopt nooit los waar mensen zijn, enkel waar niemand mag komen (militair domein enz)
Bijterke
Mountainbiker

Post by Bijterke »

El Perro Diablo wrote:bij een Russel kan je het "jachtinstinct" er toch ook nooit uithalen?

Toch wel.
vraagt wel wat inspanning. Ben met mijn oudste tot C klas gegaan gehoorzaamheid en kan je verzekeren dat je een ijzeren wil nodig hebt (zeker in het begin) om ze te laten doen wat je zegt.
Ik durf mijn oudste loslaten in een hok vol kippen, konijnen,... die zal daar niets aan doen. De jongste heb ik de fout gemaakt om niet de traditionele hondenschool te volgen maar opleiding via klikkermethode.
Werkt niet voldoende voor een Jack. Ze luistert wel, bijt niet als ze los is als we aan het wandelen zijn, maar een vreemde kan bij ons wel niet via de poort binnen als we er niet bij zijn. Dat is echter maar territorium bewaken.
Post Reply